Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
eelke schreef:Ieuw die mag wel ff in een kookwasje meedraaien dan :-X
Ja inderdaad....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door El_Kato
Vanmorgen gebeld met de slager of hij een stuk ongemarineerde beenham van 750 gr en een stuk buikspek van 500 gram had. Beide had hij alleen zat er geen zwoerd meer op het spek. Vanmiddag langs gereden om het op te halen pakt de medewerker een stuk ham waar ze normaal de plakjes voor op brood van snijd en vraagt me of ik het in 1 dikke plak wil :o Uitgelegd dat ik gewoon een stuk beenham wil om zelf verder te bereiden kijkt ze me zeer verbaasd aan want nou ja dat hadden ze toch echt niet. Slager erbij en ook hij kijkt me aan of ik gek geworden was want ja nee dat kon heel misschien wel besteld worden maar nee dat hadden ze echt niet… echt ben ik nu gek of de slager >:( Kwam net bij de AH vandaan en had echt geen zin om terug te rijden maar daar hebben ze het wel heel vaak liggen wel vaak gemarineerd dan… Is een keurslager daar mag je wel wat van verwachten dacht ik maar toen ik in de vitrine keek voor wat anders viel het me op dat ze erg veel kant en klaar spul hadden wat je voor de helft van de prijs bij de supermarkt haalt of van dat gemarineerde spul. Uit eindelijk maar een houthakkerssteak genomen (gemarineerde kip met een spekje erom heen). Baal als een stekker loop de hele dag al als een kwijlende hond door het huis omdat ik zo'n trek in een lekker beenhammetje had >:( >:( >:(

Volgende keer bel ik met een keurslager aan de andere kant van de stad dat is een stukje verder rijden maar heb daar eerder een keer buikspek gehaald en hij heeft ook Livar varkensvlees en vond het super leuk dat ik zo'n stuk vlees wilde was erg geintresseerd en liet wat andere stukken vlees zien wat hij ook kon bestellen. Hij heeft volgend mij standaard al wat apartere vleessoorten liggen.
Door Kaio
Nou ik heb in NL ook meegemaakt dat er bij de slager geen ongekruid gehakt te krijgen is !!!! Want hun kruiden zijn o zo goed! Ja boeie ik kruid zelf mijn gerechten. Ook varkensgehakt ongekruid is niet te vinden.
Dus wellicht is jouw verhaal niet zo gek, al verwacht je anders van een slager, maar ja blijkbaar zullen de meeste klanten het zo willen ?
In DE geen last van :biggrin2:
Door koekje
Ik zou daar serieus nooit meer komen. Kom op zeg, zelfs bij de supermarkt verkopen ze beenhammen. Als het een slager van een keten (volgens mij is De Keurslager een keten), zou ik zelfs overwegen een klachtenbriefje te schrijven.
Puur varkensgehakt kan lastig zijn. Ongekruid is meestal het probleem niet, dat het niet halfomhalf of gemengd met gehakt van een andere diersoort is wel.
Door KarenH
Kleine klaag, ik ga straks fotograferen op het Dierenfestival in de stad en mijn toegezegde hulp heeft gisteravond op het laatste moment afgezegd :(
Het lukt wel alleen, maar een extra handje is toch zoveel handiger.
Gelukkig is het wel weer mooi weer.
Door dinky89
El_Kato schreef:Vanmorgen gebeld met de slager of hij een stuk ongemarineerde beenham van 750 gr en een stuk buikspek van 500 gram had. Beide had hij alleen zat er geen zwoerd meer op het spek. Vanmiddag langs gereden om het op te halen pakt de medewerker een stuk ham waar ze normaal de plakjes voor op brood van snijd en vraagt me of ik het in 1 dikke plak wil :o Uitgelegd dat ik gewoon een stuk beenham wil om zelf verder te bereiden kijkt ze me zeer verbaasd aan want nou ja dat hadden ze toch echt niet. Slager erbij en ook hij kijkt me aan of ik gek geworden was want ja nee dat kon heel misschien wel besteld worden maar nee dat hadden ze echt niet… echt ben ik nu gek of de slager >:( Kwam net bij de AH vandaan en had echt geen zin om terug te rijden maar daar hebben ze het wel heel vaak liggen wel vaak gemarineerd dan… Is een keurslager daar mag je wel wat van verwachten dacht ik maar toen ik in de vitrine keek voor wat anders viel het me op dat ze erg veel kant en klaar spul hadden wat je voor de helft van de prijs bij de supermarkt haalt of van dat gemarineerde spul. Uit eindelijk maar een houthakkerssteak genomen (gemarineerde kip met een spekje erom heen). Baal als een stekker loop de hele dag al als een kwijlende hond door het huis omdat ik zo'n trek in een lekker beenhammetje had >:( >:( >:(

