Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
Even klagen over alle mopperkonten die ik tijdens het wandelen tegenkom. Blijkbaar heeft het sinds april onafgebroken geregend en was het ijskoud ::) ::) . Zou ik in een ander universum leven?
Door src_esther
Tanna schreef:Even klagen over alle mopperkonten die ik tijdens het wandelen tegenkom. Blijkbaar heeft het sinds april onafgebroken geregend en was het ijskoud ::) ::) . Zou ik in een ander universum leven?
Nee hoor, met jou is niets mis. We hebben prachtig weer gehad, tis nu alleen een beetje er veel regen. Waterland is binnen een week weer omgetoverd tot Waterblubber.
Door pike
src_esther schreef:Nee hoor, met jou is niets mis. We hebben prachtig weer gehad, tis nu alleen een beetje er veel regen. Waterland is binnen een week weer omgetoverd tot Waterblubber.
Ik vond het altijd een moeras daar. Regen of geen regen. Altijd en eeuwig zwarte bagger :-X
Door *Gabriëlle*
Even een klaag over een Sandd bezorger waar het verschil tussen D en P erg moeilijk voor is, en 13 of 23 en ik wil niet weten waar de betreffende bezorger nog meer moeite mee heeft :wall: .
En dat dat ei niet weet hoe die post moet bezorgen ontdekken doordat ik mijn post uit een bus zie steken die nooit geleegd word door de eigenaar, ik de brievenbus uiteindelijk geopend heb (wat echt eng simpel was) omdat deze vol met mijn post zat, waarvan het oudste van voorjaar 2016 was.

Ik daardoor ook nog op kosten gejaagd word, doordat ik gister vanuit het niets een dwangbevel van de gemeente in mijn bus vond dat word dan wel weer via post.nl verzonden. Ik zowel de rekening als de herinnering niet gehad heb, ik benieuwd ben wie die dan wel ontvangen heeft >:( . En dan die gemeente hier, ja wij hebben het goed verzonden, nou dat durf ik te betwijfelen als je dit soort eieren laat bezorgen. Ik heb ze gezegd dat ik er niet voor gekozen heb dat ze hun post met zulke slechte bedrijven verzenden, en dat ze mij nu voor hun rotzooi op laten draaien.
Door Border Bandit
Zo, Gabriëlle, dat is balen zeg!!
Ik zou op zijn minst een klacht indienen bij het bezorgbedrijf!
Post van 1 jaar oud .... :o

Daarnet is het vlees voor Bandit bezorgd. Het zou rond 7.00 komen. Ok, een half uur te vroeg moet kunnen.
Zet die man de doos voor mijn deur en rijdt zonder aan te bellen weer weg!?
Het is dat ik aan Bandit zijn gedrag merkte dat er iets bij de voordeur was...
(categorie heel klein bezorgleed :P )
Door Ruby/Billy
Loop al lange tijd bij de fysio met pijn in schouders en schouderbladen, diagnose is nu officieel overbelaste schouder en schouderbladen. oplossing lichter werk.
Vandaag naar de huisarts geweest en pijnstilling gehaald, is niet meer te doen met alleen paracetamol, ook daar het verzoek om lichter werk te gaan doen.
Ze hebben makkelijk praten, werk in de thuiszorg als huishoudelijke ondersteuning en het werk moet toch echt gedaan worden.
Sta wel op de lijst om verder te mogen leren voor praktische ondersteuning en daarna verder leren voor begeleider, maar dan moet er wel plek zijn.

Nu toch maar vragen of ik een cliënt mag ruilen (deze mevrouw wil dat ik niet de boodschappen voor maar met haar doe en ze zit in een rolstoel, ook haar kinderen eisen dat het zo gaat)) en dat ze meewerken.
Werken ze niet mee dan ga ik volgende week aan het werk na 3 weken vakantie en zal ik waarschijnlijk de ziektewet in moeten (wat ik niet wil, werk/cliënten zijn te leuk/lief).
Door eelke
Net nu ik dacht, de dazen zijn weg, ik voel me een stuk minder onzeker met alleen Joep, ik kan wel weer eens naar het bos, wordt er een dode man gevonden... ohhh brrr dat lijkt me zo erg, de vinder daarvan zijn... en uiteraard ook akelig voor de man en familie.

Ik ga nog even een paar weken door met dapperheid kweken ::)
Door Eef+Stippels
eelke schreef:Net nu ik dacht, de dazen zijn weg, ik voel me een stuk minder onzeker met alleen Joep, ik kan wel weer eens naar het bos, wordt er een dode man gevonden... ohhh brrr dat lijkt me zo erg, de vinder daarvan zijn... en uiteraard ook akelig voor de man en familie.

Ik ga nog even een paar weken door met dapperheid kweken ::)
Jakkes dat is wel schrikken ja :(
Door Ligaa
Ooh Eelke daar zou je de kriebels van krijgen. :-[ Fijn dat hij gevonden is maar je wilt de vinder niet zijn denk ik..

