Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Spikkelneus schreef:Ik heb de link niet bekeken, maar las laatst ergens dat het angst is. Het is een gewoonte om dit ´schuldig´ te noemen.
Dat zou kunnen, als zijn vorige eigenaar hem met geweld van het bed gemept heeft, want van mij mag het wel. Sowieso ben ik sinds hij er is (7 weken nu) nog niet 1x boos op hem geweest. Twee keer een brul gegeven omdat de jongens om iets te eten gingen vechten, maar dus niet gericht op 1 hond, gewoon om ze te laten stoppen.
Dus hij heeft niet echt reden om bang voor me te zijn....

Het is niet zozeer bang maar wel "appeasement" volgens dit stuk , een goede vertaling daarvan vind ik lastig. Eigenlijk het voorkomen van een mogelijk conflict. Zoals ook de "kalmerende signalen" van Turid Rugaas.
Ik ken het van Janoukje en van Spot, die doen dat ook als hij iets doen waarvan ze niet zeker weten of het goed gevonden gaat worden. Ook als ze er nog nooit voor op hun kop hadden gehad. "jouw plekje" met "jouw geur" in beslag nemen is wel een dingetje tussen honden onderling, dus ik kan me voorstellen dat hij het zekere voor het onzekere neemt en alvast zijn liefste snoet trekt.

Chenak deed dat trouwens niet. Nooit. Die was veel te zeker van zichzelf. In mijn ervaring doen 'zachte' en wat meer onzekere honden het vaker. Ook als hen niks echt naars overkomen is. Soort preventieve maatregel...
Door zurca
"Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk...ik ben behoorlijk vrolijk...zo vrolijk was ik nooit..."
Ziggy3.jpg
Ziggy3.jpg (94.24 KiB) 1645 keer bekeken
Ziggy2.jpg
Ziggy2.jpg (103.93 KiB) 1645 keer bekeken
Zaterdagavond met Ziggy naar het Kootwijkerzand geweest. Een van de weinige plekken waar ze nog echt het hondje van vroeger is, vrij...vrolijk en blij. Paar lucky shots met mn mobieltje kunnen maken van onze "springveer" :D
Door fransbulletje
smulpaap schreef:Kan me indenken dat je daar erg blij van word :-*
En met Oliver ? Ook alles goed ?
Met Oliver gaat het prima, net zo gek als altijd ;D ;D ;D
DSC07768.JPG
DSC07768.JPG (4.06 MiB) 1612 keer bekeken
Door smulpaap
fransbulletje schreef:Met Oliver gaat het prima, net zo gek als altijd ;D ;D ;D
DSC07768.JPG
Ik had het kunnen weten ;D ;D Als ze niet gek doen dan klopt het niet hoor . Leuke foto trouwens :-*
Ik heb afgelopen Zaterdag weer even '' kontje kriebel "" gedaan bij een E.B . Teun , we komen hem wel vaker tegen
En als Teun me ziet dan komt ie gelijk naar me toe , want dat is iemand die precies weet hoe kontje kriebel moet bij een E.B :biggrin2:
Daarna natuurlijk nog even lekker lomp doen met hem , en dan is het weer goed
Door Kaio
Die is gaaf met dat zand en Ziggy.

Hier weer het bewijs: je kunt nooit te groot zijn voor schoothondje
Bijlagen
IMG_20170501_160553.jpg
IMG_20170501_160553.jpg (1.58 MiB) 1573 keer bekeken
Door TomsBorders
Kaio schreef:Die is gaaf met dat zand en Ziggy.

Hier weer het bewijs: je kunt nooit te groot zijn voor schoothondje
heeft ie een Deeds of Flesh trui aan toevallig? \m/
Door Kaio
TomsBorders schreef:heeft ie een Deeds of Flesh trui aan toevallig? \m/
Ja die lag toevallig in de kast :biggrin2: Ook expert rare letters lezen ? :P
Door TomsBorders
Kaio schreef:Ja die lag toevallig in de kast :biggrin2: Ook expert rare letters lezen ? :P
nee vooral van (prog/tech) death-metal bands hahaha ;)
maar logo's herkennen en kunnen lezen is daar zeker wel een sport in
Door fransbulletje
smulpaap schreef:Ik had het kunnen weten ;D ;D Als ze niet gek doen dan klopt het niet hoor . Leuke foto trouwens :-*
Ik heb afgelopen Zaterdag weer even '' kontje kriebel "" gedaan bij een E.B . Teun , we komen hem wel vaker tegen
En als Teun me ziet dan komt ie gelijk naar me toe , want dat is iemand die precies weet hoe kontje kriebel moet bij een E.B :biggrin2:
Daarna natuurlijk nog even lekker lomp doen met hem , en dan is het weer goed
;D ;D ja "kontje kriebel" is favoriet ;D ;D
Maffe beesten altijd aandacht vragen door hun achterwerk voor je neus te parkeren.
Maar hij is inderdaad nog steeds stapelgek en de hormonen zijn ook op hobbel met wat lekker ruikende dames in de buurt :biggrin2:
Hij kan nu voetballen, zo grappig. Gooit hij zijn balletje voor je neer, schop ik terug en hij ook weer vindt hij prachtig.
Door smulpaap
fransbulletje schreef:;D ;D ja "kontje kriebel" is favoriet ;D ;D
Maffe beesten altijd aandacht vragen door hun achterwerk voor je neus te parkeren.
Maar hij is inderdaad nog steeds stapelgek en de hormonen zijn ook op hobbel met wat lekker ruikende dames in de buurt :biggrin2:
Hij kan nu voetballen, zo grappig. Gooit hij zijn balletje voor je neer, schop ik terug en hij ook weer vindt hij prachtig.
Ja , Bullen en voetballen . Ik weet er alles van . Amber was er ook dol op :D Vooral aan zee met harde wind
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door