Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
smulpaap schreef:Ik lees helaas niets geks hoor :-X ::)
;D ;D ;D krijg jij die commentaren ook?

Ach ja, het kan best zijn dat ik de afgelopen tijd wat slordiger ben geweest. Zeker toen ik nog maar paar uurtjes per dag werkte had ik soms niet de puf me weer om te kleden. En als ik dan toch alleen maar op mijn hok zat en geen externe contacten had...

Maar weet je, als ik er te slordig bijloop, zeg dat dan en doe dat niet anoniem en maanden later, dat vind ik het ergste. Maar goed, ik ga gewoon de positieve punten inlijsten (die waren er zeker ook) en dan lekker voorlopig elders aan de slag! En eerst nog vakantie!
Door smulpaap
Siberienne schreef:;D ;D ;D krijg jij die commentaren ook?

Ach ja, het kan best zijn dat ik de afgelopen tijd wat slordiger ben geweest. Zeker toen ik nog maar paar uurtjes per dag werkte had ik soms niet de puf me weer om te kleden. En als ik dan toch alleen maar op mijn hok zat en geen externe contacten had...

Maar weet je, als ik er te slordig bijloop, zeg dat dan en doe dat niet anoniem en maanden later, dat vind ik het ergste. Maar goed, ik ga gewoon de positieve punten inlijsten (die waren er zeker ook) en dan lekker voorlopig elders aan de slag! En eerst nog vakantie!
Ik niet . Ik werk zelf in een sector waarin men iets niet zo snel gek vind , voorheen dik 20 jaar Maatschappelijke Opvang en nu GGZ
Maar in mijn omgeving hoor ik die geluiden nogal eens . Zoeken , treiteren , men word soms aangesproken op zaken .... :-X
Na 10 jaar is iemand eens een keer ziek , en word daar tijdens een functioneringsgesprek op aangesproken
Mensen die niets meer durven te zeggen .... dat dus allemaal
Door eelke
Nou ja, ik vind het niet zo raar, hondenharen en zelf verwaaid haar is niet zo netjes. Overkomt mij ook vast wel eens hoor, maar netjes staat het niet. En dat het nu naar boven komt, is ook niet zo raar. Er werd immers naar gevraagd bij je collega's, dus ik denk dat ze het niet belangrijk genoeg vonden om zelf mee naar de baas te stappen, maar ja, als ze het dan vragen, dan zeg je toch iets he...dus dan de haren maar.
Door frodo quin
Ik vind die dingen enkel relevant als je met externen werkt en dan nog zou je je de vraag moeten stellen of zoiets als verwaaid haar voor een klant zou moeten uitmaken. Mij kan het in ieder geval niet schelen hoe de persoon die mij met iets helpt er uit ziet, zolang hij/zij goed werk levert ben ik tevreden. Geuroverlast is dan weer een ander verhaal, daar stoor ik me wel aan.
In mijn werk vinden klanten het heel normaal dat ik hondenhaar aan heb en en coup windhoos draag. Als ik opeens heel erg netjes op mijn werk zou komen zouden mijn klanten waarschijnlijk bezorgd vragen of de afspraak nog wel doorgaat :biggrin2: .
Of je met harige kleding enz. kan verschijnen ligt er ook aan waar je werkt en wat je werk is, het hoeft geen probleem te zijn. Maar als ze gaan zoeken...

Volgende keer een trui gebreid van hondenwol aantrekken, dan vallen die paar plukjes niet meer op :D .
Door dinky89
Ach ja, zo moest ik vandaag wel lachen. Collega zei tegen mij 'vandaag waren we keurig in pak, dat moeten we bij de uitvoering van de opdracht maar niet doen' :biggrin2:
Bij mij zit er ook wel duidelijk verschil of ik naar de klant moet en wie de klant is.
En vaak haal ik nog even borstel door mijn haar voordat ik ergens naar binnen loop.
Door Kaela
Ik vind collega's die zeuren over hondenhaar echt niet serieus te nemen.

