Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door IlseEsli
Goedemiddag,

Mijn oud duitse herder van bijna 1,5 heeft veel last van jeuk...eerst dachten we aan pollen maar de hele winter door bleef de jeuk,....vlooien zijn ook niet te vinden en bij de trimsalon werd gezegd dat het wss voeding is gezien de plekken waar ze jeuk heeft. We denken dus aan voedselallergie (dierenarts, trimsalon en ikzelf) de dierenarts had als enige optie over gaan op brok, hypoallergeen van royal canin. Ik voer nu vers, eerst lotgering, na nare berichten over gegaan op darf (KVV). Ik wil dus helemaal niet over op brok ,,,,maar weet niet goed welk voer ik nu kan gaan geven aan mn hond....2e probleempje is ook dat we in de zomer 5 weken op vakantie gaan met een bootje en daar kan ik geen vriezer neer zetten ivm de ruimte....vorig jaar gaf ik mn hond houdbare worsten van carnis maar daar kreeg ze veel diaree van. Dus dit jaar wou ik toch in de vakantie geperste brok geven. Alleen nu dat allergie probleem er bij komt zie ik door de bomen het bos niet meer....wie kan mij tips geven?? ik weet het even niet meer ....

Groet,
Ilse
Door Lizzy
IlseEsli schreef:Goedemiddag,

Mijn oud duitse herder van bijna 1,5 heeft veel last van jeuk...eerst dachten we aan pollen maar de hele winter door bleef de jeuk,....vlooien zijn ook niet te vinden en bij de trimsalon werd gezegd dat het wss voeding is gezien de plekken waar ze jeuk heeft. We denken dus aan voedselallergie (dierenarts, trimsalon en ikzelf) de dierenarts had als enige optie over gaan op brok, hypoallergeen van royal canin. Ik voer nu vers, eerst lotgering, na nare berichten over gegaan op darf (KVV). Ik wil dus helemaal niet over op brok ,,,,maar weet niet goed welk voer ik nu kan gaan geven aan mn hond....2e probleempje is ook dat we in de zomer 5 weken op vakantie gaan met een bootje en daar kan ik geen vriezer neer zetten ivm de ruimte....vorig jaar gaf ik mn hond houdbare worsten van carnis maar daar kreeg ze veel diaree van. Dus dit jaar wou ik toch in de vakantie geperste brok geven. Alleen nu dat allergie probleem er bij komt zie ik door de bomen het bos niet meer....wie kan mij tips geven?? ik weet het even niet meer ....

Groet,
Ilse
Als je brok wilt gaan geven tijdens de vakantie en wilt kijken of je hond inderdaad een voedselallergie heeft: dan kun je de nood met deugd combineren en je hond tijdens de vakantie op een hypoallergene dierenarts brok zetten. In totaal moet je hond 6 weken een eliminatie dieet eten. Of 6 tot 9 weken officieel. Je kunt dan voor je vakantie al beginnen, tijdens je vakantie door gaan en na je vakantie misschien nog even doorgaan. Je moet wel 1 ding weten: je hond mag tijdens dit eliminatie dieet absoluuuuut niks anders eten dan dit voer. Geen snackje, geen rotzooi van de grond, niks.

En als je met vers wilt elimineren heb je een diersoort nodig die hij nog nooit eerder gegeten heeft. Bijvoorbeeld konijn of kwartel of parelhoen. Ook hiervoor geldt dan weer dat je hond 6 weken niks anders mag hebben dan een diersoort die ie nooit eerder gegeten heeft. Stel hij heeft nog nooit eerder konijn gegeten in zijn leven: dan kun je of KVV konijn gaan voeren (maar dan zit je wel met eventuele kruisbesmetting dus dan moet je wel de fabrikant eerst bellen om te vragen of dat kan met zijn voer) maar beter is om je hond 6 weken delen van konijn te gaan geven. Karkas, vlees en organen. Via Floris in Vraag & Aanbod staan regelmatig aanbiedingen van Floris dat hij weer door Nederland trekt!

Na die 6 weken moet je gaan bepalen of het andere dieet geholpen heeft of niet. Als je hond vrij is van alle jeukklachten kun je wel aannemen dat er een voedselallergie aan ten grondslag ligt. Heeft het geen bal geholpen: dan zou ik zeker naar Dr. Vroom gaan.
Door gytha
IlseEsli schreef:Goedemiddag,

Groet,
Ilse
Je kunt ook smolke graanvrij gestoomd wild proberen op vakantie. Mijn allergische hond reageert daar goed op, is uitgetest door een holistische dierenarts en dat gaat nu bij mij mee op vakantie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door