Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jip1
Jip heeft gisteren en vanmiddag staan spugen. Vanmorgen ook nog een beetje gele diarree. Verder niet veel eten dus binnengehouden en dus ook geen ontlasting/diarree verder.

Ze is verder vrolijk en eet, maar kotst t later weer uit. En dan ook nog eens steeds op t kleed . Loopt er vanaf haar mand, over het parket naar toe om daar te kotsen. Logica ontgaat me, maar goed....

Weten jullie of er toevallig een virus rondwaart op dit moment?

Ze heeft geen pillen, vlooienspul of entingen gehad onlangs. Ze moet eigenlijk binnenkort haar Rabies enting en wormenpil krijgen maar daar wacht ik nu maar even mee.

Als er eenmaal gekotst is en alles eruit is dan is t ook weer prima. Slaapt wel veel nu.
Ik hoop dat het gewoon een virusje is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door pluk
Het kotst gewoon lekkerder op een kleed, dat spat minder terug in je snuit :biggrin2:

Er gaat zeker wat rond. Scott heeft achtereenvolgens 2 weken neusverkoudheid, 2 weken diarree en een paar dagen oogontsteking gehad.
Sowieso kotsen honden vrij gemakkelijk dus als ze verder goed is zou ik me niet direct zorgen maken. Ik zou Jip even wat magerder eten geven, dat valt net wat lekkerder op de maag.
Veranderingen mbt het eten kunnen soms ook tot overgeven leiden, denk aan ander soort voer, ander merk, ander tijdstip, etc. Je zou voor jezelf nog kunnen nagaan of er wat veranderd is.

Rabies zou ik wel nog even mee wachten. En wormpil? Waarom laat je de ontlasting niet controleren? Dan ontworm je alleen indien nodig.
Door Jip1
O dat zal t zijn, spetteren gadver....

Nou dan kijk ik t zo wie zo nog ff paar dagen aan. Zeker omdat ze zich idd niet ziek gedraagt.

Ontlasting laten onderzoeken bij de da? Kan dat? Ja Rabiës wacht ik idd wel even mee. We gaan 15 juni naar Frankrijk. Denk toch dat ik dan Milbemax moet geven ivm risico op hartworm toch? Of gewoon na de vakantie weer ontlasting laten onderzoeken?

Door pluk
Jip1 schreef:O dat zal t zijn, spetteren gadver....

Nou dan kijk ik t zo wie zo nog ff paar dagen aan. Zeker omdat ze zich idd niet ziek gedraagt.

Ontlasting laten onderzoeken bij de da? Kan dat? Ja Rabiës wacht ik idd wel even mee. We gaan 15 juni naar Frankrijk. Denk toch dat ik dan Milbemax moet geven ivm risico op hartworm toch? Of gewoon na de vakantie weer ontlasting laten onderzoeken?

Ontlasting laat ik onderzoeken bij Het Woud. Zie de link van Smulpaap.

Verstandig om de rabiës even uit te stellen. Hou er wel rekening mee dat je de enting uiterlijk 21 dagen voor aankomst in Frankrijk moet geven. Aan de andere kant moet je natuurlijk geen zieke hond enten. Zeker niet met rabiës want dat is een heftige.

Milbemax tegen hartworm heeft alleen zin als ze hartworm heeft. Ik zou na thuiskomst ook hierop laten controleren door Het Woud. Overigens komt Franse hartworm ook in Nederland voor. Een van de honden van Lizzy geeft het gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door