Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ligaa schreef:Poeslief weer beschoten, stap zo in de auto voor een röntgen, 2e keer in 4 maanden tijd. Hard op zoek naar een andere woning want twee jonge katten binnenhouden op 40 vierkante meter kan echt niet..Tja, een kat kan in de zandbak poepen met risico op wormen voor (klein) kind, continu in de tuin poepen wat enorm vies is, huisdieren van de ander de dood in jagen zoals vogels die zich doodvliegen uit stress, konijnen in de stress, bij anderen naar binnen lopen en eten jatten.![]()
Wat doet zo'n beestje je toch voor kwaad.
pluk schreef:Omdat er blijkbaar iemand in de buurt is die zich dermate ergert aan wat jouw kat doet dat hij zo ver gaat om op 'm te schieten. En als je weet waarom kun je het misschien oplossen.Ik weet wie het is en het is zeker niet mijn buurman, dus wat die ermee te maken heeft ontgaat me even.
Of het is een gestoorde gek en je kat doet niks, dat kan ook.
pluk schreef:Omdat er blijkbaar iemand in de buurt is die zich dermate ergert aan wat jouw kat doet dat hij zo ver gaat om op 'm te schieten. En als je weet waarom kun je het misschien oplossen.
Of het is een gestoorde gek en je kat doet niks, dat kan ook.
pluk schreef:Uiteraard is het nooit OK om op een dier te schieten!
pluk schreef:Voor mij is buren of buurman ook iemand die bij je in de buurt woont en niet alleen degene die pal naast je woont.Ik wilde het zelfde zeggen
Ligaa schreef:Het is niet te missen waar ze thuishoort dus als er echt iets aan de hand is kunnen ze gewoon naar mij toe komen.Dat doen ze - en ik spreek uit ervaring- dus niet. Bij ons zijn de afgelopen twee jaar 15 katten "verdwenen" ergo vermoord. We hebben er bewijs van maar dat is niet legaal verkregen dus mag deze man lekker verder doen. Man is ook niet vatbaar voor discussie om ipv de katten uit te moorden ze gewoon uit zijn tuin te houden.
Cait_ie schreef: Man is ook niet vatbaar voor discussie om ipv de katten uit te moorden ze gewoon uit zijn tuin te houden.Laat ik eerst voorop stellen dat katten (of andere dieren) beschieten, doden, kwaad doen etc. echt niet kan. Of dat nu gebeurt omdat men overlast heeft van een dier of "gewoon" voor de lol (
Cait_ie schreef:Los van dat het absoluut niet ok is een kat te vermoorden..
Dat doen ze - en ik spreek uit ervaring- dus niet. Bij ons zijn de afgelopen twee jaar 15 katten "verdwenen" ergo vermoord. We hebben er bewijs van maar dat is niet legaal verkregen dus mag deze man lekker verder doen. Man is ook niet vatbaar voor discussie om ipv de katten uit te moorden ze gewoon uit zijn tuin te houden.
zurca schreef:Laat ik eerst voorop stellen dat katten (of andere dieren) beschieten, doden, kwaad doen etc. echt niet kan. Of dat nu gebeurt omdat men overlast heeft van een dier of "gewoon" voor de lol (Wij hebben aangeboden om de kosten van het buiten de tuin houden te betalen...![]()
) Maar.... het is niet aan een buren (mensen uit je buurt) de taak om jouw huisdier uit hun tuin te weren! Dat is jouw taak als huisdiereigenaar.
Wij hebben zelf een kat en die komt om die reden niet verder dan eigen tuin. Ik vind het een beetje de omgekeerde wereld dat men, als ze een huisdier van een ander, niet in hun tuin willen dat zij dan maar maatregelen moeten nemen
Cait_ie schreef:Wij hebben aangeboden om de kosten van het buiten de tuin houden te betalen...Kijk dan vind ik het wel wat anders, als je hebt aangeboden om op jouw kosten de tuin af te zetten
Ik ben het volledig eens dat katten geen overlast mogen veroorzaken, maar deze ene persoon zorgt dus wel dat alle katten in de buurt niet meer veilig op pad kunnen. Het geeft hem mijn inziens geen recht om vangkooien te plaatsen en alles wat zijn domein passeert de kop in te slagen.
Onze katten blijven nu trouwens wel gewoon in de tuin.
zurca schreef:Kijk dan vind ik het wel wat anders, als je hebt aangeboden om op jouw kosten de tuin af te zettenIk eigenlijk niet. Het is mijn tuin, ik heb niet voor jou katten gekozen en ik heb dus ook geen behoefte om op welke manier dan ook actie te moeten ondernemen om andermans katten uit de tuin te houden. Of het nou voor me betaald wordt of niet.![]()
En nogmaals.... mensen die katten (andere dieren) beschieten, doden of wat voor naars dan ook aan doen om wat voor reden die mogen ze van mij hetzelfde aandoen!
pearlsofpassion schreef:En zwerfkatten dan?Die logica snap ik niet. Dus omdat er katten zonder eigenaar zijn, mogen katten met eigenaar ook maar bij iedereen overlast veroorzaken.
Die hebben geen tuin om in te houden.
Die moeten er niet zijn, ok, maar we leven niet in de ideale wereld. Die man moet gewoon op een andere manier zorgen dat die katten uit zijn tuin blijven als hij ze daar niet wil hebben, ongeacht of die katten een eigenaar hebben of niet.
Siberienne schreef:Wil je nog eens andere visie en mogelijk hulp? https://www.anatomytrains.com/practitio ... ogenbosch/Dank je, ik ga het even bestuderen. Moet zeggen dat ik al meerdere mensen met een holistische kijk op de zaken heb ingeschakeld. Tot op heden is er niemand die iets kan met een frozen shoulder.
Enige in NL tot nu toe die deze opleiding geheel heeft gevolgd. Meer Holistische benadering. Wie weet kan 't wat voor je betekenen?
En in ieder geval: heel veel sterkte!
Kaela schreef:Die logica snap ik niet. Dus omdat er katten zonder eigenaar zijn, mogen katten met eigenaar ook maar bij iedereen overlast veroorzaken.Nee, helemaal niet.