Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Die Oscar! Heerlijk zeg..

Ik was vandaag naar congres, bijgekletst met collega's, leuke en interessante dingen gehoord en nog wat nuttige dingen afgesproken. #inspiratie

Wat ook erg leuk was: lezing over schimmels en biomaterialen. Echt even out of the box denken voor mij, normaal bestrijden we die dingen, maar je kan er ook materialen van maken, volkomen biologisch afbreekbaar

Oa een jurk https://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/18/sc ... 60-a362446 was eerste prototype, inmiddels kan hij gedragen worden maar bv ook meubels gaan ze nu maken. Ik vind dit soort dingen zo gaaf!
Door Kaela
Wat geinig, zo'n jurk! Knap wat er allemaal kan tegenwoordig!

Oscar heeft ons gister volledig in de maling genomen. Normaal krijgt hij 3 keer per dag eten en verder niets op wat beloningskoekjes na en als we visite krijgen een kong. Gister kregen we visite, dus hij had een volle kong extra gekregen. En ik had bedacht dat een pensstaafje misschien wel kan met zijn buik, dus die had hij ook gekregen.
Gaat ie gisteravond, vlak voor het slapen gaan, helemaal uit zijn stekker. Ik heb nog geen eten gehad! Echt niet! Heus niet! Ik heb zoooooo honger! Dus meneer ging twijfelen of hij wel eten gegeven had en heeft hem maar eten gegeven.

Had ie mooi wel al eten gehad! Dus hij is gisteren niet bepaald iets tekort gekomen ;D
Soms zijn er dagen, dat ik denk dat ik en de wereld niet matchen. Vandaag is zo'n dag. Ik laat Harry uit kom ik een meneer tegen die ik vaker tegen kom, ook om 6 uur voor ik moet werken, hij weet dat Lola moeite heeft met honden (ooit gevraagd) en houd ze dus altijd aan de lijn als hij me ziet (lees tussen de regels door, dit is gewoon op straat) dus die man komt de hoek omzeilen richting park en zegt; oh heb jij ff mazzel, normaal heb ik ze hier al los. Waarop ik zeg euhm... Tja gelukkig is deze wat makkelijker met honden (nog) zegt die man, ach ze lossen het zelf ook wel op toch? Serieus mijn mond viel open, we hebben het over 2 hondjes van ong. 5 kilo stuk tegen een hond van ruim 45 kilo! Ik kon alleen maar zeggen; maar dat wil je toch helemaal niet! Ach zegt hij, wat kan er nou gebeuren? Euh, nou 1 poot van die van mij beetje lomp op de jouwe en hij breekt zijn rug ofzo? Of beetje lomp met de bek en je hond ligt doormidden? Aaaah, zal niet zo'n vaart lopen joh! Loop ik (nog hoofdschuddend over zoveel domheid) verder, lekker rustig door een stukje park en loop er weer uit kom ik een meisje tegen met een bouvier, meisje zonder riem. Die boef rent de straat over richting Harry, ik zie Harry ongemakkelijk worden dus pak hem al vast aan zijn tuig met 2 handen. Meisje roept een keer, boef doet niets maar kiest bij Harry wel eieren voor zijn geld door er met een boog omheen te lopen. Meisje zegt helemaal niets! Wil me zo strak voorbij lopen! Dus ik maar gezegd; niet zo slim he om met je hond los door de wijk te lopen, je hebt niet eens een riem bij je als er wat gebeurd! Ze keek me niet eens aan! Ondertussen loop ik maar richting huis, komt net voor me de andere hoek om een vrouw met een herder, ook los (gewoon in de wijk dus) en ook geen riem mee!
Volgende week zit ik maar weer bij de wijkagent, verklikkertje te spelen, los op straat mag tenslotte niet, en zo heb ik het idee dat ik op mijn tenen moet gaan lopen.... Ik was alleen maar blij dat ik Lola niet bij me had (had ik ook wel gered, maar had me heel veel meer zweetdruppels en een jaszak koekjes gekost)

Edit; spelfoutjes
Door dinky89
Pfff dat zijn inderdaad ergerlijke dingen :-X Heb mij afgelopen week ook verbaasd. Ik fietste op het fietspad en kwam eerst een man tegen die zijn hondje keurig aan de lijn in de berm hield. Paar meter verder vliegt een staffordachtige hond het fietspad over, zonder baasje. Hond loopt aantal keer heen en weer over het fietspad en dan zie ik de uit later. Jongedame die alleen maar bezig is met mobiel en niet eens door heeft dat haar hond het fietspad van berm naar berm over aan het rennen was.......

