Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote babytopic

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja het kan hoor. Ik weet ook niet meer zo goed hoe het bij mijn, ook wat te vroege, neefje ging... die ging geloof ik in het begin alleen vinger voeding om geen fles/tepel verwarring te krijgen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Wat is dat vingervoeding?
Hoe gaat dat dan in zijn werk?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hooo nu wordt het ingewikkeld, dus ik pak er even een site van google bij;

https://www.borstvoeding.com/artikelen/ ... oeden.html

Zo te zien simpelweg met een spuitje en een vinger voeden, omdat een vinger meer op een tepel lijkt dan een fles, zodat je later niet het gedoe krijgt dat je baby liever de gemakkelijke fles wil.

Maar nogmaals, dit is allemaal info vanaf de zijlijn, wellicht kan er later iemand met echte ervaring nog wat over vertellen.
pearlsofpassion
Moderator

Lag je neefje ook in de couveuse toen?
Want ik denk eerlijk gezegd niet dat dit een optie is.. in dit artikel gaat het enkel over volgroeide kindjes.

Gisteren had Lars, zo heet mn neefje :) , blijkbaar wel al eens de tepel in de mond genomen, maar of hij ook gezogen heeft, is mij niet duidelijk.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Volgens mij alleen de eerste dag.

Lars, leuke naam :)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kan hij via de donorbank geen donormelk krijgen? Er is melk speciaal voor prematuren, daarvan zijn de moeders getest en de melk gepasteuriseerd. Is nog steeds beter dan kunstvoeding en het kan ook in de sonde gedaan worden. Voeden kan ook via een cupje, een soort lepeltje.

Wel nog gefeliciteerd trouwens!
pearlsofpassion
Moderator

Ik denk dat het zo al ingewikkeld genoeg is en er zoveel ruimte is voor eigen inbreng en eisen stellen in het ziekenhuis. Het is in BE gebruikelijker dat je gewoon doet wat ze je zeggen dus is het heel erg lastig iets voor elkaar te krijgen.
Ik geloof dat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben dan dat beetje kunstmelk dat hij nu krijgt. Ik verwacht wel dat haar productie deftig op gang zal komen he op zijn normale tijd. Nl de volgende dagen.
Maar tis wel lief dat je eraan denkt. ;) ik kan het wel vermelden.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Het schijnt dat ziekenhuis-kolven nogal goede bakbeesten zijn die de productie wel goed op peil kunnen krijgen. Zelf geen ervaring mee, maar goede verhalen over gehoord.
pearlsofpassion
Moderator

Ok, thanx.
Ze heeft inderdaad een speciale die ook tussendoor korte intervallen heeft om extra toeschietreflex op te wekken. Speciaal voor in het begin.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pearlsofpassion schreef:Ik denk dat het zo al ingewikkeld genoeg is en er zoveel ruimte is voor eigen inbreng en eisen stellen in het ziekenhuis. Het is in BE gebruikelijker dat je gewoon doet wat ze je zeggen dus is het heel erg lastig iets voor elkaar te krijgen.
Ik geloof dat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben dan dat beetje kunstmelk dat hij nu krijgt. Ik verwacht wel dat haar productie deftig op gang zal komen he op zijn normale tijd. Nl de volgende dagen.
Maar tis wel lief dat je eraan denkt. ;) ik kan het wel vermelden.
Oh ja dat begrijp ik helemaal hoor. Het was alleen een suggestie voor als ze echt perse geen kunstvoeding wilden geven :)

Linde en ik hebben beide spruw. Wat een ellende, arm kind. Ze heeft zo'n pijn in het mondje dat ze amper wil drinken. Ik krijg er genoeg melk in maar ze ligt ieder half uur voor een paar slokjes huilend aan de borst.
En die borsten doen pijn, echt niet normaal. Maar haar laten drinken is nog altijd minder pijnlijk dan kolven, dus ik kom niet bepaald aan slapen toe.
Ik zou het toch wel leuk vinden als het nu een keer wat makkelijker zou gaan allemaal :(
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Marloes, ik gebruikte hier Gentiaanviolet tegen de spruw. Is geen gezicht (blauwe baby en blauwe tiet) maar het werkte hier fantastisch. Kijk even op de site van Eurolac, daar hebben ze de goede zonder alcohol erin. Sterkte ermee!

PoP, van harte gefeliciteerd met Lars!! Hopelijk gaat het snel zo goed dat hij zelf kan drinken.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Weet iemand toevallig of er nog ergens boxpakjes zónder mouwen, mét voetjes en zónder binnenbeensluiting (dus gewoon gesloten beentjes) te verkrijgen zijn?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ja, vast wel. Maar ik weet ook zo snel niet waar.
Zonder mouwen kan je gaan voor playsuits van Maxomorra; die hebben ook geen drukkers tussen de benen. Maar daar zitten ook geen voeten aan.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik trek gewoon sokken aan met daaroverheen sock-ons van prenatal. Onmisbaar die dingen ;D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Doranto schreef:Weet iemand toevallig of er nog ergens boxpakjes zónder mouwen, mét voetjes en zónder binnenbeensluiting (dus gewoon gesloten beentjes) te verkrijgen zijn?
Mijn schoonzus zegt bij c&a.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Plaats reactie