Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
De loopscreening van gisteren werd een goed gesprek. Zo bijzonder hoe sommige mensen zo diep in je ziel kunnen kijken. We hebben ook wel wat technische dingen besproken, maar vooral veel gehad over het belang van zélf zoeken naar hoe ik kan en wil lopen. Vanmorgen vanuit dat idee alles over looptechniek, schema's en opbouw losgelaten en gewoon gaan lopen. Voelde goed. Even terug naar de kern.
De loopanalyse gaan we nog wel doen, daar kan ik vast ook een hoop uit halen. Maar denk dat dit het meest waardevol was.
Door zurca
Wat fijn Karin!
Niet helemaal hetzelfde maar ik liep niet lekker met die hardloopapp. Nu ik gewoon ga lopen en wel zie wat ik die dag aan kan, loopt het wel prettiger.

Vandaag weer geweest, door drukte zat er nu een week tussen nu en de vorige keer en dat was te merken :-X Maar goed, ik ben er weer uit geweest en met af en toe heel even een paar stappen wandelen toch 3.5 km "gelopen".
Door Kaela
Ja een week er tussen laten voel je wel. Dan gaat het toch vaak wat minder lekker. Maar 3,5 km is dan weer heel netjes!

Ik heb inmiddels een hele reeks oefeningen gekregen, voor nog bij de kuitspier oefeningen. Wordt een halve dagtaak, maar dat is als het goed is tijdelijk. Ben benieuwd, als het allemaal klopt, zou het toch op korte termijn stukken beter moeten gaan en dat zou zo fijn zijn!
Door Siberienne
Zou zeker fijn zijn, Karin, ik duim voor je!

Ik ga morgen beginnen. Gisteren heel klein stukje gelopen en dat ging. Morgen effe start in bos op zachte ondergrond
Door Kaela
Siberienne schreef:Zou zeker fijn zijn, Karin, ik duim voor je!

Ik ga morgen beginnen. Gisteren heel klein stukje gelopen en dat ging. Morgen effe start in bos op zachte ondergrond
Cool, geen last van je teen gehad? Lopen in het bos, dat is lekker! Denk dat ik zo even de auto pak en naar het recreatiegebied ga. Dat is wel een leuke middenweg tussen vlakke paden en toch wat tussen het groen lopen. Have fun morgen!
Door Siberienne
Het werd pas vandaag ipv woensdag, maar wat was het lekker om na meer dan een jaar zin te hebben in lopen en een stukje te rennen :D
Braaf 5x 1 minuut begonnen, de minuten waren akelig kort en ik ben helemaal happy :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Kaela
Siberienne schreef:Het werd pas vandaag ipv woensdag, maar wat was het lekker om na meer dan een jaar zin te hebben in lopen en een stukje te rennen :D
Braaf 5x 1 minuut begonnen, de minuten waren akelig kort en ik ben helemaal happy :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ja in je hoofd ben je nog op je oude niveau en dan is 1 minuut echt niets aan. Maar als je hier al happy van wordt, wordt het alleen nog maar beter :biggrin2:

Na twee keer wat proeflopen met alle nieuwe dingen (extra oefeningen voor thuis en ipv op haklanding op ontspannen benen focussen) vandaag begonnen met de eerste loop van het 5 km schema. Bedoeling was 8 keer 2 minuten rennen-2 minuten wandelen. Maar ik was de tel kwijt en heb 9 keer gerend :D . Voelde ook prima, dus niets erg.

Dit schema is wel gebaseerd op 3 keer per week lopen en ik ben meer van de 2 keer per week. Met ook nog 2 keer krachttraining vind ik dat mooi zat. Maar even zien of 3 keer gaat lukken en anders is 2 keer ook goed. Dan doe ik er iets langer over, maar ik heb geen haast.
Door Siberienne
Heb jij geleerd te hak-landen? Dat lijkt me niet lekker nee...

Vandaag weer geweest, braaf mijn 5x 1 minuut
Ik let vooral op knieinzet en probeer netjes onder me te landen. Ik loop ook liever nu kleine intervallen maar wel op tempo ipv langere stukken waar ik ga inzetten.

Ook nog braaf uur yoga gedaan. Voel me echt fitter worden zo langzamerhand ;) ;)
Door Kaela
Niet echt geleerd, want van nature zit ik daar al tegenaan. Het is vrij gebruikelijk om iemand met scheenbeenklachten naar een voorvoetlanding te scholen. Maar dan kreeg ik erg last van mijn kuiten. Vandaar de haklanding. Nu ik vooral het onderbeen moet ontspannen, land ik vrij plat op de hele voet en net als jij onder mijn lichaam ipv er voor. En ach, daar zijn ook weer tig meningen over. Maar vooralsnog loop ik die 9 keer twee minuten klachtenvrij. Geen spieren die op spanning komen te staan, geen last van mijn enkel. Alleen de scheenbeenspieren zijn beurs(ig) van het behandelen met de foamroller en voelen niet fijn, maar dat zou snel beter moeten gaan.

Ook nog een uur yoga, lekker bezig! Keep it up!
Door Radja
Ik loop nu elke dag 10+km, maar heb mijn snelheid wel gematigd! Doe er nu 1.50 uur over. Maar heb wandelstokjes voor mijn hand(en) aangeschaft,omdat mijn goede hand,andere hand zijn mijn vingers stijf door mijn aandoening, na het lopen 2 keer zo dik waren en vreselijk pijnlijk! Nu loop ik met zo'n stokje in mijn goede hand, slechte hand daar houd ik mijn rugtasriem?(of hoe je dat ook noemt) mee vast en mijn vingers zijn niet meer dik!

