Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
Hakus geluk momentje is dat zijn mama eindelijk heeft geluisterd naar hem.

Elke avond ging hij heel zielig onder de trap zitten en wou hij er niet onder vandaan komen, nu elza vlot rond kruipt wou ik een plek voor hem waar zij niet bij kan.
Dus zijn mandje staat nu onder de trap, O O O wat was haku blij.
Hij heeft gister de helen dag daar gelegen, had ik veel eerder moeten doen.
Heb ook gelijk zijn eten en drinken daar neer gezet zo dat elza daar ook niet bij kan, hoeft hij dat niet te gaan beschermen en heb ik geen natte baby ;)
Door src_esther
pearlsofpassion schreef:Wauw!
Stikjaloers!

Toen ons zwembad nog een vieze poel was kwam er een koppel bij ons jagen. Maar sinds dat vorig jaar opgeknapt is, heb ik ze niet meer gezien... :(
Er zitten toch nog wel insecten? Waarschijnlijk zijn ze hun huisje kwijt.
Hier moet het pand gerestaureerd worden en wij vrezen dat de zwaluwen dan geen huisje meer hebben. Boerenzwaluwen willen binnen, dus een gerenoveerde woning heeft geen gaten meer in het dak, de ramen, kozijnen, deuren en muren waardoor ze naar binnen kunnen. Er wordt overwogen een deel geschikt te maken om boerenzwaluwen toch onderdak te bieden.
Gierzwaluwen vliegen hier wel rond, maar nestelen een stukje verderop. Ook een prachtig zomers geluid en mooi gezicht.
Door pearlsofpassion
src_esther schreef:Er zitten toch nog wel insecten? Waarschijnlijk zijn ze hun huisje kwijt.
Hier moet het pand gerestaureerd worden en wij vrezen dat de zwaluwen dan geen huisje meer hebben. Boerenzwaluwen willen binnen, dus een gerenoveerde woning heeft geen gaten meer in het dak, de ramen, kozijnen, deuren en muren waardoor ze naar binnen kunnen. Er wordt overwogen een deel geschikt te maken om boerenzwaluwen toch onderdak te bieden.
Gierzwaluwen vliegen hier wel rond, maar nestelen een stukje verderop. Ook een prachtig zomers geluid en mooi gezicht.
Nee, er zitten geen insecten meer in ons zwembad...
Ik denk dat ze elders nestelen of nestelden, en enkel bij ons kwamen jagen. Omdat er zoveel muggen boven dat zwembad hingen.
Onder het afdak zit wel een oud zwaluwennest maar ik heb nooit geweten dat dat bewoond was en we wonen hier al bijna 4 jaar.
Kan altijd nog he. Ik zou het fijn vinden.
Door src_esther
pearlsofpassion schreef:Nee, er zitten geen insecten meer in ons zwembad...
Ik denk dat ze elders nestelen of nestelden, en enkel bij ons kwamen jagen. Omdat er zoveel muggen boven dat zwembad hingen.
Onder het afdak zit wel een oud zwaluwennest maar ik heb nooit geweten dat dat bewoond was en we wonen hier al bijna 4 jaar.
Kan altijd nog he. Ik zou het fijn vinden.
Fijn voor jullie dat er geen insecten meer zitten, jammer voor de zwaluw. Zwaluwen komen trouwens niet alleen voor insecten naar een zwembad, het is ook handig om te drinken.
Wat nestplaats voorbeelden van de boerenzwaluw: http://subpagina.boerenzwaluw.nl/pagina3.html

Hier had een paartje o.a. op de aanvoerbuis van de verwarming die buiten het woongedeelte van het grote gebouw loopt een nest gebouwd, waardoor we - toen we nog gebruikmaakten van het woongedeelte - op koude dagen de verwarming uitlieten, dan maar een extra trui/vest aan. :biggrin2: Ook zat er een paartje op/om een verlengsnoer.