Ach ja, zo werd ik recent op het werk ook raar aangekeken dat ik geen oorkleppen met muziek op heb tijdens het fietsen ::) Ik legde nog uit dat ik onderweg geniet van de natuurlijke muziek maar dat werd niet begrepen. Ik geniet graag van alle verschillende fluitende vogels maar blijkbaar hoor je dat met muziek te overstemmen ::)
Een mobiel hebben zonder Whatsapp is ook erg vreemd, zo niet gestoord. Ik vind het heerlijk rustig, batterij gaat lang mee en hij kan stuiteren :cool: Toen ik dat stuiteren demonstreerde door hem nonchalant te laten vallen kreeg ik de vraag of mijn mobiel wel echt was en hij het wel deed ;D

Blijkbaar ben ik raar maar I love it ;)
Door frodo quin
dinky89 schreef:Pfff dat zijn inderdaad ergerlijke dingen :-X Heb mij afgelopen week ook verbaasd. Ik fietste op het fietspad en kwam eerst een man tegen die zijn hondje keurig aan de lijn in de berm hield. Paar meter verder vliegt een staffordachtige hond het fietspad over, zonder baasje. Hond loopt aantal keer heen en weer over het fietspad en dan zie ik de uit later. Jongedame die alleen maar bezig is met mobiel en niet eens door heeft dat haar hond het fietspad van berm naar berm over aan het rennen was.......

Ach ja, zo werd ik recent op het werk ook raar aangekeken dat ik geen oorkleppen met muziek op heb tijdens het fietsen ::) Ik legde nog uit dat ik onderweg geniet van de natuurlijke muziek maar dat werd niet begrepen. Ik geniet graag van alle verschillende fluitende vogels maar blijkbaar hoor je dat met muziek te overstemmen ::)
Een mobiel hebben zonder Whatsapp is ook erg vreemd, zo niet gestoord. Ik vind het heerlijk rustig, batterij gaat lang mee en hij kan stuiteren :cool: Toen ik dat stuiteren demonstreerde door hem nonchalant te laten vallen kreeg ik de vraag of mijn mobiel wel echt was en hij het wel deed ;D

Blijkbaar ben ik raar maar I love it ;)
Stuiteren, dat spreekt mij wel aan :-[ welk model heb je?
Door dinky89
frodo quin schreef:Stuiteren, dat spreekt mij wel aan :-[ welk model heb je?
Ik heb een Sony Ericsson t303. Mooie metalen behuizing maar denk niet dat ze die nog verkopen aangezien ik hem in ieder geval al 9 jaar heb ;)
Door Kaela
Suprise geknutseld voor mijn leidinggevende. Hij gaat volgende week naar een andere afdeling en hij is erg van de geintjes. Nou, die gaat ie krijgen. Hele woonkamer stond hier op zijn kop, meneer Kalea heeft geholpen en we hebben nu een auto met aanhanger, voorzien van de geintjes. Woensdag gaan we hem geven, tot die tijd mag ik er naar kijken en om gniffelen :biggrin2:
Door frodo quin
Kaela schreef:Suprise geknutseld voor mijn leidinggevende. Hij gaat volgende week naar een andere afdeling en hij is erg van de geintjes. Nou, die gaat ie krijgen. Hele woonkamer stond hier op zijn kop, meneer Kalea heeft geholpen en we hebben nu een auto met aanhanger, voorzien van de geintjes. Woensdag gaan we hem geven, tot die tijd mag ik er naar kijken en om gniffelen :biggrin2:
En krijgen we wat meer uitleg over de geintjes?
Door hannabelgje
Voor het eerst in de ruim anderhalf jaar dat Zoë boven slaapt er vannacht uit gemoeten voor haar. Om 3 uur zat ze rechtop in bed te piepen. Vlug naar beneden de tuin in. Daarna heeft ze de halve waterbak leeggezopen en zijn we weer naar boven gegaan waar zij weer heerlijk verder ging slapen en ik lang wakker gelegen heb. En het was mijn eerste dag om 5 uur opstaan weer pff. Wordt een lange dag vandaag.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door