Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
Siberienne schreef:Dat klinkt helemaal niet goed. 'Veilig thuis' kun je bellen en om advies vragen https://www.rijksoverheid.nl/contact/co ... ilig-thuis
Sneu hoor... en eng om te zien gebeuren...
Als je in de Action loopt is dat zo lastig, waren het buren dan had ik al lang gebeld
Met mede shoppers wat gegeneerd gegrapt dat je om zulke buren zou verhuizen :-[ en dan woon ik echt niet 'op stand' ::)
In zulke situaties weet ik gewoon niet wat een gepaste, zinvolle actie is..ondertussen heb ik al uren een knoop in mijn maag
Ik weet best dat in heel veel gezinnen dit al generaties lang de mores is, dat die kinderen ws niet vin dat er thuis dingen mis gingen , ze niet eens weten hoe het ook kan
Hier word ik nou verdrietig v an
Door Too
smulpaap schreef:Tja sommige mensen nemen kinderen omdat dat er nu eenmaal bij hoort ::) :-X
En kinderen opvoeden vraagt veel geduld , veel energie
Ik probeer dan meestal te achterhalen wat het probleem is
Soms werkt dat , en kan je iemand tips geven
een boze reactie leid vaak alleen maar tot k*twijf waar denk jij je mee te bemoeien
Die kinderen..ws ' dienen ze zich aan' :-\ en is het geen echte keuze
Tja dat k*twijf dat ben je al heel snel he, ndat vind ik minder interessant als het om passanten gaat
Door smulpaap
Too schreef:Als je in de Action loopt is dat zo lastig, waren het buren dan had ik al lang gebeld
Met mede shoppers wat gegeneerd gegrapt dat je om zulke buren zou verhuizen :-[ en dan woon ik echt niet 'op stand' ::)
In zulke situaties weet ik gewoon niet wat een gepaste, zinvolle actie is..ondertussen heb ik al uren een knoop in mijn maag
Ik weet best dat in heel veel gezinnen dit al generaties lang de mores is, dat die kinderen ws niet vin dat er thuis dingen mis gingen , ze niet eens weten hoe het ook kan
Hier word ik nou verdrietig v an
Als je het voor een kind van die leeftijd wat leuker zou maken bij de Action ....
Mijn oudste was ook een kind van graag overal aanzitten , heel nieuwsgierig en mama graag ""helpen ""
Ik maakte vooraf altijd een wandeling , die voor hem leuk was . Houten loopwagen mee ( zijn boodschappen kar ) alvast wat energie kwijt
Eenmaal in de winkel de boodschappentas in zijn kar , goed op letten hoor voor mama
Samen kijken wat er nodig was , en hij mocht niet -breekbare dingen voor mama pakken
Gingen we bv naar de groenteboer dan tekende ik vooraf bv een appel , een banaan op papier
En dan mocht hij aan de groenteboer vertellen wat "" hij nodig had "" en daarna centjes betalen . Als het natuurlijk niet te druk was
Moest ik echt lang in een winkel zijn dan ging ik alleen ,( kleding voor mezelf kopen etc ) kinderen worden vaak onhandelbare draken als ze eeuwen in een winkel moeten zijn
Door jasmijn
Wat ook goed is om te beseffen is dat kinderen ons gewoon na doen, wij volwassen pakken ook constant dingen uit het rek om even te bekijken en weer terug te leggen, als je daar bewust van word en zelf enkel pakt wat je nodig hebt zul je merken dat het heel wat af neemd.

Helaas heb ik ook buren die niet zo gezellig zijn naar hun kind/kleinkind ( ze wonen bij elkaar )
Gister daar weer de helen dag met een bloeden hart naar kunnen luister :-\

