Bestelbusje voor de honden - hoe ventileer jij?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Bestelbusje voor de honden - hoe ventileer jij?
Heb je een mechanische ventilator op het dak? Of een elektrische? En zo ja, heb je dan ook een vloerventilatie? Iets anders? Bevalt het?
Re: Bestelbusje voor de honden - hoe ventileer jij?
Ohw, ik heb gewoon altijd mijn achterste raampjes open.
Dit is een dichte besteleelke schreef:Ohw, ik heb gewoon altijd mijn achterste raampjes open.
AhaLizzy schreef:Dit is een dichte bestel
- Angelique
- 5-sterren

Ik heb de voorste raampjes open. Airco en arko dus 
Ja, punt is bij ons: er zit dus een tussenschot in. En dat is echt hermetisch afgesloten. Niet zo op ze Frans als in de KangooAngelique schreef:Ik heb de voorste raampjes open. Airco en arko dus
- Angelique
- 5-sterren

Lizzy schreef:Ja, punt is bij ons: er zit dus een tussenschot in. En dat is echt hermetisch afgesloten. Niet zo op ze Frans als in de Kangoo
Raampje erin? Dat kun je niet vervangen door een rasterwerkje?
Deutsche Gründlichkeit? Echt he, met nog geen moker krijg je die eruitAngelique schreef:Raampje erin? Dat kun je niet vervangen door een rasterwerkje?
Bovendien krijst Ling dan in mijn oor
- Angelique
- 5-sterren

Voed die hond dan eens opLizzy schreef:Deutsche Gründlichkeit? Echt he, met nog geen moker krijg je die eruit![]()
Bovendien krijst Ling dan in mijn oor
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Gewoon achterdeurtje open tijdens het rijden dan!
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Wij hebben de ruit uit het tussenschot gehaald.
En achterin een verhoging gemaakt zodat ze er door kunnen kijken, ze zien graag alles
Zit nog wel hoog genoeg dat ze er niet doorheen kunnen schieten bij hard remmen oid.
We gaan de bak nog isoleren, want al dat metaal is behoorlijk koud in de winter, ondanks de verwarming voor en hun jassen.
Wij hadden Yindra, die ook ontzettend veel lawaai maakte, helemaal achterin gezet, in een vari kennel, deurtje van ons weg
Het nadeel aan bestelbusjes vind ik dat de honden weinig zien en ik kan hen ook niet goed zien. Bij een gewone auto kunnen ze bijvoorbeeld handig op de achterbank liggen na narcose/operatie. Dan kun je erbij en heb je makkelijk zicht op ze.
En achterin een verhoging gemaakt zodat ze er door kunnen kijken, ze zien graag alles
We gaan de bak nog isoleren, want al dat metaal is behoorlijk koud in de winter, ondanks de verwarming voor en hun jassen.
Wij hadden Yindra, die ook ontzettend veel lawaai maakte, helemaal achterin gezet, in een vari kennel, deurtje van ons weg
Het nadeel aan bestelbusjes vind ik dat de honden weinig zien en ik kan hen ook niet goed zien. Bij een gewone auto kunnen ze bijvoorbeeld handig op de achterbank liggen na narcose/operatie. Dan kun je erbij en heb je makkelijk zicht op ze.
Elektrisch met aparte accu. En raam in schuifdeur. Je mag in iedere bestel aan de rechterkant een raam laten plaatsen, is niet zo duur wel handig. In winter bij vorst krijgt onze koukleum een jasje aan. De beren zijn dan uitermate tevreden over de bus.
Weer een nieuwe auto ? Je was toch zo blij dat je zelfs velgen ging poetsen ?
We hadden op de bus destijds een ventilator laten bouwen, te bedienen op het dashboard met een knopje.
Was best goed te doen ook in de zomer.
Tja isolatie, we hebben newfs dus daar deden we niet aan. Had er wel zeil ingelegd.
We hadden op de bus destijds een ventilator laten bouwen, te bedienen op het dashboard met een knopje.
Was best goed te doen ook in de zomer.
Tja isolatie, we hebben newfs dus daar deden we niet aan. Had er wel zeil ingelegd.
Wij hebben toen bij onze oude vivaro een gat geboord onderin het schot, onder de stoelen, en dan een flexibele buis van de airco/verwarming naar de laadruimte gelegd.
Maar goed dat is natuurlijk niet echt een oplossing voor een nieuwe bus.
Maar goed dat is natuurlijk niet echt een oplossing voor een nieuwe bus.
Ik heb een elektrische dakventilatie laten inbouwen, bij Bejabo.
Valt mee wat dat kost, hondjes zijn er erg blij mee, die draait op een gewone accu ook wel een uur zonder dat de auto loopt, en mijn Jumpy heeft de mogelijkheid er een tweede accu bij te plaatsen.
Je merkt als het buiten erg warm is dat dat goed koelt!
Valt mee wat dat kost, hondjes zijn er erg blij mee, die draait op een gewone accu ook wel een uur zonder dat de auto loopt, en mijn Jumpy heeft de mogelijkheid er een tweede accu bij te plaatsen.
Je merkt als het buiten erg warm is dat dat goed koelt!