Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spikkelneus
Lizzy schreef:Oef. Ik vraag me wel af wat nou beter is: alsmaar honger hebben of toch 1 keer per dag lekker veel kunnen eten en daarnaast wat kleine maaltijden....?
Ik durf dat echt niet meer, want alle keren dat het mis ging heeft hij een flink grote maaltijd gehad.
Wat ook echt vervelend is, is dat hij geen botwerk in 1 stuk meer krijgt, dus niks te knagen, terwijl dat nou net zo goed is voor het verzadigingsgevoel. Maar we hebben geen keuze, aangezien dit nogal fataal kan aflopen. Dus dan maar kleine beetjes, het is niet anders.
Door Lizzy
Spikkelneus schreef:Ik durf dat echt niet meer, want alle keren dat het mis ging heeft hij een flink grote maaltijd gehad.
Wat ook echt vervelend is, is dat hij geen botwerk in 1 stuk meer krijgt, dus niks te knagen, terwijl dat nou net zo goed is voor het verzadigingsgevoel. Maar we hebben geen keuze, aangezien dit nogal fataal kan aflopen. Dus dan maar kleine beetjes, het is niet anders.
OK. In dat geval moet hij maar wennen aan de kleine porties....

Pfff, vervelend zeg voor hem :-\

Sterkte. Is het nog een idee om te kijken of misschien iets van maagkruiden de boel rustig kan houden?
Door Siberienne
Spikkelneus schreef:Ik durf dat echt niet meer, want alle keren dat het mis ging heeft hij een flink grote maaltijd gehad.
Spot kan ook bijna niks knagen, ivm zijn darmen. Waar ik hem wel echt een plezier mee doe is zijn 'goodie bone': een paar stukjes gedroogd vlees in de uiteinden en hij is echt lekker een poosje bezig. Misschien iets voor tungsten?

http://www.medpets.nl/kong-extreme-good ... 0wodTuwBKA

Sterkte verder met alle zorgen!
Door Spikkelneus
Voor het knagen heb ik denk ik een oplossing gevonden - hij heeft tussen de middag een stuk runderkophuid gekregen en daar zeker 20 minuten over gedaan. Blijft natuurlijk dat hij jaloers is dat de rest meer eten krijgt dan hij tijdens normale voertijden, maar in elk geval kan hij zijn kauwbehoefte kwijt. Hij heeft er totaal geen last van gehad, maagtechnisch gesproken.

Waar hij dan weer helemaaaaaaal geen moeite mee heeft is dat hij 2 extra eetmomenten op een dag heeft en dat de rest dan niks krijgt ::)
IMG_6114.JPG
IMG_6114.JPG (3.79 MiB) 2247 keer bekeken
Door Anne in Zweden
Spikkelneus schreef:Voor het knagen heb ik denk ik een oplossing gevonden - hij heeft tussen de middag een stuk runderkophuid gekregen en daar zeker 20 minuten over gedaan. Blijft natuurlijk dat hij jaloers is dat de rest meer eten krijgt dan hij tijdens normale voertijden, maar in elk geval kan hij zijn kauwbehoefte kwijt. Hij heeft er totaal geen last van gehad, maagtechnisch gesproken.

Waar hij dan weer helemaaaaaaal geen moeite mee heeft is dat hij 2 extra eetmomenten op een dag heeft en dat de rest dan niks krijgt ::)
:biggrin2: Daar zouden ze hier ook geen enkel probleem mee hebben. Zo raar! ;D

Wel schrikken zeg, die diagnose. Maar hopelijk kun je het door meerdere keren te voeren goed binnen de perken houden en is Tungsten nog een lang en gezond en gelukkig leven bij jullie gegund! Ik hoop ook dat jullie nu voor jezelf wat rust in de tent krijgen; niets geeft zoveel kopzorgen als een ziek huisdier.
Door Eef+Stippels
Jee wat moeilijk :(
Ik dacht ook aan het vastzetten van de maag, maar zo te lezen is dat ook ver van ideaal...

Laat je koolsoorten achterwege ivm gasvorming?

Fijn dat runderkophuid hem goed valt.
Hopelijk is hij gauw gewend aan de kleinere porties.
Door Lizzy
Spikkelneus schreef:Voor het knagen heb ik denk ik een oplossing gevonden - hij heeft tussen de middag een stuk runderkophuid gekregen en daar zeker 20 minuten over gedaan. Blijft natuurlijk dat hij jaloers is dat de rest meer eten krijgt dan hij tijdens normale voertijden, maar in elk geval kan hij zijn kauwbehoefte kwijt. Hij heeft er totaal geen last van gehad, maagtechnisch gesproken.

IMG_6114.JPG
Echt he, die spikkels meten met twee maten!

Maar fijn dat hij dit kan knagen!
Door Border Bandit
Tjemig, je blijft met hem bezig he!? (niet verkeerd bedoeld! ;))

Wel heel fijn dat het geen maagkanker is!
Hopelijk went hij snel aan de kleinere porties en met een lekker stuk runderkophuid tussendoor...

Succes met uitzoeken wat allemaal goed werkt voor hem en jullie! :bigarmhug:
Door Spikkelneus
Border Bandit schreef:Tjemig, je blijft met hem bezig he!? (niet verkeerd bedoeld! ;))

Wel heel fijn dat het geen maagkanker is!
Hopelijk went hij snel aan de kleinere porties en met een lekker stuk runderkophuid tussendoor...

Succes met uitzoeken wat allemaal goed werkt voor hem en jullie! :bigarmhug:
Dat is niet 100% zeker. Dat er geen grote afwijkingen op de echo zijn gezien wil niet zeggen dat er ook echt niks zit. De kans is wel kleiner. Maar om zeker te zijn moet je nog een gastroscopie doen. Maar dat doen we nu dus nog even niet, misschien over een paar weken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door