Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
Hoi allemaal,

Onze Bambi is ziek. Dat is ze eigenlijk nooit dus maken we ons zorgen. Misschien hebben jullie een idee wat het kan zijn? De dokter weet het eigenlijk niet.

Ze heeft over haar hele lichaam rode vlekken. Ze jeuken niet.
Ze heeft koorts (gisteren 39 nu na koortsremmer niet meer)
Ze plast veel (ook in huis) en ze drinkt heel veel.
Ze is pieperig, alles doet haar zeer.

Ze heeft Rymadil gehad dat maakte dat de koorts zakte. Haar urine is bekeken. PH is 6.5 iets meer eiwitten en onder de microscoop was een klein beetje bloed en blaaswandcellen te zien.
Ze heeft nu een kuur Clavubactin (ab) gekregen. Zien of dat helpt en anders maandag terug.

We zijn net een week terug van vakantie uit Spanje. Maandag had ze nog geen vlekken toen is ze in bad geweest. Woensdag voelde ze zich al niet lekker want ze had geen zin om naar de opvang te gaan (vind ze normaal altijd leuk).

Hebben jullie enig idee misschien :-\
Door eelke
Gijs had dezelfde symptomen en toen was het vermoeden aanraking met bereklauw. Maar ik weet niet waar de plekken zitten? Als dat in de vacht is is aanraking niet zo aannemelijk natuurlijk.

Hij moest toen veel plassen omdat hij veel vocht vast hield. De plekken werden behandeld met vetaderm, die waren echt warm, en deden veel pijn.

Afbeelding
Door Lizzy
bloemetje schreef:Hoi allemaal,

Onze Bambi is ziek. Dat is ze eigenlijk nooit dus maken we ons zorgen. Misschien hebben jullie een idee wat het kan zijn? De dokter weet het eigenlijk niet.

Ze heeft over haar hele lichaam rode vlekken. Ze jeuken niet.
Ze heeft koorts (gisteren 39 nu na koortsremmer niet meer)
Ze plast veel (ook in huis) en ze drinkt heel veel.
Ze is pieperig, alles doet haar zeer.

Ze heeft Rymadil gehad dat maakte dat de koorts zakte. Haar urine is bekeken. PH is 6.5 iets meer eiwitten en onder de microscoop was een klein beetje bloed en blaaswandcellen te zien.
Ze heeft nu een kuur Clavubactin (ab) gekregen. Zien of dat helpt en anders maandag terug.

We zijn net een week terug van vakantie uit Spanje. Maandag had ze nog geen vlekken toen is ze in bad geweest. Woensdag voelde ze zich al niet lekker want ze had geen zin om naar de opvang te gaan (vind ze normaal altijd leuk).

Hebben jullie enig idee misschien :-\
Heeft de dierenarts een bloedonderzoek gedaan? Dat lijkt me nu wel waardevol, om te weten wat de nier en leverwaardes zijn.

Als ik lees "overal pijn, koorts, veel drinken en plassen" moet ik wel aan een Leptospirose infectie denken. Vlekjes op de huid passen daar niet bij, maar de rest wel. Antibiotica die daar bij past is Penicilline of Doxycyline.
Nee dat was de volgende stap.
Ze is nu iets tieriger (wilde spelen) en heeft niets meer in huis gedaan. De uitslag lijkt iets te minderen.
Ze is geënt voor lepto in het voorjaar maar ik zal dat zeker opperen!
Ze heeft ook nog steeds geen koorts en ik mag haar weer stevig aaien.

Ik hoop dat het zo doorzet. :-\
Siberienne schreef:Met het Spanje verhaal zou ik toch ook wat aparte dingen in mijn achterhoofd houden zoals ehrlichia ed en zeker ook bloedbeeld laten bepalen
Als ze niet opknapt doe ik dat zeker! Voor nu zit er een stijgende lijn in.
Ik ga over een uurtje nog eens koorts meten dan is de koortsremmer uitgewerkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door