constance.blokzijl schreef:Voorhoofdsholte zijn het niet ga ik van uit, ik heb vaak echt hoofdpijn, vaak achter onderaan mijn schedel, trekt dat naar voren wordt het migraine en moet ik medicijnen innemen anders functioneer ik niet meer (licht en geluidsgevoelig, overgeven gelukkig niet meer sinds ik 13 jaar geleden gestopt ben met de pil)
Weinig slaap is er ook een bij mij, dat gaat beter met de nieuwe bedtijd/wekker van mijn iPhone, die waarschuwt wanneer ik naar bed moet.
Cola drink ik nog wel, minder dan vroeger, nu in de avond 1 a 2 glaasjes, omdat ik het vertik om me alles te ontzeggen
koffie max 2 per dag.
Ik heb dus al veel minder hoofdpijn/migraine dan vroeger, maar nog steeds echt vaak hoofdpijn, vandaar dat in die buddy heb geïnstalleerd, wie weet ontdek ik zo meer triggers en hoop ik nog weer een beetje minder hoofdpijn te hebben.
Waarschijnlijk is het ook nog een restverschijnsel van mijn whiplash van 20 jaar geleden, net als mijn concentratieverlies.
Hoofdpijn vanuit achter-onderaan klinkt een beetje als spanningshoofdpijn.
Qua migraine zijn bij mij de triggers vooral rode wijn, nouja
tanine eigenlijk, en de lekkerste rode wijnen hebben veel tanine.

Rode wijn daar ruik ik tegenwoordig alleen maar aan en oh, wat kan dat lekker zijn, een slokje kan ik nog nemen, maar een glaasje niet.
Ve-tsin (
E621), een smaakversterker, moet ik ook mijden. Voor mij dus bijvoorbeeld geen chinese of kant-en-klaarmaaltijden. Nou waren dat al niet mijn favorieten maaltijden, dus da's niet erg. Maar rode wijn, ohohoh, die vind ik soms best lastig.