Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaela schreef:Oh wat een nachtmerrie. Aan een 1 meterlijn, dan ben je toch wel heel aardig je best aan het doen om iedereen veilig en wel te houden. Gelukkig is nu in ieder geval iedereen veilig thuis, hopelijk gaat het gesprek van je man met de katteneigenaren goed.Ja, dit was ook niet te voorkomen op deze manier. Als ik een kat zie, steek ik over. Maar ik heb die poes nooit gezien omdat die onder een hele dichte haagbeuk zat en Milou hem ineens te pakken had, zonder waarschuwend gedrag vooraf. Zij heeft hem zelf ook pas op het laatste moment gezien. En voor Milou staat een kat gelijk aan een konijn, haas of muis: prooi en dan steekt haar instinct de kop op. ´Gelukkig´ is zij een zeer efficiente jager en doodt ze in een split second, dus er is weinig pijn geleden.
Spikkelneus schreef:Ja, dit was ook niet te voorkomen op deze manier. Als ik een kat zie, steek ik over. Maar ik heb die poes nooit gezien omdat die onder een hele dichte haagbeuk zat en Milou hem ineens te pakken had, zonder waarschuwend gedrag vooraf. Zij heeft hem zelf ook pas op het laatste moment gezien. En voor Milou staat een kat gelijk aan een konijn, haas of muis: prooi en dan steekt haar instinct de kop op. ´Gelukkig´ is zij een zeer efficiente jager en doodt ze in een split second, dus er is weinig pijn geleden.Ja, dan voel je je wel beroerd, dat kan ik me voorstellen. Maar je kunt toch niet altijd met een gemuilkorfde hond gaan lopen omdat er een kat onder een struik kan zitten?
Dian schreef:mag ik ook even klagen? Rug kan niet geopereerd worden: leren leven met elke dag pijn...... heupgewricht begint op te spelen, breekt door alle pijnmediciatie heen, die hadden we nog niet gehad........ zak regelmatig door mijn rechterbeen, begin van verder uitval??? Het leven is zo niet leuk meer...... het is goed dat ik die 2 boeven heb, geeft afleiding, geeft liefde en is als ik verdriet hebHeb je een versleten heup, Dian? Want dan zak je vaak door je been, ik viel soms gewoon om. Balen van je rug, joh! Altijd met pijn leven, dag en nacht, dat valt niet mee, ik weet het.
Spikkelneus schreef:Ja, dit was ook niet te voorkomen op deze manier. Als ik een kat zie, steek ik over. Maar ik heb die poes nooit gezien omdat die onder een hele dichte haagbeuk zat en Milou hem ineens te pakken had, zonder waarschuwend gedrag vooraf. Zij heeft hem zelf ook pas op het laatste moment gezien. En voor Milou staat een kat gelijk aan een konijn, haas of muis: prooi en dan steekt haar instinct de kop op. ´Gelukkig´ is zij een zeer efficiente jager en doodt ze in een split second, dus er is weinig pijn geleden.Met onze vorige husky ook gehad, ook kat onder een heg. Je voelt je zo lullig, maar inderdaad niet alles is te voorkomen.
Tanna schreef:Heb je een versleten heup, Dian? Want dan zak je vaak door je been, ik viel soms gewoon om. Balen van je rug, joh! Altijd met pijn leven, dag en nacht, dat valt niet mee, ik weet het.Of het een versleten heup is weet ik niet. Ik heb 1x eerder deze pijn gehad, 1,5 maand geleden ofzo. Donderdagavond begon het weer en het werd vrijdag alleen maar erger, extra morfine hielp niet. Toch de ha maar gebeld, 1 van de artsen is langs geweest. Pijn zit in lies en trekt door naar heup, of ze er een mes in steken. Verder trekt de pijn door langs de achterkant van mijn been tot onder de knie. Heb een injectie diclofenac gehad, extra prednison en gebruik nu ibuprofen tegen de pijn, maar heb niet het idee dat iets doet. De diclofenac heeft wel iets geholpen. Verder heeft de ha mij bedrust voorgeschreven dit weekend. Maar dat is wel lastig alleen met 2 honden. Nu is mijn vader er, dat maakt het iets makkelijker. De ha dacht dat het toch een ontsteking was.
Tanna schreef:Ja, dan voel je je wel beroerd, dat kan ik me voorstellen. Maar je kunt toch niet altijd met een gemuilkorfde hond gaan lopen omdat er een kat onder een struik kan zitten?Nou, op zich kan dat natuurlijk wel!
De Duitse staande van een vriendin heeft ook al twee keer een kat door elkaar geschud en gedood, maar dan in de tuin. De grote tuin is heel goed afgezet, hond kan er niet uit, maar poezen soms wel in. De tweede keer dat het gebeurde liep vriendin met hond van het huis naar de garage, dat is een meter of tien. Poes stapte achter een struik vandaan, zo de bek van de hond in, net zoiets als bij Milou. De mensen van de poes wilden toen een handtekeningenactie starten, hond moest worden ingeslapen. Nou, dat is niet gebeurd natuurlijk, er was ook niemand die wilde tekenen. Vriendin was er wel erg van ondersteboven, maar wat moet je, in je eigen tuin?
Spikkelneus schreef:Hier waren ook niet alle omstanders even vriendelijk. Een van de voorbijgangers was een meisje te paard, en die had dus een zweep bij zich (want het is heel normaal om je paard te slaan, helaas). Een andere omstander (te voet) had deze zweep te pakken en wilde Milou daar mee in elkaar gaan rossen (terwijl poes al dood was, ze had hem alleen nog wel in haar bek en wilde hem niet direct afgeven). Toen ben ik heel erg boos geworden - wat geeft iemand het lef om mijn hond in elkaar te slaan??
Ik moest Lou er van overtuigen om poes los te laten, maar dat gaat echt niet beter als iemand haar gaat slaan!?
Een andere voorbijganger te voet kwam ook ´helpen´ en legde haar handen om Lou haar nek om haar te wurgen. Echt serieus, wat denken die mensen? Het is een jachthond, geen pitbull. Deze mevrouw heb ik ook nogal onvriendelijk verzocht om mijn hond los te laten....
Nou ja, akelige gebeurtenis, dat is duidelijk. Ik ben nog steeds van slag (en de manlief en de hondjes ook).