Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kaio
IMG_0112.JPG
IMG_0112.JPG (1.97 MiB) 3284 keer bekeken
Nou zie ik dit net, nog nooit gehad, voor alles een eerste keer he
Een heel gat in zijn lip, zo te zien door een hoektanden.
Moet ik hier iets mee? Ik heb nl zelf het idee dat je toch niks kunt, maar zijn er ook risico's ? Gaat het weer dicht? Geen last van de 'flapjes' ?
IMG_0114.JPG
IMG_0114.JPG (2 MiB) 3284 keer bekeken
Bijlagen
IMG_0113.JPG
IMG_0113.JPG (2.02 MiB) 3284 keer bekeken
Door Lizzy
Het is echt door en door he? Wat gek! Ik vind het er juist niet uit zien als een nieuw wondje maar dat kan door de vertekening op de foto komen. Het lijkt wel een soort piercing "wond".
Door Kaio
Ja het is echt door, en het is net geen gat want bovenkant is ook los zeg maar.

Of het gek is weet ik niet, stoeit regelmatig met Maci. Maar zou dus ook kunnen komen van vorige week, heeft mot gehad met een andere newf.
Het is zo lastig om te kijken en fotograferen want als je zo dicht bij zijn kop komt gaat ie altijd gek doen, oo leuk kusje, kopstoot etc etc ::)

Zoals het eruitziet zou je dus zeggen dat er een grote hoektand erdoorheen is gegaan van formaat newf ja.

Gisteren meende ik wat bloed eraan te zien, dus nieuw , maar ik zou zeggen dat de roze verkleuring van de lip zou duiden op ouder. Ik heb eigenlijk dus geen idee. Ook niet wat ik ermee moet, tja zal niks mee kunnen denk ik, maar het zijn dus wel flapjes zo :-\

*edit* zie wel nu dat ie ligt, dat bovenhoektand precies daar uitkomt.
Door Kaela
Misschien heeft ie zichzelf gebeten tijdens het mot met die ander? Dat ie een tand door zijn lip heeft op eenzelfde manier zoals wij mensen dat wel kunnen hebben?
Door eelke
Het is dus geen gat? Maar ook ingescheurd? In dat geval zou ik er niks aan doen. Als het een gat zou zijn zou ik navragen of het gehecht kan worden, want bij een gat heb je dus inderdaad het risico dat er iets inhaakt (een tand) en het dan pijnlijk uitscheurt. Maar ja, dan moet het wel nog best nieuw zijn, want anders kun je weer niet hechten.
Door Kaio
Kaela schreef:Misschien heeft ie zichzelf gebeten tijdens het mot met die ander? Dat ie een tand door zijn lip heeft op eenzelfde manier zoals wij mensen dat wel kunnen hebben?
zou kunnen, zou ook met maci stoeien kunnen, of met dummy apporteren, wie weet he. Lijkt er idd wel op dat die tand erdoorheen geboord heeft.
eelke schreef:Het is dus geen gat? Maar ook ingescheurd? In dat geval zou ik er niks aan doen. Als het een gat zou zijn zou ik navragen of het gehecht kan worden, want bij een gat heb je dus inderdaad het risico dat er iets inhaakt (een tand) en het dan pijnlijk uitscheurt. Maar ja, dan moet het wel nog best nieuw zijn, want anders kun je weer niet hechten.
Nee ja je ziet een rond gat wat ook losgescheurd is aan bovenkant lip, dus het is geen gat meer. Naja hij heeft er in ieder geval geen last van op dit moment
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door