Ik had 2 "modepopjes" als collega. De ergste, die een outfit hooguit en alleen bij hoge uitzondering 2 maal droeg, had een kat. En zij reed een keer met de andere mee. Begon die andere te mopperen, haar hele auto zat onder de kattenharen! Vreselijk, afschuwelijk, dat deed ze dus noooooooit meer. Nou, ik heb echt in al die jaren nooit ook maar 1 kattehaar bij die collega weten te ontdekken. Daar was ze veel te ijdel en netjes voor.

Nou is dit een lachwekkend voorbeeld, maar ik kan me echt geen seconde iets aantrekken van commentaar op haren op mijn kleding. Ik heb een plakrollertje op het werk en doe echt wel mijn best er niet als een wandelende haarbal uit te zien. Maar dat is het dan ook wel hoor. Als je geen klanten hoeft te zien (of in gezondheidszorg ofzo werkt), dan is een hondenhaar her en der echt geen schande.
Door Siberienne
eelke schreef:Nou ja, ik vind het niet zo raar, hondenharen en zelf verwaaid haar is niet zo netjes. Overkomt mij ook vast wel eens hoor, maar netjes staat het niet. En dat het nu naar boven komt, is ook niet zo raar. Er werd immers naar gevraagd bij je collega's, dus ik denk dat ze het niet belangrijk genoeg vonden om zelf mee naar de baas te stappen, maar ja, als ze het dan vragen, dan zeg je toch iets he...dus dan de haren maar.
Ik heb veel over jouw reactie na lopen denken en ik ben het niet helemaal met je eens. Deels vanwege de context, maar ook los daarvan.

Maar in zijn algemeenheid: als mijn collega een keer niet door heeft dat haar haren pal overeind staan door haar fietstocht, dan zeg ik dat even. Net zoals je iemand niet met een open rits of een binnenstebuiten T shirt rond laat lopen. En dat is het dan. Achteraf zoiets zeggen in een anonieme jaarlijkse beoordeling voelt niet veilig.

En dat is mijn tweede punt: als het zover is dat commentaar op een collega opgespaard wordt tot de jaarlijkse anonieme feedback... dan klopt er iets niet in de cultuur. Want deze gesprekken waren voorheen zelfs maar 1x per 2 jaar (is geen gewoon jaargesprek maar een beoordeling op inhoudelijk functioneren gekoppeld aan mijn beroep) . En ik vind het niet gezond als dingen niet eerder uitgesproken worden. Dat leidt tot "zegeltjes plakken" zoals een coach mij dat ooit noemde. Alle ergernissen opsparen en dan er in 1 keer uitgooien. Zodat je ineens een mega conflict hebt. En dat is niet een fijne werkplek.
Door dinky89
Tja, zo bleek vandaag maar weer eens dat men bij mij op het werk zacht gezegd niet zo goed is in communicatie :-X Had overleg staan waarvoor ik naar kantoor kwam, komen de anderen niet opdagen >:( Reactie: 'de afspraak was toch verplaatst?' Uh ja natuurlijk, daarom staat hij in alle agenda's op vandaag :???:

Maar nu vakantie dus 3 weken onbereikbaar voor werk :cool:
Laptop van werk uit *check*
Telefoon uit *check*
Door Kaela
Siberienne schreef:Ik heb veel over jouw reactie na lopen denken en ik ben het niet helemaal met je eens. Deels vanwege de context, maar ook los daarvan.

Maar in zijn algemeenheid: als mijn collega een keer niet door heeft dat haar haren pal overeind staan door haar fietstocht, dan zeg ik dat even. Net zoals je iemand niet met een open rits of een binnenstebuiten T shirt rond laat lopen. En dat is het dan. Achteraf zoiets zeggen in een anonieme jaarlijkse beoordeling voelt niet veilig.