En ik heb met mijn beste vriendin,niet mijn loopvriendin, vandaag afgesproken dat wij volgend jaar mij de camino gaan lopen! Bijna 120km in 5 dagen :D
http://www.spainismore.nl/camino-de-san ... isterre/26
Door Siberienne
Kaela schreef:Niet echt geleerd, want van nature zit ik daar al tegenaan. Het is vrij gebruikelijk om iemand met scheenbeenklachten naar een voorvoetlanding te scholen. Maar dan kreeg ik erg last van mijn kuiten. Vandaar de haklanding. Nu ik vooral het onderbeen moet ontspannen, land ik vrij plat op de hele voet en net als jij onder mijn lichaam ipv er voor. En ach, daar zijn ook weer tig meningen over. Maar vooralsnog loop ik die 9 keer twee minuten klachtenvrij. Geen spieren die op spanning komen te staan, geen last van mijn enkel. Alleen de scheenbeenspieren zijn beurs(ig) van het behandelen met de foamroller en voelen niet fijn, maar dat zou snel beter moeten gaan.

Ook nog een uur yoga, lekker bezig! Keep it up!

Klinkt goed!

Mijn vriend die sportarts is en fanatiek loper heeft een hele ontwikkeling hierin doorgemaakt. Van al die waarheden en dingen die zogenaamd 'moesten' van bepaalde methodes. Uiteindelijk zegt hij 'de landing is een gevolg vd rest vd beweging en niet iets waar je naar streeft om zus of zo te doen'.
Door Siberienne
Ik doe nu trouwens yoga therapie in kader burn-out-revalidatie, da's dus dagelijks huiswerk nu. Elke dag een tot anderhalf uur als ik de ademhalingsoefeningen meeneem. Valt soms niet mee, maar het werkt wel
Door Kaela
Siberienne schreef:Klinkt goed!

Mijn vriend die sportarts is en fanatiek loper heeft een hele ontwikkeling hierin doorgemaakt. Van al die waarheden en dingen die zogenaamd 'moesten' van bepaalde methodes. Uiteindelijk zegt hij 'de landing is een gevolg vd rest vd beweging en niet iets waar je naar streeft om zus of zo te doen'.
Precies wat ik nu ook te horen kreeg. Eigenlijk was het enige advies wat ik nu gekregen heb: laat eens los wat je verteld is en kijk nu eens wat jou lijf wil. En mijn lijf wil precies wat goed is voor zowel mijn kuiten als mijn schenen.
Siberienne schreef:Ik doe nu trouwens yoga therapie in kader burn-out-revalidatie, da's dus dagelijks huiswerk nu. Elke dag een tot anderhalf uur als ik de ademhalingsoefeningen meeneem. Valt soms niet mee, maar het werkt wel
Pittig, maar dus wel nuttig. Soms is goed voor jezelf zorgen ook hard werken. Ben blij te lezen dat je de goede kant op gaat. Laatst met die audit, hoe je dat ervaarde. Nu lekker weer wat hardlopen en de yoga die je helpt. Het zal vast complexer zijn dan wat ik hier lees. Maar plezier hebben van iets als hardlopen is toch zeker super fijn :-*
Door Siberienne
Kaela schreef:Precies wat ik nu ook te horen kreeg. Eigenlijk was het enige advies wat ik nu gekregen heb: laat eens los wat je verteld is en kijk nu eens wat jou lijf wil. En mijn lijf wil precies wat goed is voor zowel mijn kuiten als mijn schenen.

Pittig, maar dus wel nuttig. Soms is goed voor jezelf zorgen ook hard werken. Ben blij te lezen dat je de goede kant op gaat. Laatst met die audit, hoe je dat ervaarde. Nu lekker weer wat hardlopen en de yoga die je helpt. Het zal vast complexer zijn dan wat ik hier lees. Maar plezier hebben van iets als hardlopen is toch zeker super fijn :-*

Oh ja, er is zo'n regel die nog weleens "vergeten" wordt: een mens kan niet fysiek en mentaal gespannen zijn. Niks zo goed als spanning uit te lijf krijgen als even fysiek in te spannen. Vroeger deed ik baantrainingen, dan gingen na een drukke werkdag de rondes soms voor geen meter. Maar na 2-3 intervallen liep ik ineens enorm te gapen en daarna.. liep ik ineens vrijer en harder. Zo maf. Maar ik weet zeker dat het niet meer kunnen sporten er negatief aan bij heeft gedragen dat ik mijn burn out kreeg. En dan zit je ineens in een hele negatieve cirkel...

Jij ook veel loopplezier gewenst!
Door zurca
Vanavond is het weer gelukt om 3km aan 1 stuk te rennen. Dat zat er de laatste keren niet in.
Na de eerste km gestopt om te rekken en toen drie km er achteraan. Ik weet niet wat dat is maar die eerste km gaan bij mij altijd zo verrot. Het lijkt wel of ik me eerst helemaal naar moet lopen en dan pas in een prettigere pas/ademhaling kom om het langer vol te kunnen houden. Niet echt motiverend om aan je rondje harlopen te beginnen :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door