Haha, ik heb beeld bij jouw verhaal!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Tanna schreef:Even klagen over alle mopperkonten die ik tijdens het wandelen tegenkom. Blijkbaar heeft het sinds april onafgebroken geregend en was het ijskoudNee hoor, met jou is niets mis. We hebben prachtig weer gehad, tis nu alleen een beetje er veel regen. Waterland is binnen een week weer omgetoverd tot Waterblubber.![]()
. Zou ik in een ander universum leven?
src_esther schreef:Nee hoor, met jou is niets mis. We hebben prachtig weer gehad, tis nu alleen een beetje er veel regen. Waterland is binnen een week weer omgetoverd tot Waterblubber.Ik vond het altijd een moeras daar. Regen of geen regen. Altijd en eeuwig zwarte bagger
eelke schreef:Net nu ik dacht, de dazen zijn weg, ik voel me een stuk minder onzeker met alleen Joep, ik kan wel weer eens naar het bos, wordt er een dode man gevonden... ohhh brrr dat lijkt me zo erg, de vinder daarvan zijn... en uiteraard ook akelig voor de man en familie.Jakkes dat is wel schrikken ja
Ik ga nog even een paar weken door met dapperheid kweken
Ligaa schreef: Eigen klaag: Belastingdienst.De belastingdienst heeft toch zo'n slogan, moeilijker zullen we het u zeker maken, makkelijker absoluut niet.Krijg je midden in het jaar een brief dat je huurtoeslag moet terug betalen, want je inkomen is te hoog. Voer ik opnieuw een proefberekening uit, rolt daar nog steeds het maandbedrag uit wat ik elke maand kreeg, op basis van geschat inkomen. Maar of ik toch even alle (ja alle, 1400 zoveel euro) huurtoeslag wil terugbetalen! Probeer je te bellen, wordt de verbinding verbroken want 'alle medewerkers zijn in gesprek'. Ze hebben AL je gegevens, dan kunnen ze toch ook zien dat ik student ben en die huurtoeslag nodig heb om rond te kunnen komen?
eelke schreef:Sowieso is dat hele systeem stom. Cliënten van mij betalen al jaren hun huurtoeslag met terugwerkende kracht weer terug. Met betalingsregeling. En door die betalingsregeling kunnen (of willen...?) ze de huurtoeslag niet opnieuw berekenen, want ja, dan wordt dat minder, en dan kunnen ze de betalingsregeling weer moeilijker betalen...Ze moesten toen ineens terug gaan betalen omdat hun dochter 23 werd en een klein inkomen had. Niemand die je verteld dat dan de regels veranderen...Dat heb ik met die zorgtoeslag jaren gehad. Nu wil ik alleen zorgtoeslag ontvangen achteraf en nooit meer als voorschot.
Slaat gewoon nergens op, mensen geld geven en dan eens na een jaar kijken of je er wel recht op hebt.
Ligaa schreef:Ooh Eelke daar zou je de kriebels van krijgen.Nou, dat lijkt me inderdaad heel eng! En ik liep altijd het liefst als eerste door het bos, door de spinnenwebben heen. Ik lees dat hij niet door een misdrijf om het leven is gekomen (voor mij wel fijn) maar dat het een 35 jarige man is. Hartstilstand tijdens hardlopen? Tegen een boom gemountainbiked? Zo jong is nog extra akelig vind ik...Fijn dat hij gevonden is maar je wilt de vinder niet zijn denk ik..