Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spikkelneus
Ruim 10 weken is Tungsten nu bij ons. En sommige dingen gaan heel goed - hij is 3 kilo aangekomen, zijn vacht ziet er goed uit, zijn gebit gaat prima, al zijn wonden zijn genezen.
MAAR..... hij is ook vrijwel dagelijks misselijk. Eet zeer veel gras, vaak kwijlen, soms braken, soms loos braken. En hij klotst als hij loopt - oftewel er staat gas en vloeistof in zijn (vergrote?) maag. Eetlust is altijd perfect, het lijkt wel een labrador zo´n honger.
Gisteravond begon hij loos te braken terwijl hij de laatste hap van zijn eten nam. Na een klein half uur was er nog niks uit gekomen, maar het verminderde niet en zijn slijmvliezen begonnen wat blauwig te worden.
Toen heb ik hem onder narcose gebracht en zijn maag gesondeerd. En daar kwam gas, slijm en wat stinkende drab uit. Geen eten, want dat past niet door de slang (serieus - het enige voordeel van brokken voeren, je kan de maag spoelen zonder operatie.....).
De rest van de avond is hij heel misselijk gebleven, kon niet liggen, alleen zitten. En stinkende boeren laten, als een open riool.
Acht uur na zijn eten werd hij eindelijk rustig en zijn we gaan slapen.

Vandaag heeft hij wel ontbeten (Renske met bouillon en iberogast en okugest). Maar laat nog steeds boeren, is heel onrustig, ook weer een beetje kwijlen.
Vrijdag gaan we naar de Wagenrenk voor een echo en dan misschien de week erna terug voor scopie (doen ze alleen op woensdag).
Pfffff...... ik ben er niet gerust op. Het lijkt akelig veel op de maagkanker verschijnselen die Dante had (zelfde ras, zelfde leeftijd :-\ )
IMG_6074.JPG
IMG_6074.JPG (3.27 MiB) 2624 keer bekeken
Door Raaf
Neeeej....wat ontzettend naar dit...
Nu zijn leven eindelijk een goede wending heeft gekregen. Ik wens met jullie mee dat het allemaal mee mag vallen....sterkte en beterschap...
Door smulpaap
Wat een kl*te bericht zeg .
Dan heb je een beter leven gekregen en dan dit .....
Hopelijk valt het mee , en ik wens jullie sterkte :-*
Door Anne in Zweden
O bah, wat sneu. Net nu hij het zo heerlijk heeft in het leven krijgt hij zulke klachten. Wel een geluk dat je dit allemaal zelf kunt doen, je weet waar je naar zoekt en je weet wat je van de bevindingen moet denken. Maar ja, als de bevindingen onduidelijk zijn... Ik hoop dat het allemaal blijkt mee te vallen en dat Tungsten nog vele mooie jaren bij jullie mag zijn. Succes en sterkte!
Door eelke
Joep heeft dat ook wel eens. Als het echt erg is en we bezoeken een dierenarts, krijgt hij een prik tegen de misselijkheid, en daarbij ook nog emeprid. Dat laatste heb ik ook in huis om zelf te kunnen geven, zodat we soms dierenartsenbezoek kunnen voorkomen (voor de da ook fijn want hij heeft het altijd savonds laat of op een feestdag tot nu toe).
Door Border Bandit
He verdorie wat naar zeg! :'(

Wat boft Tungsten dat hij bij jou in zulke goede handen is!
Ik hoop dat ze hem weer beter kunnen maken en dat het géén kanker is waar je nu aan denkt.

Vervelend dat je tot woensdag moet wachten op die scopie!

He, klote zeg!!! Net nu hij zo lekker aan het opknappen is bij jou.

Heel veel sterkte, kracht en energie! :bigarmhug:
Door Spikkelneus
Border Bandit schreef:He verdorie wat naar zeg! :'(

Wat boft Tungsten dat hij bij jou in zulke goede handen is!
Ik hoop dat ze hem weer beter kunnen maken en dat het géén kanker is waar je nu aan denkt.

Vervelend dat je tot woensdag moet wachten op die scopie!

He, klote zeg!!! Net nu hij zo lekker aan het opknappen is bij jou.

Heel veel sterkte, kracht en energie! :bigarmhug:
Dat is nogal relatief. Als je een mens bent laten ze je rustig 6 weken wachten voordat er een keer plek is. Je kan in Nederland maar beter een hond zijn!
Door Kaela
Ik herken de klachten van Oscar, toen hij door de vele medicijnen het vers vlees niet meer verdroeg. Op brok is het vrijwel helemaal over gegaan.

Ik duim heel hard dat het bij Tungsten ook iets is waar wat aan te doen valt!
Door Spikkelneus
Kaela schreef:Ik herken de klachten van Oscar, toen hij door de vele medicijnen het vers vlees niet meer verdroeg. Op brok is het vrijwel helemaal over gegaan.

Ik duim heel hard dat het bij Tungsten ook iets is waar wat aan te doen valt!
Weet jij ook wat het precies is wat hij niet verdraagt? Is het bot? Of vet? Of bepaalde diersoorten? Bepaalde orgaansoorten?

Vandaag wordt Tungsten overal misselijk van. Tussen de middag een beetje gekookte witvis gegeven - misselijk. Net een beetje pens en kipfilet - weer misselijk. Vanochtend Renske - ook misselijk.
En die boeren die hij laat...... afschuwelijk wat een putlucht. Dat vindt hij zelf ook, hij wil telkens drinken als hij zo´n stinkboer heeft gelaten.
Door Kaela
Hij kreeg smuldier, dus lastig te zeggen. Dat is natuurlijk vrij vet, maar ik heb ook wel eigen maling gegeven wat mager was en dat ging ook niet. Oscar had natuurlijk al heel lang heel zware pijnstillers, dus dat was bij hem duidelijk de oorzaak die voor ons ook logisch te bedenken was.
Die stinkboeren weet ik nog goed. En overgeefsel was echt erger dan erg. Als ik daaraan terug denk. Bedorven verrotte kvv uit een hondenmaag. Dat duurde 2 dagen poetsen en stomen voor het weer uit te houden was dan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door