BPWR: vliegen uit huis verjagen....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR: vliegen uit huis verjagen....

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Wij hebben van die raamstickers.
Maar daarvan komen ze nog steeds binnen, je moet ze gewoon niet zelf doodkloppen. Je moet ze wel nog steeds opvegen.
En ik heb geen idee wat er op de stickers zit, maar het is zeker een insecticide.
In huis ga ik ook overgaan op uit huis weren. En die vleesetende planten vind ik interessant.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MarijeEnBoomer schreef:Zoetermeer is geen stad he Frau Plat
Oh ja, dat is ook zo ;D ;D ;D ;D
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Kaio schreef:;D
Zoiets. Als er zo'n hond doorheenbanjerd dan draaien ze altijd sluiten ze nooit, en als ze al langer dan een uurtje goed blijven dan laten die magneten wel los door slijtage
binnen enkele dagen .
OK misschien krijgt het ook een beetje aan de soort honden :biggrin2:
Had ik niet aan gedacht, is voor mijn gevoel ook onlogisch dat ze zouden draaien. Maar ik heb dan ook katten ;D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Angelique schreef:Hond rent er doorheen, lapje stof draait om zijn asje en er zitten gapende gaten in je horretje. Einde werking.
Hm, bij ons in Zweden hangen ze al een aantal jaren, en mijn honden (boxer et al) gaan er niet bepaald keurig doorheen. Dit jaar heb ik inderdaad voor het eerst gaten en losse magneten, waar ik Lupi de schuld van geef, want die is zelfs voor een boxer(mix) heel erg niet-subtiel. Misschien doen mijn magnetengordijnen het zo goed doordat ze maar een paar maanden per jaar in gebruik zijn geweest steeds; in de winter gaat de terrasdeur nauwelijks open, dan hebben de gordijnen tijd om op adem te komen. :biggrin2:

Binnenkort komt Atz van Kim op bezoek. Met een beetje geluk trekt die de gordijnen uit de deurpost en kan ik nieuwe eisen van Kimmekind! ;D
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

kakocavi schreef:Had ik niet aan gedacht, is voor mijn gevoel ook onlogisch dat ze zouden draaien. Maar ik heb dan ook katten ;D
Mijn katten kunnen daar ECHT niet doorheen hoor ;D
zelfs bamboestaafjes-gordijnen zijn voorlopig nog een te grote uitdaging
Om het goed te maken vreten ze wat van de brommers
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Too schreef:Mijn katten kunnen daar ECHT niet doorheen hoor ;D
zelfs bamboestaafjes-gordijnen zijn voorlopig nog een te grote uitdaging
Om het goed te maken vreten ze wat van de brommers
Tsss, watjes! Die van mij hadden zó in de gaten hoe het werkt! :biggrin2:
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Thnx allemaal voor de tips ! Ik ga me zeker even verdiepen in de vleesetende planten :)

En dat gaas voor de deur werkt niet met labradors, mijn vriendin had zo'n professioneel ding en zelfs die wist Rox binnen 3 minuten te slopen, dus heb niet de illusie dat die hier netjes dicht blijft zitten als ze erdoorheen zijn ;D
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Anne in Duitsland schreef:

Tsss, watjes! Die van mij hadden zó in de gaten hoe het werkt! :biggrin2:

Ben bang dat snappen het probleem niet is....weet je wel hoe enngg dat is :nerves:
T zijn zukke zeikerds... >:(
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Anne in Duitsland schreef:
Hm, bij ons in Zweden hangen ze al een aantal jaren, en mijn honden (boxer et al) gaan er niet bepaald keurig doorheen. Dit jaar heb ik inderdaad voor het eerst gaten en losse magneten, waar ik Lupi de schuld van geef, want die is zelfs voor een boxer(mix) heel erg niet-subtiel. Misschien doen mijn magnetengordijnen het zo goed doordat ze maar een paar maanden per jaar in gebruik zijn geweest steeds; in de winter gaat de terrasdeur nauwelijks open, dan hebben de gordijnen tijd om op adem te komen. :biggrin2:

Binnenkort komt Atz van Kim op bezoek. Met een beetje geluk trekt die de gordijnen uit de deurpost en kan ik nieuwe eisen van Kimmekind! ;D

Oh maar als er perse nieuwe in moeten willen wij ook wel naar Zweden hoor! Harry heeft dat zo gefikst namelijk.... de hele dure van ruim €100 vorig jaar was binnen een maand volledig naar de filistijnen, de bruynzeel magneethor van slechts €30 met klittenband wordt alweer minder zo na een week of 6?
Die onbenul vliegt er het liefst door heen en als je je poten net iets te vroeg neerzet dondert alles zo mooi naar beneden, feest!

Volgend jaar willen we zo'n ding met pvc buisjes proberen, maar die zijn ook niet goedkoop dus of dat handig is met onze Harry...
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Wij hebben van die aluminium kettinkjes. Je kunt er goed doorheen kijken en ze zijn goed licht doorlatend zodat het binnen niet te donker wordt. Ze zijn oersterk en last but not least, houden de vliegen goed buiten :)

Deze:

Afbeelding Afbeelding
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Wij hebben sinds deze zomer een vaste hordeur in de deur naar de tuin en voor de honden hebben we een hondenluik in de muur gemaakt, wij wonen ook in een buitengebied en hebben paarden en vier honden, ik werd gek van al die vieze vliegen. Nu gaat het beter, al wachten ze wel totdat iemand de horreur opendoet zodat ze snel mee naar binnen kunnen vliegen.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Jantina schreef:Tsja wij wonen op een stoeterij. Wat moet ik zeggen, t is een ramp dit jaar! Op sommige dagen kan ik niet eens in de tuin met de kids. Te goor. In de stallen is het vlieg vrij. Wij hebben al 5 jaar het systeem van Kinnie. Dan onder de naam Fly Buster. Nee er is geen vlieg meer. Op de wei is het afschuwelijk. Maar ik heb het niet in huis want bij mij slaat het op mijn longen. Maar het is zeker een systeem dat zeer goed werkt.
Hier (Achterhoek) zie ik her en der van die dazenvallen bij de paarden in het weiland staan. Is dat geen optie?? Of werken die echt alleen maar tegen dazen ?

Op de stal waar ik vroeger stond met mijn paard huurden ze een bedrijf in voor de vliegenbestrijding en dat werkte perfect. In de stallen, zadel- en dekenkamer, binnenbak en kantine.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Horren voor de ramen en kattenstaarten voor de achterdeur werkten bij ons vorige huis prima.

Bij ons nieuwe huis zijn we nog niet zo ver. Nu fungeert Bella als vliegenvanger, maar ze is er niet zo goed in :cool:
Ze vangt er af en toe wel 1, dan spuugt ze hem weer uit en het beestje vliegt vrolijk verder :biggrin2:
Uiteindelijk vliegen ze vaak ook nog wel weer naar buiten, aangezien we geen horren hebben :D
Alleen al die muggen :-X
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Zonnedauw planten werken perfect tav muggen en fruitvliegjes [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

En een zakje met water in de deuropening hangen? Hebben ze hier bij het boerenbondsmuseum en blijkt te werken :???:
Bijlagen
En goedkope
En goedkope
IMG_0033.JPG (14.9 KiB) 2465 keer bekeken
Je hebt dure
Je hebt dure
IMG_0031.JPG (69.95 KiB) 2465 keer bekeken

Plaats reactie