Eigen klaag: Belastingdienst. >:( Krijg je midden in het jaar een brief dat je huurtoeslag moet terug betalen, want je inkomen is te hoog. Voer ik opnieuw een proefberekening uit, rolt daar nog steeds het maandbedrag uit wat ik elke maand kreeg, op basis van geschat inkomen. Maar of ik toch even alle (ja alle, 1400 zoveel euro) huurtoeslag wil terugbetalen! Probeer je te bellen, wordt de verbinding verbroken want 'alle medewerkers zijn in gesprek'. Ze hebben AL je gegevens, dan kunnen ze toch ook zien dat ik student ben en die huurtoeslag nodig heb om rond te kunnen komen? >:(
Door *Gabriëlle*
Ligaa schreef: Eigen klaag: Belastingdienst. >:( Krijg je midden in het jaar een brief dat je huurtoeslag moet terug betalen, want je inkomen is te hoog. Voer ik opnieuw een proefberekening uit, rolt daar nog steeds het maandbedrag uit wat ik elke maand kreeg, op basis van geschat inkomen. Maar of ik toch even alle (ja alle, 1400 zoveel euro) huurtoeslag wil terugbetalen! Probeer je te bellen, wordt de verbinding verbroken want 'alle medewerkers zijn in gesprek'. Ze hebben AL je gegevens, dan kunnen ze toch ook zien dat ik student ben en die huurtoeslag nodig heb om rond te kunnen komen? >:(
De belastingdienst heeft toch zo'n slogan, moeilijker zullen we het u zeker maken, makkelijker absoluut niet.
Als je moet (terug)betalen sturen ze de brief bijna altijd zo dat die vrijdag middag in je bus ligt, krijg je geld terug kan het opeens wel aan het begin van de week verstuurd worden.
Paar jaar terug kreeg ik een brief van ze dat ik mijn zorgverzekering toeslag geheel terug moest betalen, want ik was niet verzekerd...
Verzekering heeft een brief moeten maken dat ik al vanaf dan en dan bij hun verzekerd was, en ook helemaal up to date met betalen, want de belastingdienst kon dat niet zelf nakijken dat ik wel verzekerd was. Bleek achteraf een storing in het computersysteem te zijn geweest bij de belastingdienst ::) .

Grote kans dat het bij jou ook zo'n foutje is als ik het zo lees.
Door eelke
Sowieso is dat hele systeem stom. Cliënten van mij betalen al jaren hun huurtoeslag met terugwerkende kracht weer terug. Met betalingsregeling. En door die betalingsregeling kunnen (of willen...?) ze de huurtoeslag niet opnieuw berekenen, want ja, dan wordt dat minder, en dan kunnen ze de betalingsregeling weer moeilijker betalen...Ze moesten toen ineens terug gaan betalen omdat hun dochter 23 werd en een klein inkomen had. Niemand die je verteld dat dan de regels veranderen...

Slaat gewoon nergens op, mensen geld geven en dan eens na een jaar kijken of je er wel recht op hebt.
Door *Gabriëlle*
En zo weet de belastingdienst heel veel mensen de schulden in te krijgen. Want echte hulp op financieel vlak is pas beschikbaar als iemand bijna failliet is, mensen helpen voor ze in de schulden raken is niet leuk vind de overheid, want dat kost geld in plaats van dat het oplevert.

Toen ik de gemeente vroeg waarom ze niet even mensen bellen voor de rekening naar een deurwaarder gestuurd word, kreeg ik eerst als flut antwoord, dat mensen toch niet willen betalen... en toen ik zei dat ik als ik gebeld was gewoon betaald had en als ze de rekening via een goed bedrijf verstuurd hadden, ze niet eens hadden hoeven bellen, had ze de volgende smoes dat dan iedereen honderden euro's duurder zou worden, als ze iedereen terug moeten bellen, tja die telefoonabonnementen zijn tegenwoordig zoooo duur.
Door hannabelgje
eelke schreef:Sowieso is dat hele systeem stom. Cliënten van mij betalen al jaren hun huurtoeslag met terugwerkende kracht weer terug. Met betalingsregeling. En door die betalingsregeling kunnen (of willen...?) ze de huurtoeslag niet opnieuw berekenen, want ja, dan wordt dat minder, en dan kunnen ze de betalingsregeling weer moeilijker betalen...Ze moesten toen ineens terug gaan betalen omdat hun dochter 23 werd en een klein inkomen had. Niemand die je verteld dat dan de regels veranderen...

Slaat gewoon nergens op, mensen geld geven en dan eens na een jaar kijken of je er wel recht op hebt.
Dat heb ik met die zorgtoeslag jaren gehad. Nu wil ik alleen zorgtoeslag ontvangen achteraf en nooit meer als voorschot.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
Ligaa schreef:Ooh Eelke daar zou je de kriebels van krijgen. :-[ Fijn dat hij gevonden is maar je wilt de vinder niet zijn denk ik..
Nou, dat lijkt me inderdaad heel eng! En ik liep altijd het liefst als eerste door het bos, door de spinnenwebben heen. Ik lees dat hij niet door een misdrijf om het leven is gekomen (voor mij wel fijn) maar dat het een 35 jarige man is. Hartstilstand tijdens hardlopen? Tegen een boom gemountainbiked? Zo jong is nog extra akelig vind ik...

De waterleidingvervangsoap gaat door. We moesten de gaskraan dichtdraaien, ze zijn nu echt voor ons huis bezig en allemaal aan het schreeuwen naar elkaar (ik weet niet of het dan ruzie is of niet) en we hebben dus ook weer geen water. Grom. Terwijl we gisteren een kaartje binnen hadden gehad dat we morgen geen water zouden hebben. Dus wil ik boos bellen, hebben ze op dit kaartje het telefoonnummer niet gezet. Dus ik pak alle andere kaartjes erbij van eerdere 'u heeft geen water'- meldingen, zit daar wel ineens een kaartje over vandaag bij ::) die had ik dus niet gezien. Pfff. Dus nu niet douchen, niet de wc doorspoelen en geen tanden poetsen. Als het goed is zijn zij om 15.00 klaar en ik moet om 16.00 werken dus dan kan het nog net.

En het maakt lawaai. >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door