Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kaela
Ja heel aandoenlijk. Hartverscheurend ook, je kan dan met je verstand weten dat het "maar" buikkramp is, maar als je hem dan ziet breekt je hart.

We hebben geen idee wat de oorzaak is. Hij had al een tijdje wat minder goede ontlasting. Hij snaait op straat van alles, vorige week nog een hazenpootje dat de buizerd had laten liggen. Lekker kaal, scherp bot voor een brokken etende hond op maagzuurremmers :-X . Zijn maag-darmen zijn natuurlijk al enorm kwetsbaar door alle medicijnen die hij krijgt. Misschien een combinatie van factoren. Als het maar weer over gaat!
Goh, naar allemaal!

Soms denk ik dat er misschien een stukje bot in zijn darm blijft hangen. Maar je kan bij Oscar niet zomaar een foto maken he!?
Bij mensen helpt een kruik tijdens een aanval. Zou je dat misschien bij Oscar lukken? Misschien ontspant dat de darmen wat?

Klote hoor, dat je de oorzaak niet precies weet en maar moet afwachten.

Veel sterkte!! :bigarmhug:
Jullie zullen zelf ook onderhand doodmoe zijn.
Door Kaela
Border Bandit schreef:Goh, naar allemaal!

Soms denk ik dat er misschien een stukje bot in zijn darm blijft hangen. Maar je kan bij Oscar niet zomaar een foto maken he!?
Bij mensen helpt een kruik tijdens een aanval. Zou je dat misschien bij Oscar lukken? Misschien ontspant dat de darmen wat?

Klote hoor, dat je de oorzaak niet precies weet en maar moet afwachten.

Veel sterkte!! :bigarmhug:
Jullie zullen zelf ook onderhand doodmoe zijn.
Nee en de dierenarts vond het ook nog te vroeg om dat toch te willen.

Een kruikje lijkt me lastig. Hij heeft het ook al zo warm. Wat lopen helpt wel, maar als ie echt een aanval heeft wil ie alleen maar in bidhouding zitten, tegen een van ons aangeleund. En ja, wij zijn inmiddels ook doodmoe. Wat niet erg is, maar een paar uurtjes slapen zou wel fijn zijn.
Door Kaela
Het ging vannacht weer slecht. Hij heeft me een keer of 8 wakker gemaakt tijdens een krampaanval. Zit nu met Pluk bij de dierenarts te wachten, want die heeft een allergische reactie en eet niet meer. Plan is om voor Oscar antibiotica mee te gaan nemen. En ik wil doorspreken wanneer en hoe we verder gaan als dat geen verbetering gaat geven. Want dit is niets.
Door Kaela
hannabelgje schreef:Jakkes. Ik had gehoopt op beter nieuws. Sterkte met Pluk en Oscar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dank je. Pluk is volgespoten met prednison. Niets aan, maar daar gaat het wel van over.

Voor Oscar een AB kuur mee. Met een dag of 3 moet het echt beter gaan. Voor de nachten de dosering alprozelam flink omhoog, we hebben slaap nodig. Is het donderdag nog niet beter, dan gaan we hem op de een of andere manier verdoven voor groot onderzoek. Want dan zijn we wel door de opties heen. Hopen maar dat dat niet nodig gaat zijn.

Vannacht was meneer een hele poos opgebleven om mij alvast wat uurtjes slaap te laten pakken. Op een gegeven moment zat Oscar na een krampaanval op de bank, ik lag te slapen op mijn matras voor de bank. Gaat ie met zijn hoofd in mijn nek en met zijn lijf nog op de bank liggen en knikkert zo half bovenop mij in slaap. Ik werd er wakker van, moest lachen en heb met meneer gekletst, hij sliep gewoon door. Als ie eenmaal slaapt, dan is ie ook niet meer wakker te krijgen! Nou ja, tot de volgende krampaanval dan.
Oh, ik zie het helemaal voor me hoe Oscar zo naast je 'valt'. :-*

Ik hoop zo dat hij opknapt!
Zou het helpen om hem vóór het dierenartsbezoek flink wat valium te geven? Zou Oscar daar doorheen breken?
Mijn eerste hond werd daar rustig genoeg van om de narcose te laten werken. Hij vocht daar zo tegen dat hij wakker bleef.

Veel kracht en beterschap! :bigarmhug:
Door Kaela
Nee daar breekt hij doorheen en dan wordt het juist gevaarlijker. Zodra hij het gevoel heeft de controle te verliezen over zichzelf, gaat ie daar enorm tegen vechten.

We merken nu wel aan hem dat de dosis alprozalam is opgeschroeft, dus hopelijk straks lekker slapen. Het voelt niet leuk om hem zoveel te moeten geven, maar een nacht goed slapen is nu als eerste van belang. Morgen zit mijn vakantie er op, dus dan kan ik ook niet meer overdag wat bij slapen.
Door Kaela
hannabelgje schreef:Ging het wat beter vannacht?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Hij heeft tussen de aanvallen beter geslapen, maar hij heeft zich nog een flink aantal keren gemeld met krampen. Rond half twee, toen de middagdosering alprozalam was uitgewerkt, ook weer met echt janken. Dus heb ik hem toen nog een dosering gegeven. Daarna werd ie wel weer rustiger maar de aanvallen blijven komen.
Maar goed, de AB heeft zijn tijd nodig. Dat kan op zo'n korte termijn nog niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door