Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Oef, wat een toestand. Fijn om te lezen dat hij toch wel aan het opknappen is, maar ik geloof graag dat je erdoorheen zit soms. Vaak. Soms. Ik hoop dat de neuroloog maandag goed nieuws heeft en dat Teun nog een mooie toekomst in het verschiet heeft. Veel sterkte en kracht gewenst!
Door Aprilsnow
Wat moet het lastig zijn om je maatje zo te zien. Zo mager. Fijn dat hij met kleine stapjes vooruit gaat maar ik begrijp je zorgen wel over het herstel met zo weinig reserves.

Hele dikke knuffel voor jullie want wat steken jullie een energie in hem. Duimpjes draaien voor positief nieuws :-*
Door Anne in Zweden
Mager kan trouwens best lang duren, heb ik gemerkt, ondanks bergen met eten. Onze Lupi is ook nu pas, na meer dan een jaar, op een gewicht dat goed bij haar past, en dat terwijl ze dagelijks 1200-1300 gram voer krijgt (ze weegt nu 30 kilo, is bij ons begonnen met 18 kilo). Als een lichaam flink heeft moeten interen, gaat er blijkbaar eerst heel veel voeding in het opheffen van de noodtoestand zitten, en dan pas, als alle hoeken en gaten weer voorzien zijn, is er ruimte voor wat extra. En dan heeft Lupi nog steeds geen grammetje vet.
Door M@rina
Anne in Duitsland schreef:Mager kan trouwens best lang duren, heb ik gemerkt, ondanks bergen met eten. Onze Lupi is ook nu pas, na meer dan een jaar, op een gewicht dat goed bij haar past, en dat terwijl ze dagelijks 1200-1300 gram voer krijgt (ze weegt nu 30 kilo, is bij ons begonnen met 18 kilo). Als een lichaam flink heeft moeten interen, gaat er blijkbaar eerst heel veel voeding in het opheffen van de noodtoestand zitten, en dan pas, als alle hoeken en gaten weer voorzien zijn, is er ruimte voor wat extra. En dan heeft Lupi nog steeds geen grammetje vet.
Zijn mager zijn komt voornamelijk door verlies van spiermassa. Het was geen vette, maar had flinke dijen en een hele stevige rug. rond koppie door wat blijkt nu allemaal spieren. Hopelijk komt dat weer terug als hij zijn spieren gaat belasten. Zal best een tijd duren.
Door Border Bandit
Ik wil je ook nogmaals heel veel kracht en sterkte wensen! :bigarmhug:
Het duurt al best lang allemaal, ik kan me goed voorstellen dat je doodop bent en je soms zo machteloos voelt.

De kleine stapjes vooruit zijn wel heel fijn he!?

Zijn spieren zitten er toch nog? Als hij ze straks weer kan aansturen zullen ze toch weer groter worden?
Dat van die kaak is wel naar.

Ik duim dat de neuroloog jullie verder kan helpen.

Hoe dan ook, Teun krijgt de beste en meest liefdevolle zorg die hij zich wensen kan! :-* :-*
Door M@rina
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes en de kaarsje die gebrand zijn, het heeft helaas niet geholpen.

De neuroloog heeft nog niet eerder mee gemaakt dat het herstel zo lang op zich laat wachten. Alle honden die hij kent met deze aandoening waren inmiddels weer zover dat de reflexen goed werkte en een beetje konden staan. Over uitzicht op herstel kon hij dan ook niets zeggen.
Daarnaast heeft Teun w.s. ook nog kaakmyositis, een auto immuunziekte waarbij de kaakspieren door het eigen lichaam worden aangevallen. Teun kan zijn kaak een cm of 3 openen, dit kan zelf zo erg worden dat hij zijn kaak helemaal niet meer open kan doen.Dit staat los van de andere aandoening, maar heeft op termijn natuurlijk wel gevolgen. Nog een keer dikke vette pech voor hem en voor ons.

Morgenochtend laten we hem bij ons thuis inslapen.
We zitten er helemaal doorheen.
Door Lazy Garfield
Lieve marina, wat een verschrikkelijk bericht voor jullie! Zoveel voor Teun gedaan, alle respect daarvoor en dan is het allemaal voor niks geweest.
Ik wens jullie veel sterkte morgenochtend, meer kan ik niet doen.
Door Border Bandit
He, wat naar! :'(

Heel veel sterkte en kracht voor morgen! :bigarmhug:

Ga je hem nog lekker verwennen vandaag? Misschien nog eventjes in de wagen naar buiten? Naar zijn favoriete plaatsje(s)?

Ik hoop dat je je kunt troosten met de gedachte dat jullie werkelijk álles voor Teun gedaan hebben!
Jullie hebben zó je best gedaan en het ook erg lang volgehouden.

Bah, echt naar dat hij deze aandoening niet heeft kunnen overwinnen.

Morgen voel je verdriet, maar ook rust omdat alle zorg van je afgevallen is. (wij hebben ook een zieke hond moeten laten gaan)

Super veel knuffels voor Teun! :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Angelique
Ow wat een naar nieuws :'( , kan me zo voorstellen hoe jullie er na alle zorgen doorheen zitten als je nu dit vernietigende nieuws hebt gekregen. Soms sta je gewoon machteloos en komt het ondanks alle zorgen en inzet niet meer goed :'( Life sucks sometimes big. Arme Teun, arme jullie, zo je best gedaan allemaal en dan zo'n anti-climax. :(
Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe, voor nu, morgen en de tijd daarna. :'( :-*
Door Thea
Vreselijk nieuws. Julli hebben zoveel gedaan en helaas niet genoeg geholpen.
Hoe vreselijk het ook is, vind jullie beslissing de juiste.
Soms kan je niet anders beslissen.
Heel veel sterkte morgen en de komende tijd :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door