Volgende keer bel ik met een keurslager aan de andere kant van de stad dat is een stukje verder rijden maar heb daar eerder een keer buikspek gehaald en hij heeft ook Livar varkensvlees en vond het super leuk dat ik zo'n stuk vlees wilde was erg geintresseerd en liet wat andere stukken vlees zien wat hij ook kon bestellen. Hij heeft volgend mij standaard al wat apartere vleessoorten liggen.
Bij het doorbladeren van de folders zag ik dat komende zaterdag (ongemarineerde) rauwe beenham in de aanbieding is bij de lidl. Moest gelijk aan jou denken ;)
Door eelke
En de waterleidingsoap gaat door! Was ik vanmorgen toch nog zo blij dat ze eindelijk een eind verder in de straat zijn - minder herrie! Krijg ik net een kaartje in de bus dat het water gecontroleerd is en we het niet meer hoeven te koken. Niet meer hoeven te koken? Potver! Kregen we een aantal weken geleden een brief waarin stond dat als de leiding vervangen is we een rode kaart krijgen met kook advies, want ongekookt even geen water drinken. Maar die rode kaart hebben we nooit gehad dus ik dacht dat het wel goed zat >:( niet dus. Lekker heel de week ongezond water op denk ik, en Joep en mijn neefje dan ook.

Heb het nummer gebeld op het kaartje, en ze maken een terug bel notitie. Okeeee...dus als ik morgen niet meer post, dan ben ik omgevallen denk ik ofzo ::)
Door constance.blokzijl
Ik heb een soort mini klaag, gister na de vakantie weer gekickbokst met mijn collega's en ik heb zo'n spierpijn weer in mijn armen.... Uitkleden kon straks echt nog wel heel lastig worden
Door eelke
constance.blokzijl schreef:Ik heb een soort mini klaag, gister na de vakantie weer gekickbokst met mijn collega's en ik heb zo'n spierpijn weer in mijn armen.... Uitkleden kon straks echt nog wel heel lastig worden
Ik zou m in geluksmomentje plaatsen, goed bezig!
Door Zuzanna
eelke schreef:En de waterleidingsoap gaat door! Was ik vanmorgen toch nog zo blij dat ze eindelijk een eind verder in de straat zijn - minder herrie! Krijg ik net een kaartje in de bus dat het water gecontroleerd is en we het niet meer hoeven te koken. Niet meer hoeven te koken? Potver! Kregen we een aantal weken geleden een brief waarin stond dat als de leiding vervangen is we een rode kaart krijgen met kook advies, want ongekookt even geen water drinken. Maar die rode kaart hebben we nooit gehad dus ik dacht dat het wel goed zat >:( niet dus. Lekker heel de week ongezond water op denk ik, en Joep en mijn neefje dan ook.

Heb het nummer gebeld op het kaartje, en ze maken een terug bel notitie. Okeeee...dus als ik morgen niet meer post, dan ben ik omgevallen denk ik ofzo ::)
O Eelke wat een ramp zeg. Zo ongestructureerd. Ik mag toch hopen dat dat niet altijd zo gaat. Hopelijk ben je snel van al het gedoe af!
Door eelke
Zuzanna schreef:O Eelke wat een ramp zeg. Zo ongestructureerd. Ik mag toch hopen dat dat niet altijd zo gaat. Hopelijk ben je snel van al het gedoe af!
Ja het is nogal een gedoe. Ik postte net ook al wat in 'wat heb je enz'. Ik werd net teruggebeld, er is 99.99% kans dat het water gewoon goed was, en de opzichter zegt nog steeds dat we een rode kaart hebben gehad. Ja echt niet hoor... maar goed, waarschijnlijk overleef ik het dus wel ;D .

Heb ik het nog niet eens over het feit dat mijn vriend afgelopen weekend een half uur bezig is geweest met het schoonvegen van onze stoep en die van de buurman (er lag nog veel zand) en dat ze doodleuk deze week opnieuw zand op de stoep hebben gegooid om de voegen verder te vullen denk ik. Overbodig werk geweest dus. Dan denk ik, laat dat dan eerst even weten ook, op zich niet raar dat mensen hun stoep weer netjes maken als de werkzaamheden zelf klaar zijn, toch...Zo blijf je bezig.

Heb ik het ook nog niet over het feit dat de stoep niet netjes terug is bestraat. De stratenmaker gaf al aan dat hem dat niet ging lukken omdat hij niet heel de stoep opnieuw mocht doen maar alleen de gedeeltes die opengebroken waren. Okeee... en dan vertelden ze ook nog dat volgend jaar weeeeeer alles open gaat (weer met zo veel e's want vorig jaar hebben ze het zelfde gedaan voor de gasleiding) omdat ze de bomen in de straat weg gaan halen.

Ik ben benieuwd wanneer we glasvezel krijgen ;D
Door - pien -
Wat een communicatie-ramp zeg ::)
En gelukkig dat je niet ziek bent geworden van het water...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door