Vorig jaar werd bij de biologische melkveehouderij hier langs de weg steeds een kiertje opengelaten tussen de grote staldeuren voor de zwaluwen. Op een gegeven moment was een raam in een grote staldeur kapot gegaan, die werd pas gerepareerd nadat de zwaluwen weer vertrokken waren want voor de dieren was het wel handig om op die manier in en uit te kunnen vliegen. ;D Ondanks dat ze alles - ook de melkmachines - onderschijten, mogen ze toch komen. Spreeuwen zijn daarentegen niet welkom. Die zitten hier in het grote gebouw in het dak.
Door Els&Flow
Tijdens de ochtendwandeling 2 reeën gezien op het pad, vlak voor onze voeten. :smitten: Het blijft een cadeautje om midden in de randstad zo´n prachtig natuurgebied in je achtertuin te hebben. Wij wonen aan de rand van Meijendel.

Andere geluksmomentje is dat de logee lekker in het zonnetje in de tuin aan het spelen is, voor een wildvreemde hond vind ik dat ze het gezien de omstandigheden hartstikke goed doet. :)
Door src_esther
Els&Flow schreef:Tijdens de ochtendwandeling 2 reeën gezien op het pad, vlak voor onze voeten. :smitten: Het blijft een cadeautje om midden in de randstad zo´n prachtig natuurgebied in je achtertuin te hebben. Wij wonen aan de rand van Meijendel.
Oh, daar kan ik best jaloers op zijn. Prachtig gebied. Woonde vroeger net iets dichterbij dan nu en kwam daar heel af en toe. Vaker kwam ik in Panbos (Pan van Persijn) wat dichterbij was, Meijendel is echt veel mooier vind ik.
Door Els&Flow
src_esther schreef:Oh, daar kan ik best jaloers op zijn. Prachtig gebied. Woonde vroeger net iets dichterbij dan nu en kwam daar heel af en toe. Vaker kwam ik in Panbos (Pan van Persijn) wat dichterbij was, Meijendel is echt veel mooier vind ik.
Panbos is bij de oude hangar toch? Bij Katwijk? Daar zit een geweldig leuk restaurant bij. :D Ik kom daar veel te weinig, maar wel een leuk gebied inderdaad.
Door src_esther
Els&Flow schreef:Panbos is bij de oude hangar toch? Bij Katwijk? Daar zit een geweldig leuk restaurant bij. :D Ik kom daar veel te weinig, maar wel een leuk gebied inderdaad.
Inderdaad bij Katwijk. Het is zeker een leuk gebied. Vroeger zat er in het bos een pannenkoekenrestaurantje. Op een gegeven moment ook 1 tegenover de 'hoofd'ingang. Wat er tegenwoordig zit weet ik niet. We deden vaak een stukje trimbaan. Als de trimbaan er nog is, dan zal die wel opgeknapt zijn, want jee, da's bestwel lang geleden. Vanuit het bos, de duinen in en dan het strand. Kan me trouwens niet herinneren ooit iets anders dan een konijn te hebben gezien daar.
Door hannabelgje
Heerlijk caviatv gekeken vandaag. Ik heb een ren aan de caviaflat gemaakt zodat ze wat meer renruimte hebben. Het werd erg gewaardeerd. Ook door de katten en Zoë. Ook die hebben genoten van de caviatv.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door pearlsofpassion
Het paard op de wei achter onze tuin heeft een veulentje! :D
Ik had helemaal niet door dat ze zwanger was. Ze hebben nog tot een paar dagen geleden op haar gereden en 2 weken terug nog zelfs heel licht gesprongen. Ale, zo'n meisje haar eerste springles dus meer dan een hoge huppel is dat eigenlijk niet...
Is dat wel verantwoord? :???:

Maar goed, ik had niets door. Maar nu kijk ik net door het raam en zie haar daar staan met zo'n kleine smalle spriet op stelten.
Oh, wat leuk! wat leuk!
:groupwave2:
Door src_esther
pearlsofpassion schreef:Wie weet...

Een foto'tje:

20170428_172253.jpg
20170428_172304.jpg
Dat ziet eruit als een gezonde pony met een schattig veulentje. Leuk omdat in de achtertuin te hebben lopen.
Door pearlsofpassion
Tis geen pony hoor. Ik begrijp wel dat het op de foto zo lijkt.
Ze is niet heel groot, maar toch groter dan dat.
Net iets kleiner en lichter dan een haflinger schat ik.

Maar het is heel leuk. Ik vond haar op zich al leuk, nu nog leuker. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door