Stikjaloers!
Toen ons zwembad nog een vieze poel was kwam er een koppel bij ons jagen. Maar sinds dat vorig jaar opgeknapt is, heb ik ze niet meer gezien...

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef:Wauw!Er zitten toch nog wel insecten? Waarschijnlijk zijn ze hun huisje kwijt.
Stikjaloers!
Toen ons zwembad nog een vieze poel was kwam er een koppel bij ons jagen. Maar sinds dat vorig jaar opgeknapt is, heb ik ze niet meer gezien...
src_esther schreef:Er zitten toch nog wel insecten? Waarschijnlijk zijn ze hun huisje kwijt.Nee, er zitten geen insecten meer in ons zwembad...
Hier moet het pand gerestaureerd worden en wij vrezen dat de zwaluwen dan geen huisje meer hebben. Boerenzwaluwen willen binnen, dus een gerenoveerde woning heeft geen gaten meer in het dak, de ramen, kozijnen, deuren en muren waardoor ze naar binnen kunnen. Er wordt overwogen een deel geschikt te maken om boerenzwaluwen toch onderdak te bieden.
Gierzwaluwen vliegen hier wel rond, maar nestelen een stukje verderop. Ook een prachtig zomers geluid en mooi gezicht.
pearlsofpassion schreef:Nee, er zitten geen insecten meer in ons zwembad...Fijn voor jullie dat er geen insecten meer zitten, jammer voor de zwaluw. Zwaluwen komen trouwens niet alleen voor insecten naar een zwembad, het is ook handig om te drinken.
Ik denk dat ze elders nestelen of nestelden, en enkel bij ons kwamen jagen. Omdat er zoveel muggen boven dat zwembad hingen.
Onder het afdak zit wel een oud zwaluwennest maar ik heb nooit geweten dat dat bewoond was en we wonen hier al bijna 4 jaar.
Kan altijd nog he. Ik zou het fijn vinden.
Els&Flow schreef:Tijdens de ochtendwandeling 2 reeën gezien op het pad, vlak voor onze voeten.Oh, daar kan ik best jaloers op zijn. Prachtig gebied. Woonde vroeger net iets dichterbij dan nu en kwam daar heel af en toe. Vaker kwam ik in Panbos (Pan van Persijn) wat dichterbij was, Meijendel is echt veel mooier vind ik.Het blijft een cadeautje om midden in de randstad zo´n prachtig natuurgebied in je achtertuin te hebben. Wij wonen aan de rand van Meijendel.
src_esther schreef:Oh, daar kan ik best jaloers op zijn. Prachtig gebied. Woonde vroeger net iets dichterbij dan nu en kwam daar heel af en toe. Vaker kwam ik in Panbos (Pan van Persijn) wat dichterbij was, Meijendel is echt veel mooier vind ik.Panbos is bij de oude hangar toch? Bij Katwijk? Daar zit een geweldig leuk restaurant bij.
Els&Flow schreef:Panbos is bij de oude hangar toch? Bij Katwijk? Daar zit een geweldig leuk restaurant bij.Inderdaad bij Katwijk. Het is zeker een leuk gebied. Vroeger zat er in het bos een pannenkoekenrestaurantje. Op een gegeven moment ook 1 tegenover de 'hoofd'ingang. Wat er tegenwoordig zit weet ik niet. We deden vaak een stukje trimbaan. Als de trimbaan er nog is, dan zal die wel opgeknapt zijn, want jee, da's bestwel lang geleden. Vanuit het bos, de duinen in en dan het strand. Kan me trouwens niet herinneren ooit iets anders dan een konijn te hebben gezien daar.Ik kom daar veel te weinig, maar wel een leuk gebied inderdaad.
pearlsofpassion schreef:Wie weet...Dat ziet eruit als een gezonde pony met een schattig veulentje. Leuk omdat in de achtertuin te hebben lopen.
Een foto'tje:
20170428_172253.jpg
20170428_172304.jpg