Wat ik merk sinds ik een kind heb is dat veel mensen zo snel verwachten dat het luisterde en doet wat ze zeggen, ze beseffen vaak niet dat het geen onwil is van een kind maar dat hij het echt nog niet kan. De hersen zijn niet ontwikkelde genoeg om zulke verbinding te maken, er word niet voor niets gezecht over slimmen dieren dat ze slimmer zijn dan een 3 jarig kind.
Door smulpaap
Het is eigenlijk net als met een hond , investeer . En je krijgt er veel voor terug als het kind eenmaal wat ouder is
En het is een keuze . heb je geen zin om je vrijheid daarvoor op te geven en /of rekening met het kind of de hond te houden , neem dan een Barbie of een hond van pluche
Door eelke
Mogen ze best eens een reclamecampagne tegenaan gooien; denk na voor je er aan begint, en, het is ook normaal als je geen kinderen hebt. Dat laatste is ook wel een ding hoor, het ligt in de verwachting van de maatschappij; relatie, samenwonen, trouwen en dan komen er kinderen. Punt. Dat zet ook niet echt aan tot nadenken...
Door Too
eelke schreef:Mogen ze best eens een reclamecampagne tegenaan gooien; denk na voor je er aan begint, en, het is ook normaal als je geen kinderen hebt. Dat laatste is ook wel een ding hoor, het ligt in de verwachting van de maatschappij; relatie, samenwonen, trouwen en dan komen er kinderen. Punt. Dat zet ook niet echt aan tot nadenken...
Er was ooit in het jaar kruik zo'n filmpje...krijsende kleuter in supermarkt "use condoms" ofzo :biggrin2:
Door El_Kato
Het is zo ver… al enige tijd (1 jaar ::) ) 40+ en het verval begint in te treden. Vanmorgen een brilletje opgehaald met beeldschermglazen en een leesstukje onderin. Net getest en moet wel wennen aan het kijken en het valt me op dat als ik hem afzet ik helemaal niets meer lezen kan… dat trekt wel binnen 2 tellen bij maar toch… (komt bij een opticien vandaan na oogmeting enzo).

Loop ik net met Manu vanuit het park terug naar huis zie ik een stuk verderop een manspersoon mijn kant op komen. Dacht nog zo das een leuke ::) Tot hij vlak bij me was en me aansprak toen zag ik hem pas goed en zo leuk was hij nu ook weer niet… hmmmm misschien toch ook een brilletje voor ver weg aan laten meten ;D
Door dinky89
eelke schreef:Mogen ze best eens een reclamecampagne tegenaan gooien; denk na voor je er aan begint, en, het is ook normaal als je geen kinderen hebt. Dat laatste is ook wel een ding hoor, het ligt in de verwachting van de maatschappij; relatie, samenwonen, trouwen en dan komen er kinderen. Punt. Dat zet ook niet echt aan tot nadenken...
Inderdaad moet je die sociale druk niet onderschatten.
Merk het ook aan mijn eigen moeder die eerst hard riep nog geen oma te willen worden (omdat ze mij en mijn zusje nog te jong vond) en merk dat dat inmiddels is veranderd naar 'ik zou het wel leuk vinden om oma te worden'. Voor mijzelf ben ik er nog niet over uit of ik de verantwoordelijkheid van het ouderschap aan kan/wil.
Door koekje
Ik heb nooit zo'n last gehad van dergelijke sociale druk. Hier eerder verbaasd toen er wel ineens een kind op komst was. Nu zijn meneer en ik niet hele jonge ouders en ook niet de meest doorsnee types, misschien dat dat meespeelt. Of ik heb gewoon een enorm bord voor mn kop, dat kan ook nog.
Ik vond wel dat ik op een gegeven moment niets te kiezen had. Mijn eierstokken gingen niet een beetje rammelen, die gingen keihard 'aan'.
Gelukkig goed uitgepakt, Vera is best een leuk kind :P
Door frodo quin
Ik merk dat wel. Ik ben 30 en wil geen kinderen, maar los daarvan zijn er nog een aantal factoren waarom er sowieso geen zullen komen. Een deel van mijn omgeving kan dat moeilijk aanvaarden, maar mijn meest close kring gelukkig wel. Tot vorig jaar. Er was toen iets relatieachtig en ineens vond ik mijn biologische klok en die tikte nogal seg. Altijd afgevraagd of ik die wel had en ja, ze bleek alleen in mijn moeder te zitten. Tot daar dus de "geen druk van mijn close kring". Heb mij uiteindelijk vrij kwaad gemaakt, en gezegd dat als ze kleinkinderen via haar dochter wou ze er dan nog eentje had moeten hebben en ze niet moet zeuren, want kleine broer heeft er al één en waarschijnlijk volgen er wel nog bij hem. Ze heeft dan maar besloten het op te geven ;)
Door pluk
Ooohh herkenbaar!
Ik weet al vanaf heel jong dat ik geen kinderen wil. Volgens familie kwam dat wel als.. je ouder wordt, je een relatie hebt, je meer gesetteld bent, je de 30 passeert. Nou er gebeurde niks.
Inmiddels 37, 14 jr een relatie, en nog steeds als ik bij een baby in de buurt kom...of ik echt niet wil... Nee, nee,nee!!
Het is geen bewuste keus vanwege "deze wereld" of zoiets, maar het klopt gewoon niet in mijn hoofd: ik en een kind.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door