Moderator: Lizzy
Abiri schreef:Vandaag even telefonisch contact gehad met de DA praktijk. Helaas alleen de assistente gesproken. Ik heb aangegeven dat ik graag wil dat de weerstand van mijn pup een boost gaat krijgen en daarbij heb ik de middelen genoemd die Parelridder in haar bericht ook genoemd had. De assistente kon mij hierin niet adviseren, de phytonics clear intestine zei ze wel van dat het geen kwaad kan en dat ik daar eventueel mee zou kunnen beginnen. Ze vroeg naar het voer dat hij krijgt. Hij krijgt KVV en daar sta ik volledig achter en zo te horen de assistente niet zo. Ze had het over licht verteerbaar voer eventueel. Dat maakt mij wel weer aan het twijfelen eerlijk gezegd, moet ik dat nou wel doen of niet?! En toen ik het had over de panacur en dat dan dus 5-10 dagen nemen met 5 rustdagen toedienen met daarna een herhaling van de 5-10 dagen, toen vertelde ze dat ze dit nog nooit gehoord had en dat ik dit vooral met de dierenarts moet overleggen.Mijn dierenarts adviseerde ook lichtverteerbare voeding. En wat kon mij het schelen wat ze at, als ze maar herstelde! Aangezien vers niet goed ging, heb ik Hill's ID geprobeerd, volgens het advies. Nou, dat was dus een drama, jemig wat een gore diarree leverde dat op! Het rook bij het uit poepen nog exact als toen het er in ging én zo zag hete r ook uit. Geen wonder dat mijn puppy het ook opnieuw wilde op eten. Dus daarmee ben ik al gauw weer gestopt.
Nu word ik morgenmiddag door de dierenarts zelf gebeld om dit allemaal te bespreken, maar eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat ze moeilijk gaan doen over de aanpak die ik wil voorstellen. Hoe moet ik hiermee omgaan? Ik vind dat toch erg moeilijk...
In ieder geval ga ik morgen ook ontlasting langsbrengen voor giardia onderzoek. Maar aan de geur te ruiken is het echt nog niet weg![]()
Voorlopig kan ik nog niet gaan aanpakken en moet ik wachten tot ik morgen de dierenarts spreek.
Doen jullie dit soort dingen wel eens zonder de dierenarts te consulteren? Of vragen jullie eerst advies van de dierenarts net als ik? En wat doen jullie als je dierenarts niet met jouw denkwijze mee wil gaan?
Groetjes Bianca
Abiri schreef:Trovet intestinal brokkenOok Trovet! Daar doet Spot, mijn husky met de darmproblemen, het ook goed op. Al krijgt hij een andere variant ivm allergie. Werd mij aanbevolen door de interniste, hoop dat het bij jouw pup ook gaat helpen deze periode afgesloten te krijgen.