Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Zuzanna
- pien - schreef:Vogeltje heeft een tijd in een doosje met doeken gezeten, toen de katten even niet in de tuin waren ging ik met Vogeltje naar buiten en toen kon hij vliegen en is nu de wijde wereld weer in :)
Afbeelding
Wie weet wat voor vogel het is? Hij was iets van 10-12 cm lang in totaal.
Moeilijk te zeggen van bovenaf. De meeste vogels zie je van de zijkant of onderkant ::)
Ik ben geen vogelkenner, maar ik gok op een jong musje. Een winterkoninkje zal het inderdaad niet zijn. De volwassen versie daarvan zier er uit als een bruin, verig pingpong balletje. 10-12 cm halen die niet.
Een fitis of tjiftjaf zou ook kunnen, maar die zaten er bij ons vrijwel nooit vroeger. De enige kennis die ik daar van heb is dat ze voornamelijk bruin zijn en veel op elkaar lijken.

Lief dat je m uit de buurt van de katten gehouden hebt ;)
Door Too
Boomkruiper, -klever dinges... die hebben toch puntsnavels en zijn gezellig rond van model..toch?

:doh: :doh:
Lezen is best moeilijk...jonge vogel schrijf je nog, ik heb niks gezegd ;D
Door Kaela
pluk schreef:Ik gok op een spreeuw.
Ja, ik ook! Goed dat je hem gered hebt!

OT: de eerste paarden-date geeft een goed gevoel voor een leuk paardrij adres. Nu zien hoe het uitpakt, maar met een beetje mazzel ga ik weer eens wat km met mijn deriere in het zadel maken op leuke paardjes en in goed gezelschap :biggrin2:
Door - pien -
pluk schreef:Ik gok op een spreeuw.
Kaela schreef:
Ja, ik ook! Goed dat je hem gered hebt!

OT: de eerste paarden-date geeft een goed gevoel voor een leuk paardrij adres. Nu zien hoe het uitpakt, maar met een beetje mazzel ga ik weer eens wat km met mijn deriere in het zadel maken op leuke paardjes en in goed gezelschap :biggrin2:
Zijn er nu nog jonge spreeuwen, of heb ik me vergist en was het geen jonkie. Ik zag eigenlijk geen 'jonge' veren, het was een klein vogeltje, hooguit 12 cm in totaal...
Misschien blijft het een mysterie ;D
In ieder geval was het fijn dat 'ie zelf weer ging vliegen :smitten:
Door Kaela
- pien - schreef:Zijn er nu nog jonge spreeuwen, of heb ik me vergist en was het geen jonkie. Ik zag eigenlijk geen 'jonge' veren, het was een klein vogeltje, hooguit 12 cm in totaal...
Misschien blijft het een mysterie ;D
In ieder geval was het fijn dat 'ie zelf weer ging vliegen :smitten:
Van een tweede leg, kan wel.

Vergis je niet, zulke kleine vogeltjes zijn binnen no-time volwassen formaat en in hun juvenile-verenpak. Dat moet wel, ze moeten zich snel zelf redden. En dan krijgen ze pas laten hun volwassenen verenkleed. Maar google maar eens op spreeuw juvenile, het kan haast niet missen.
Door eelke
Kaela schreef:Ja, ik ook! Goed dat je hem gered hebt!

Klinkt goed!
Door - pien -
Kaela schreef:Van een tweede leg, kan wel.

Vergis je niet, zulke kleine vogeltjes zijn binnen no-time volwassen formaat en in hun juvenile-verenpak. Dat moet wel, ze moeten zich snel zelf redden. En dan krijgen ze pas laten hun volwassenen verenkleed. Maar google maar eens op spreeuw juvenile, het kan haast niet missen.
Inderdaad, nu ik het opzoek zou het best kunnen.
Ik kwam uit op een nachtegaal, maar die zijn groter, dus toen wist ik het niet meer ::)
Spreeuw, met zo'n mooi verenkleed waarin allerlei kleuren weerkaatsen...
Door src_esther
zurca schreef:Zeker geen spreeuw, mus, winterkoninkje, boomkruiper.
Ik durf niet te zeggen wat het wel is..iig een zangvolgetje wat insecten eet. (gezien zijn snavel)
Helemaal mee eens, spreeuwen zijn sowieso veel groter en de jongen hebben witte stippen.
zurca schreef:Edit; woon je bij/aan het water met rietkragen?
Afbeelding
Inderdaad iets als, Kleine Karekiet of misschien Grauwe Vliegenvanger.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door src_esther op ma 18 sep 2017, 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
zurca schreef:Zeker geen spreeuw, mus, winterkoninkje, boomkruiper.
Ik durf niet te zeggen wat het wel is..iig een zangvolgetje wat insecten eet. (gezien zijn snavel)

Edit; woon je bij/aan het water met rietkragen?
http://www.natuurfoto-zeevang.nl/vogela ... des/kleine karekiet 1.jpg
Achter is een sloot met riet ja, zo'n 50 meter verder.
Hier lijkt 'ie op :D !!!
Serieus, ik had dus een karekiet in m'n hand :o
Niet dat ik nou meteen ga vogelen maar het is weer 's wat anders dan wat ik meestal in de tuin zie.
Ah, echt leuk dat ik nu weet wat het was :)
Dankjewel!
Afbeelding
Door - pien -
koekje schreef:Het is 10 uur en alle kindertjes liggen eindelijk soort van schoon op bed. Ik zou eigenlijk de zooi het speelgoed moeten opruimen, maar er zit een rood iemand op me.
Tja, overmacht... :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door