Ik zag er laatst bij intratuin, en die dingen stonken een partij

Ik zag die van FransBulletje en die zijn wel mooi.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
TomsBorders schreef:je kan ook een gevilte vacht nemen, dan heb je niet het leer en heeft het schaap ook niet moeten sterven voor de vacht maar dan is er volgend jaar weer eentje van dezelfde. wel wat duurder meestal.De schapen worden niet gedood voor de vacht, vacht is restprodukt.
fransbulletje schreef:De schapen worden niet gedood voor de vacht, vacht is restprodukt.als je geluk hebt ja, veel oudere schapen worden helaas als resproduct vlees verkocht maar met mooie vacht dus vangen ze er nog 20 euro voor ipv 10, zeker bij de mooiere schapenrassen
Aprilsnow schreef:Ons vachtje (langhaar) ruikt toch echt wel naar schaap hoor. Zeker in het begin, nu wat minder. Komt ook van schapenvel.Dat bedoel ik dus. Ik vind het een misselijkmakende lucht die er aan zit. Stinkt dadelijk heel mijn huis naar schaap. Blehh
Wij gebruikten de langhaar voor in de auto omdat die het grootst was. Met de nieuwe auto heeft hij een tijd onder het afdak gelegen. Toen ik hem weer naar binnen haalde kon ik toch echt nog steeds wat ruiken.
Niet vervelend sterk maar wel merkbaar.
De kortharige rook beduidend minder in het begin.