Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Heel herkenbaar : zie ook hierboven ;) de reset van je lichaam. Systemen moeten geactiveerd worden. Wordt vanzelf makkelijker als je langer loopt - niet in afstand maar wel in hoe vaker de omschakeling hoe makkelijker
Door Kaela
En je moet gewoon simpelweg warm lopen. Ik loop zelf vrij veel voor ik start. Meestal kleed ik me om, ga Oscar uitlaten, doe mijn rek en strek oefeningen thuis en ga dan eerst nog een stuk wandelen en een paar korte stukjes joggen voor ik echt begin. Vlot starten vind ik niets aan, dan wil het inderdaad voor geen meter.

Maar he, je hebt nu wel gewoon 4 km hardgelopen!!
Door Siberienne
En weer gelopen (braaaaaaaf): 5x2 minuten en het is gelukt :biggrin2:
Dit is wel even genoeg, dit moet eerst weer makkelijker gaan voor ik nog verder uit ga breiden.

Enige sneue is; elke keer als ik mijn hardloopspullen aan doe staat Spot al klaar om mee te gaan. Maar dat gaan we nog maar even niet doen. Want de gek begint uiteraard full speed en 18 km/uur lopen dat trekt mijn lijf echt niet (was de top van manlief als hij met Chenak ging hardlopen, die vertrok ook altijd als een dolle. Ik heb dat vrees ik nooit gehaald....)

Welke app gebruiken jullie eigenlijk voor lengte parcours en snelheid?
Door Kaela
Waaaah 18 km per uur !!! Das niet te doen ;D

Ik heb ontzettend veel plezier van mijn tomtom gps horloge. Gebruikte hier voor MyTracks, die vond ik prima. Alleen een horloge is zoveel fijner dan een telefoon vasthouden.
Ik vond mytracks fijner dan runkeeper. Minder poespas en minder gezeur om de betaalde versie.
Door Siberienne
Vandaag weer 5x2, eigenlijk had ik vrijdag willen gaan maar toen was ik zo moooeeeeee. Het liep niet echt lekker vandaag maar ben toch maar wel mooi geweest!

Ik ga eens naar die app kijken. Wil geloof ik nu nog niet weten hoe hard ik loop :biggrin2: :biggrin2: ;D ;D

Ja, idioot hard he? 18/uur. Moet je nagaan dat de snelste marathon lopers nog harder lopen.,,,
Door zurca
Ik heb endomondo op mijn gsm staan.

Vanavond weer gaan "hardlopen". Met jullie reactie in mijn hoofd op mijn voirge bericht ben ik vandaag eerst met Ziggy gaan wandelen en daarna gaan hardlopen. Tempo lager gehouden (werd nu dus een soort wandelen in renbeweging voor mijn gevoel ::) :biggrin2: )maarrrrr...... Ik kan nu voor het eerst zeggen dat het goed ging! Na een km wat oefeningen gedaan en daarna verder. Het ging zo goed dat ik nu bijna 5 km "hardgelopen" heb.
Door zurca
Siberienne schreef:Vandaag weer 5x2, eigenlijk had ik vrijdag willen gaan maar toen was ik zo moooeeeeee. Het liep niet echt lekker vandaag maar ben toch maar wel mooi geweest!
En zo is het maar net!!
Goed van je hoor....
Door Kaela
Wow, das een heel verschil Zurca!

Ja, hardlopen gaat langzaam. Eerst dan, tempo komt wel. Ik word regelmatig gek van alle verschillende meningen, maar dit is het enige waar de meningen aardig in overeen komen: langzaam lopen, dan komt de snelheid vanzelf.

Ik zou gistermorgen gaan hardlopen. Na de gebroken nacht met Oscar was ik niet op tijd wakker om voor de krachttraining te gaan en er na is geen goed plan. Zou ik vanmorgen gaan. Maar na weer een gebroken nacht en buitenproportionele spierpijn in mijn achterwerk ( Denk dat het wel een teken is dat ik iets vaker lunges mag doen in plaats van 1 keer in de zoveel tijd ::) ) stel ik het nog maar een dagje uit :P Ik kan op zijn vroegst in het weekend pas weer, dus het maakt niets uit of ik vandaag of morgen. Dan maar liever als ik iets fitter ben.
Door zurca
Ben nu ook heel benieuwd als ik dit zo een volgende keer herhaal of het dan ook weer zo goed gaat.

