- wo 26 apr 2017, 19:51
Het gaat nog steeds met hele kleine stapjes vooruit, bedankt voor de belangstelling.
Teun kan nu heel goed zijn kop op houden, echt minuten lang. Hij kan dus weer zonder ondersteuning drinken. De spieren in zijn rug zijn heel bewegelijk. Hij verplaatst zich op zijn kussen door vanuit zijn nek rug zijn kop om te zwaaien. Schudden gaat nu door zijn hele rug. Zijn rechteroog kan hij weer sluiten en knipperen, rechteroor beweegt ook weer. Links laat het nog afweten, net als alle 4 zijn poten en staart.
Afgelopen maandag zouden we naar de neuroloog gaan. Helaas moesten we deze afspraak verzetten, omdat een zeer geliefde collega en voormalig leidinggevende van mij begraven werd. 55 jaar haar hele lichaam vol met uitgezaaide tumoren. Hele aangrijpende uitvaart. Teun komt dan heel even op de 2e plaatst. Gelukkig willen mijn ouders dan op hem passen. Doen ze overigens wel vaker zodat wij er even tussenuit kunnen. Zoals afgelopen zondag, we hadden kaartjes voor Ruth Jacott, daarvoor en een hapje eten met mijn zus en zwager, gezellig en even de zinnen verzetten.
De afspraak met de neuroloog is nu aankomende maandag. We willen met hem overleggen of herstel nog steeds mogelijk is. Of dit na zo'n langdurige immobiliteit nog goed kan komen. Teun is, ondanks dat hij meer eet dan normaal, een gratenpakhuis. Overal voel je zijn botten, hij heeft geen spiertje meer aan zijn lijf. Zelfs de spieren op zijn kop zijn weg, hele deuken in zijn koppie, schouderbladen en heupbotten steken uit. In tegenstelling tot spierzwakte en slappe poten, lijkt zijn kaak op slot te zitten, hij kan zijn bek een cm of 3 openen, genoeg om te eten en drinken, maar verder gaat het niet.
Kan dit ooit nog goed komen? We hopen dat de neuroloog antwoord heeft......
Af en toe zijn we moedeloos en doodmoe, van de gebroken nachten, van de zorgen en het zorgen. Ik ben nu tot dinsdag vrij, even op adem komen, de zorg delen.
Laatst gewijzigd door M@rina op wo 26 apr 2017, 22:22, 3 keer totaal gewijzigd.