Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
Misschien prikt verdunde betadine minder. Toen Timo een wond had, moest ik dit verdund erop doen. Ik deed het met een steriel gaasje. En legde het er tegenaan. Hij vond het niet erg ofzo. Het is maar een tip maar het zou jammer zijn als Tous het vertrouwen in jullie kwijt raakt...moeilijk he. :-\
Door zurca
Ik heb vandaag calundula wondspray en echinacea gehaald...
Die wondspray gaat prima zo, ik zie aan 'm dat het niet prettig is maar hij laat het gewoon toe..
Nu heb ik nog wel een vraagje over de dossering van de echinacea...Er staat op 1-3 maal daags 30 druppels innemen. Bij dringende behoefte mag men ieder uur of half uur een dossering nemen. Kinderen; de leeftijd + 3 druppels.

Tous is 1 jaar zou dat dan 4 druppels en dat drie maal daags worden of kan ik meer geven??
Door Truus
Ik weet hier geen anrwoord op maar hoe is het nou met Tous? Ziet de wond er goed uit?
Door zurca
Ik heb 'm vandaag maar 2 maal 4 druppels gegeven...Volgens mij kan je dit niet overdosseren maargoed, ik wil toch een beetje zekerheid ;) Tous weegt ong. 25 kilo.
Met tous gaat het verder prima, hij eet, loopt, rent, speelt en slaapt op die kant..Alles gewoon dus. De wond zelf ziet er wel goed uit denk ik..Geen bloed meer, gisteren bloedde het soms een beetje, de randen zien er normaal uit, er komt wel wondvocht uit maar dan komt er ook eventueel vuil uit...Het enige is, ik weet dus niet precies hoe groot het nu is. Hij mist een stukje vlees en volgens mij zit daarboven een winkelhaak. Ik mag en wil daar niet aanzitten/trekken en volgens mij zit dat ook alweer "vast" Het voelt ietewat dikjes maar niet zorgwekkend, het is ook niet warm ofzo..De wond heb ik vandaag drie maal ingespoten met wondspray. Spoelen met water heb ik ook nog aan gedacht maar hij is niet met vuil in kontakt geweest en hoe minder ik er aan doe hoe beter lijkt mij..
Ik wil dus enkel die wondspray erop doen en zodra ik mn zilverwater heb dat gaan gebruiken..Misschien dat er mensen zijn die daar al tips voor hebben. qua gebruik en dossring?!
Door danielle1980
25 kilo ong zelfde als minx.
voor minx gebruik ik meestal de volwassen dosis gewoon tenminste als er staat vanaf 12 jaar en volwassen. ;)
als dat er niet staat gebruik ik gewoon het gemiddelde van een kind en een volwassen.
misschien dat je daar wat aan hebt ;)
Door zurca
Dankje Danielle..Ik denk dat ik va morgen idd. een tussen dossering ga geven..3 x daags 15 druppels zou dan moeten kunnen denk ik...
Door Audrina
Nu heeft Tous vrij kort haar, maar ik heb bij mijn Tess het haar om de wond weggeschoren met een tondeuse en toen ging het ineens een stuk sneller genezen omdat al die irritante haartjes niet meer telkens in die wond zaten.
En ik heb Tess de eerste dagen trouwens 5 keer per dag 20 druppels echinacea gegeven en na een dag of 3, 3 keer per dag 20 druppels. Ze is wel een vrij forse DH.

Hoe gaat ie nu met Tous?
Door zurca
Ik geef Tous nu 3x daags 15 druppels, dat wil ik nog een paar dagen zo doen en dan verminderen...
Met Tous gaat het prima, die heeft nergens last van. gisteren was er een windhondendag, daar is hij zo'n 3 uur lang op een veld aan het rennen, spelen, rollen geweest met andere windhonden. We hebben nergens aan gemerkt dat hij er last van had.
De wond ziet er mooi uit, roze van kleur het is nog wel wat vochtig van het wondvocht. Het is niet warm of dik, ook het stukje wat ik eerst nog wat dik vond is geslonken.
Volgens mij gaat het prima zo ;)
Door Truus
Ha :D Super dat het zo goed gaat met Tous! Ik heb de middeltjes opgeschreven want je weet maar nooit he.
Heeft Tous de onbevangenheid gehouden? Ik hoop van wel.
Door zurca
Zodra Tous mij met een flesje in zijn richting zie komen dan wil hij weg...Maar als ik 'm op z'n plaats af laat gaan dan laat hij het allemaal netjes toe ;) Ook de echinaceadruppels gaan netjes naar binnen ookal vind hij ze erg vies. Maar. nu weet hij, daar staat dan weer een snoepje tegenover.
Verder merk ik niet dat hij nu anders doet tegen ons, want zonder flesje vind hij mij gewoon leuk en lief ;)
Door Truus
zurca schreef: Zodra Tous mij met een flesje in zijn richting zie komen dan wil hij weg...Maar als ik 'm op z'n plaats af laat gaan dan laat hij het allemaal netjes toe ;) Ook de echinaceadruppels gaan netjes naar binnen ookal vind hij ze erg vies. Maar. nu weet hij, daar staat dan weer een snoepje tegenover.
Verder merk ik niet dat hij nu anders doet tegen ons, want zonder flesje vind hij mij gewoon leuk en lief ;)
Ik bedoelde ook tegen andere honden ;). Is Tous nog net zo onbevangen ?
Door zurca
Truus schreef: Ik bedoelde ook tegen andere honden ;). Is Tous nog net zo onbevangen ?
Ohja hoor...Hij wil nog steeds met elke hond spelen en rennen :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door