En dat is mijn tweede punt: als het zover is dat commentaar op een collega opgespaard wordt tot de jaarlijkse anonieme feedback... dan klopt er iets niet in de cultuur. Want deze gesprekken waren voorheen zelfs maar 1x per 2 jaar (is geen gewoon jaargesprek maar een beoordeling op inhoudelijk functioneren gekoppeld aan mijn beroep) . En ik vind het niet gezond als dingen niet eerder uitgesproken worden. Dat leidt tot "zegeltjes plakken" zoals een coach mij dat ooit noemde. Alle ergernissen opsparen en dan er in 1 keer uitgooien. Zodat je ineens een mega conflict hebt. En dat is niet een fijne werkplek.
Heel goed verwoord, zo zie ik het ook.

Zegeltjes plakken. Dat is wel een goede. Dat gebeurd bij ons ook ja. Maar wij hebben wel een fijne club, dus het geeft bij ons nooit hele vervelende dingen. Maar als er iets speelt, dan is het wel iets wat voor veel onveiligheid kan leiden ja.
Door Siberienne
dinky89 schreef:Tja, zo bleek vandaag maar weer eens dat men bij mij op het werk zacht gezegd niet zo goed is in communicatie :-X Had overleg staan waarvoor ik naar kantoor kwam, komen de anderen niet opdagen >:( Reactie: 'de afspraak was toch verplaatst?' Uh ja natuurlijk, daarom staat hij in alle agenda's op vandaag :???:

Maar nu vakantie dus 3 weken onbereikbaar voor werk :cool:
Laptop van werk uit *check*
Telefoon uit *check*
Top! Veel plezier !
Door eelke
Brouwdag, de herfstbock deze keer.

Verder in mijn nopjes want straks ga ik mijn vorige brouwsel proeven. En die moet ik dan natuurlijk 'inchecken' op untappd. Dus alvast een label gemaakt. Daarna ingelogd als brouwerij (Ik heet nu Brouwerij Eel, slogan; 'Eel lekker bier' ::) ) en nu heb ik als plaatje bij m'n bier netjes het label. Met hondenpootjes erop, wat natuurlijk niemand snapt want het heet Beresterk, of misschien ook wel niet ziet, maar da's mijn verwijzing naar Gijs :)

Fijn als dat allemaal werkt zoals je het wil. Nu nog hopen dat het bier al een beetje smaakt.
Door Angelique
eelke schreef:Brouwdag, de herfstbock deze keer.

Verder in mijn nopjes want straks ga ik mijn vorige brouwsel proeven. En die moet ik dan natuurlijk 'inchecken' op untappd. Dus alvast een label gemaakt. Daarna ingelogd als brouwerij (Ik heet nu Brouwerij Eel, slogan; 'Eel lekker bier' ::) ) en nu heb ik als plaatje bij m'n bier netjes het label. Met hondenpootjes erop, wat natuurlijk niemand snapt want het heet Beresterk, of misschien ook wel niet ziet, maar da's mijn verwijzing naar Gijs :)

Fijn als dat allemaal werkt zoals je het wil. Nu nog hopen dat het bier al een beetje smaakt.
Goeie naam Eel :biggrin2:

Is die lekker?
Door Kaela
eelke schreef:Brouwdag, de herfstbock deze keer.

Ooh wat leuk Eelke. Ik snap wel dat niemand dat snapt, maar jij wel en ik vind het een machtig mooie verwijzing naar Gijs!

In dat kader, ik heb een nieuw onderschrift. Met dezelfde foto's als de oude, maar toch zo anders :'(
Door eelke
Ik moet nog proeven Angelique. Vanavond maar, met blokjes kaas en kip enzo.

Dit is 'm.
Beresterk2017 untappt.png
Beresterk2017 untappt.png (257.71 KiB) 2497 keer bekeken

Ahh Kaela, stom blijft het hé? Wel een mooi onderschrift zo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door