Als je, je niet tiptop voelt zou ik ook niet moeilijk doen hoor en gewoon een keer ofzo overslaan. Afgelopen weken had ik het drukker met andere dingen en gewoon geen fut om te gaan hardlopen, nou toen ging maar 1 maal per week...het zij zo ;)
Door Kaio
IMG_20170504_112029.jpg
IMG_20170504_112029.jpg (1.67 MiB) 2196 keer bekeken
IMG_20170504_124620.jpg
IMG_20170504_124620.jpg (1.44 MiB) 2196 keer bekeken

Jaaah eindelijk 'ingelopen' :biggrin2: Heb ook een bijpassende longsleeve :P

Het was een start tot run met Fozzy :biggrin2: Volgende keer maar een sport horloge om, weet alleen dat het totaal 7 km was. Afwisselend wandelen en rennen. Denk dat Fozzy wel meer wou rennen, maar omg wat is mijn renconditie slecht ! ::) Fozzy ging alleen in het begin wat te enthousiast van start voor mij maar daarna heeft hij wel een fijn tempo.
Door jasmijn
Wat een gave schonen, volgen mij vallen die in het donker ook nog wel op :biggrin2:

Ik heb vandaag 10 minuten op de loop band gerend, wel om en om lopen en rennen.
Nou mijn conditie is echt helemaal niks dus dit gaan we zeer langzaam op bouwen, wil het 3 keer per week doen
Door Kaio
jasmijn schreef:Wat een gave schonen, volgen mij vallen die in het donker ook nog wel op :biggrin2:

Ik heb vandaag 10 minuten op de loop band gerend, wel om en om lopen en rennen.
Nou mijn conditie is echt helemaal niks dus dit gaan we zeer langzaam op bouwen, wil het 3 keer per week doen
Ja maar je hebt wel een excuus he :biggrin2: Maar goed dat je weer lekker begint!

Ik had trouwens spierpijn hahahaha, niet gedacht, quadriceps boven knie, liezen, en ook bij de wreef naar scheenbeen toe. Maar eens vaker doen, Fozzy vond het ook leuk.
Door Kaela
Kekke schoentjes Kaio! En een eigen loopband, wat een luxe Jasmijn! Dat is voor jou wel heel fijn met de kleine, kun je op elk gewenst moment even aan de bak.

Ik ging erg lekker, maar ik merk dat ik het ontzettend moeilijk vind om ritme in mijn planning te houden. Elke keer heb ik het leuk uitgedacht en komt er wat tussen. Meestal stomme dingen, zoals afgelopen donderdag. Toen zou ik na het werk gaan lopen, kreeg een collega smiddags hartklachten en kwam de ambulance. Dat heeft me enorm aangegrepen, dus ik ben eerder van mijn werk weggegaan en was niets meer waard. Toen zou ik gister gaan, maar op vrouwelijke hormonen valt ook niet te plannen ::) en ze pesten me vandaag ook nog.

Nu staat de planning op morgen na het werk!
Door Kaio
oh hou op over de vrouwelijke hormonen, de mijne zijn de laatste maanden niet in orde te vaak, en te lang :-X En veel pijn >:(

maar ja ook als je zoiets meemaakt op je werk staat je hoofd (en lichaam ) er ook ff niet naar. Bij sommige juist wel, maar dat is echt luisteren naar jezelf, ieder is anders en ieder moment kan weer anders zijn
Door Radja
Gewapend met een zak vol blauwe bessen en voldoende water( tegen het verzuren van mijn benen), heb ik vandaag non stop (behalve voor auto's ed ;) ) 14,2km gelopen in 2.31uur :D ben best wel trots op mijzelf! Ben in het bos begonnen, toen de uiterwaarden van de Ijssel, Wilhelminabrug op en na een stuk lopen weer af ;) ,overkant van de Ijssel gelopen tot de volgende brug. De spoorbrug op en na een behoorlijk stuk weer af, door de uiterwaarden weer terug richting huis! Wat geeft dat een voldoening :smitten:

Oeps een afbeelding teveel :biggrin2:
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (275.69 KiB) 2100 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (275.69 KiB) 2100 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door