Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lazy Garfield schreef:Ik heb die filmpjes van Joep even teruggekeken en ze loopt idd net als Joep na vijf weken.
Dat kan toch nooit zo snel?
Ik ga nu twijfelen of het een hernia is! Kom ik alleen achter met een MRI, niet te betalen dus doe ik ook niet.
Nou er bestaan natuurlijk ook andere rugklachten. Ruggenmerginfarct, spit, ernstige verstapping enz. enz. De uitkomst bij allemaal is hetzelfde, treden er verlammingsverschijnselen op (t.g.v. zwelling) dan moet er met cortisonen worden behandeld. Dat is gebeurd, klaar. Ze gaat de goede kant weer op en hopelijk komt het volledig goed. Het is wel een aandachtspuntje, maar dat had ik je al verteld. En die acupunctuur, die zou ik zeker laten doen. Kan zij ook gelijk Saartjes rug goed navoelen, die mensen weten vaak zoveel door alleen te voelen.

Had jij het idee dat ze pijn had? Bij een ruggenmerginfarct hebben ze meestal, i.t.t. een hernia, geen pijn.

http://www.causus.be/uitleg-per-soort-d ... e-infarct/

En aan de andere kant maakt het ook niets uit, als ze maar beter wordt.
Pauline schreef:Nou er bestaan natuurlijk ook andere rugklachten. Ruggenmerginfarct, spit, ernstige verstapping enz. enz. De uitkomst bij allemaal is hetzelfde, treden er verlammingsverschijnselen op (t.g.v. zwelling) dan moet er met cortisonen worden behandeld. Dat is gebeurd, klaar. Ze gaat de goede kant weer op en hopelijk komt het volledig goed. Het is wel een aandachtspuntje, maar dat had ik je al verteld. En die acupunctuur, die zou ik zeker laten doen. Kan zij ook gelijk Saartjes rug goed navoelen, die mensen weten vaak zoveel door alleen te voelen.

Had jij het idee dat ze pijn had? Bij een ruggenmerginfarct hebben ze meestal, i.t.t. een hernia, geen pijn.

http://www.causus.be/uitleg-per-soort-d ... e-infarct/

En aan de andere kant maakt het ook niets uit, als ze maar beter wordt.
Volgens mij had ze geen pijn, heb haar niet horen piepen of janken.
Ook als het dat geweest is, is de mediicatie corticosteroiden (waarover ze in de link spreken) voor de zwelling goed geweest.
En wil ik zekerheid hebben dan moet ik een myelografie laten doen, dat zal wel erg kostbaar zijn.
Weet niet of een ruggenmerginfarct minder erg is dan een hernia.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 13 apr 2017, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
sella schreef:Fijne berichten. Ik ga met Pauline mee dat een accupuncturist en het herstel vergemakkelijkt en het navoelen van de rug veel bedrevener is over het algemeen.
Ja dat overweeg ik ook om naar Fanella van Doesburg in Emst te gaan. Is Osteopaat/Acapuncturist.
Maar kijk het eerst een dag of tien aan.
Ik juich nog niet te vroeg maar ze is weer naar buiten geweest en ze loopt een meter of twintig bij me weg, plast en poept zelf, gisteren sleepte het linkerpootje er achteraan met de nageltjes over de grond, net had ze er al meer controle over de linkerpoot (zette die gewoon neer) waardoor ze niet direct weer omvalt. Hier in huis heb ik een gladde vloer en soms als ik het even niet door heb loopt ze naar de keuken om water te drinken en dan glijden beide poten regelmatig helemaal naar buiten. Ze corrigeert ze wel, maar toch... Weet niet of dat kwaad kan!
Lazy Garfield schreef:Ik juich nog niet te vroeg maar ze is weer naar buiten geweest en ze loopt een meter of twintig bij me weg, plast en poept zelf, gisteren sleepte het linkerpootje er achteraan met de nageltjes over de grond, net had ze er al meer controle over de linkerpoot (zette die gewoon neer) waardoor ze niet direct weer omvalt. Hier in huis heb ik een gladde vloer en soms als ik het even niet door heb loopt ze naar de keuken om water te drinken en dan glijden beide poten regelmatig helemaal naar buiten. Ze corrigeert ze wel, maar toch... Weet niet of dat kwaad kan!
Klinkt goed!
Wbt de gladde vloer; dat lijkt me wel heel slecht. Ik ben toen naar de ikea gesjeesd. Daar heb ik twee vloedkleden gehaald van 1.20 x 1.80 ofzo voor 12,- per stuk, zit anti slip onder dus kun je zo wegleggen. En voor in de gang een lange loper voor een tientje. Je wilt nu niet dat ze uitglijd en daarmee weer een andere blessure oploopt. Daarbij kost lopen en opstaan vanaf een gladde vloer extra kracht, en die kan ze nu goed voor andere dingen gebruiken denk ik.

Ik zou daar dus echt even wat voor halen.
eelke schreef:Klinkt goed!
Wbt de gladde vloer; dat lijkt me wel heel slecht. Ik ben toen naar de ikea gesjeesd. Daar heb ik twee vloedkleden gehaald van 1.20 x 1.80 ofzo voor 12,- per stuk, zit anti slip onder dus kun je zo wegleggen. En voor in de gang een lange loper voor een tientje. Je wilt nu niet dat ze uitglijd en daarmee weer een andere blessure oploopt. Daarbij kost lopen en opstaan vanaf een gladde vloer extra kracht, en die kan ze nu goed voor andere dingen gebruiken denk ik.

Ik zou daar dus echt even wat voor halen.
Heb intussen een oude loper kunnen regelen van 2.68x0.50 cm voor een looppad naar de keuken.
Verder ligt ze achter me maar dan kan ze daar naartoe lopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door