Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marianne.schijf
Ik zoek een hondentuigje voor mijn shih-tzu. Is geopereerd aan een hernia maar nu zoek ik een tuigje dat niet over zijn kop hoeft. Hij heeft daar een hekel aan. Het is ook de bedoeling dat hij niet te hard kan trekken. Is soms zo enthousiast terwijl hij nog rustig aan moet doen.
ik vind het moeilijk watvoor tuigje nu goed is.
Door pluk
Tre ponti heeft tuigen die alleen over de poten gaan. En je hebt ook tuigen met meerdere sluitingen die niet om de kop hoeven. Bijvoorbeeld perfect fit.
Maar, mijn ervaring is dat je met wat geduld en een bak beloninkjes je hond makkelijk kan leren dat een tuig over de kop gaat.

Trekken is vooral een kwestie van trainen. Als je toch een tuig koopt, dan kun je kijken voor een tuig met borstring. Je kunt dan de lijn op de borst vastmaken waardoor de hond zichzelf scheef trekt bij trekken aan de lijn. Een echt 'anti-trek tuig' zou ik met zo'n klein hondje niet doen.

Veel info over verschillende tuigen vind je hier http://www.allergie-bij-honden.nl/welk- ... dentuigen/
Door tt-tjes
pluk schreef: Als je toch een tuig koopt, dan kun je kijken voor een tuig met borstring. Je kunt dan de lijn op de borst vastmaken waardoor de hond zichzelf scheef trekt bij trekken aan de lijn.
Denk niet dat dat aan te raden is bij een hernia operatie, dat scheef trekken
Door Janie2
Een Happy Dog tuigje van Dogsen.
Overal clipsluitingen dus je kunt ook voorkomen dat het tuigje over het hoofd moet.
Door pluk
tt-tjes schreef:
Denk niet dat dat aan te raden is bij een hernia operatie, dat scheef trekken
Daar heb je helemaal gelijk in. Mijn focus lag teveel op voorkomen van trekken ipv op de hernia.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door