CindyMayella schreef:Maandag word ik geopereerd aan mn littekenbreuk.... Moet om 9.45 uur eerst bloed prikken en daarna naar de afdeling..... Maar nu mag ik tot 6 uur voor de operatie niet meer eten.... Oftewel, ik moet om 4 uur mn bed uit om nog wat te kunnen eten
.... Ik heb een erg lage bloeddruk, dus als ik te lang wacht met eten, dan ga ik van mn stokje
..... Plus 2 kids die het er moeilijk mee hebben, na mijn vorige operatie (toen was ik er bijna niet meer geweest)... Hopelijk mag ik na 1 dagje alweer naar huis..... Nu nog 3 dagen werken... Misschien dat ik daarmee mn gedachtes van me af kan zetten.....
Ik moest ff heel erg lang terug gaan voor dit berichtje

.....
Nu maar eens een update.... het is helaas niet gegaan zoals het moest

.... 6 dg na de operatie ben ik naar de SEH gegaan; bleek er weer een gaatje in mn darm te zijn, dus spoedoperatie... na een week weer naar huis (ook al had ik al geklaagd dat ik last van mn darmen had, maar ze konden niets vinden)... 2 dg later maar weer terug naar de SEH.... doorgestuurd (en met de ambu) naar een ander ziekenhuis; daar bleek ik een streng ileus te hebben (een verkleving die mijn darm afknelde).... gelukkig is die snachts zelf opgelost (met een flinke dosis morfine).... 2 dg later weer een gaatje in mn darm!!!!! Oké, weekje later alles oké, naar huis..... denk je klaar te zijn, behalve de controles op de wondpoli (had nog 1 open wond).... barst ineens een ander stukje litteken open, omdat er troep onder zit en weer een open wond erbij..... is nog te doen.... weekje later stinkende troep uit het onderste wondje... ik in paniek naar de wondpoli... 3x raden..... weer een gaatje in mn darm en daar kwam mn ontlasting uit

...... fistelzakje er aan (lijkt op een stoma, maar dan klein), thuiszorg regelen omdat het zakje 2x per dag vervangen moest worden (het legen kon ik zelf wel, moest ook snachts de wekker zetten daarvoor).... en aan vloeibaar eten.... proteine drankjes, 5x per dag en verder mocht ik niets eten!!!!!
Na 2 weken mocht ik weer beginnen met normaal eten, al mochten er niet teveel vezels in zitten.... langzaam opbouwen..... 2 weken geleden dacht ik dat het weer mis was, maar het bleek alleen een ontsteking te zijn rond mn navel, dus een ab kuur gekregen en afgelopen week heb ik de laatste controle gehad..... 4 weken geleden ben ik weer begonnen met werken, 2 uurtjes per dag, elke week een uur tot 2 uur erbij..... vanaf deze week zit ik aan mijn normale uren (7 à 8 uur per dag, ik werk overigens 2,5 dg per week)...... ik moet het nog wel rustig aan doen van de bedrijfsarts, dus ik heb de 1ste 3 weken ook alleen maar administratief werk gedaan... vorige week ben ik weer begonnen met kassa draaien, maar als het niet gaat, kan ik het aangeven en dan zit ik weer netjes achter een bureau

.....
Voor mij geen operaties meer, dat geeft alleen maar problemen.... mn darmwand is nu zo dun geworden (bij iedere operatie moesten ze eerst alle verklevingen weghalen), waardoor de kans op een gaatje in mn darmen nu zo ontzettend groot is.....
Volgende week gaan we naar mn ouders (Portugal), hoop dat het goed blijft gaan... ik heb wel 2 kuren meegekregen voor het geval dat de ontsteking terug komt (kans is erg groot)..... we zullen zien......
Dat was mn geklaag

.... wilde jullie ff verslag doen, na mn eerdere 'klagen'......