Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
Ok....ik heb een boodschappenlijstje klaar voor morgen ;)
Pffff...het zal allemaal wel loslopen maar bah zeg ik ben gewoon van slag :-[ Dit is de eerste keer sinds Tous bij ons is dat we zoiets omhanden hebben...
Tous zelf lijkt niet onder de indruk, die heeft de hele avond liggen slapen, zoals gewoonlijk en is nu vrolijk met de baas mee naar buiten...
Door Charlie Angel
Kan me voorstellen hoor dat je van slag bent. :-*
Gelukkig maar dat Tous niet erg onder de indruk is.
Succes en geef haar maar een dikke knuffel. ;)
Door gonny
da's schrikken hé!! :-* :-* :-*
goed in de gaten houden! da's mijn tip... ;)
Boris kreeg nav een kleiner wondje een bult en uiteindelijk een abkuur! sterkte met de patient! :-*
Door zurca
Bedankt allemaal....
De knuffels zijn in ontvangst genomen en Tous ligt nu lekker te slapen...
Gonny, ik zal het idd. nauwlettend in de gaten houden en proberen om de wond wat open te houden zodat het vuil kans krijgt eruit te komen...
Door gonny
zurca schreef: Bedankt allemaal....
De knuffels zijn in ontvangst genomen en Tous ligt nu lekker te slapen...
Gonny, ik zal het idd. nauwlettend in de gaten houden en proberen om de wond wat open te houden zodat het vuil kans krijgt eruit te komen...
dat is goed ja!! bij Boris was t gewoon veel te snel weer dicht gegaan..wij dachten ook dat t meer een schaafwondje was..
Door Audrina
Ik heb een paar weken geleden hetzelfde meegemaakt, met mijn 2 teven die met elkaar hadden geknokt en je schrikt je inderdaad het apenzuur. Ze hadden allebei flink wat wonden en vooral mijn oudste teef. Die had een gescheurd oor, een krater in haar kop (net boven d'r ene oog), een gat in haar wang en een winkelhaak van ca 3 bij 5 cm in haar poot. Het kon niet gehecht worden bij de DA. Ik heb daar toen ook een topic over gestart hier en kreeg toen flink wat tips (waar ik heel veel aan heb gehad) , zie http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 30;start=0)

Inmiddels zijn we een week of 3 verder en de meeste wonden van Tess zijn heel goed & mooi genezen. Alleen het gat in haar poot nog niet, maar dat gaat ook de goede kant op. Het was een groot gat, vorige week zag het er nog zo uit (dat bovenste gat) nog steeds niet echt mooi maar wel een heel stuk kleiner en nu is inmiddels helemaal mooi dicht en moeten alleen die randen nog naar elkaar toe groeien. Dit zijn echt rotwonden en het kan soms wel weken duren voordat ze genezen.

Ik heb veel gebruik gemaakt van wondgel van Prodier (en de homeopatische middeltjes die in bovengenoemde topic staan) en op de momenten dat ik m'n hond in de gaten kon houden de wond zoveel mogelijk aan de lucht laten genezen en op momenten dat ik haar niet in de gaten kon houden een verbandje er omheen gedaan; vet gaasje op de wond en dan van dat verband met klitteband effect er omheen gewikkeld. Zo geneest de wond misschien wel minder snel, maar het voorkomt dat je hond er teveel aan gaat zitten likken en het zo misschien zelf erger maakt.
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 19 nov 2014, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
Nou zeg, niet leuk hoor. Idd goed in de gaten houden. ;)
Een knuffel voor Tous. :-*
Door zurca
Audrina, ik ben het topic even gaan lezen...
In principe heb jij dus 2 maal daags die wondspray van calendula gebruikt en verder niets?!
Door Audrina
Ik heb Tess ook een tijdje echinacea gegeven voor een betere weerstand. En idd 2 keer per dag een beetje calendulaspray erop gedaan en toen ik die wondgel had ook 2 keer per dag een beetje daarvan op het wondje gedaan. Die calendulaspray bijt overigens wel.
Door zurca
Audrina schreef: Ik heb Tess ook een tijdje echinacea gegeven voor een betere weerstand. En idd 2 keer per dag een beetje calendulaspray erop gedaan en toen ik die wondgel had ook 2 keer per dag een beetje daarvan op het wondje gedaan. Die calendulaspray bijt overigens wel.
Dankje voor je uitleg..
Ik wil er ook niet te veel aan zitten..Calendula ben ik idd. vanplan om te gaan halen morgen. Wat zou dan beter zijn, of makkelijker qua behandeling, de tinctuur of de spray?
Echinacea wil ik ook geven, wat extra weerstand kan nooit kwaad ;)
Door Audrina
Ik vind zelf spray makkelijker want dat is ff spuiten en klaar. En die tinctuur moet je toch vaak eerst weer verdunnen met water en dan klooien met een watje of gaasje en dat is ook meer geworstel met je hond.
Door zurca
Spray zal idd. handiger zijn...Ik ben overdag alleen thuis en heb maar twee handen, ik denk dat ik idd. die spray haal...
Wat overgens erg makkelijk is, is dat wij afgelopen week beide ziek thuis waren. Tous hebben we toen geleerd het commando "om", als hij ligt dan draait hij zich op z'n zijn. Wij een lol wat met een paar dagen had hij dit door. In onze ogen een nutteloos commando maar nu is het erg handig. Zojuist heb ik er nog 1 keer betadine opgedaan, Tous "af", Tous "om" en hij lig keurig op z'n zij en kan ik rustig de betadine erop doen zonder dat het er gelijk weer uitloopt :D
Het zag er netjes uit, wel wondvocht maar niet extreem rood ofzo. Hij lijkt er geen last van te hebben, loopt rent en springt gewoon. Alleen toen de betadine erop ging zag ik die spier trekken, maar dat is alleen maar logisch.

Ik vind het volgens mij erger dan Tous zelf ;) Hij had het ook niet verdient. Er loopt weleens een hond in het park die dan gelijk grommend en blaffend achter Tous aan gaat, haren overeind en niks effe snuffelen..Tous vind het prima en zet de turbo aan..Ik ben de te naif geweest en dacht altijd "ach als ze die hond loslaten zal het wel bij dat gesnauw blijven" Niet dus, Tous gleed weg..hond zag z'n kans en hap :-\ Tous piepte maar rende gelijk weer verder...Niet naar gekeken verder tot we effe stilstonden en ik z'n been bekeek...
Door Audrina
Ik hoop wel voor je dat jouw Tous niet net zo'n chagrijn is als mijn Tess. Die had op een gegeven moment echt zoiets van: Komt ze weer met die priktroep >:( ! en die ging dan ook echt lelijk staan doen. Was ik niet van onder de indruk, dus ging ze maar voor me weglopen zodra ik met dat flesje aankwam. ::) Terwijl ze normaal toch echt een heel braaf hondje is die alles doet wat ik van haar vraag.

Ben je al weer een beetje van de ergste schrik bekomen?
Door zurca
Hij zal idd. wel gaan balen als ik elke keer met een flesje aankom, net keek hij al zeer argwanend naar de betadine ;)
Gisteren deed ik 'm echt pijn, hij hapte maar schrok daar zo van dat hij gelijk mn hand begon te likken :-*
We zullen het wel zien...
Enne ik ben gelukkig al weer van de schrik bekomen :-[ ;D
Gelukkig kan ik wel tegen gaatjes/wondje/bloed etc. maar mn vriend vond het gisteren geen prettig gezich om naar te kijken..Die zei gelijk, dat mag jij schoonhouden etc. ::) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door