Er waren foto's van een hond die een hert heeft doodgebeten. Het hert stond stil en de hond rende er omheen. Overal bloed en zo.
Dan vraag ik me af: waarom maak je foto's en 'vang' je je hond niet!?
Wat is dit voor waardeloos gedrag!?

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Border Bandit schreef:Net zag ik op het nieuws een bericht over loslopende honden in natuurgebieden.De hond was dusdanig dolgedraaid dat ze hem niet te pakken kregen.
Er waren foto's van een hond die een hert heeft doodgebeten. Het hert stond stil en de hond rende er omheen. Overal bloed en zo.
Dan vraag ik me af: waarom maak je foto's en 'vang' je je hond niet!?
Wat is dit voor waardeloos gedrag!?
BlissSpirit schreef:Zal wel niet goed zoeken, maar kan er niks over vinden.
Maar vind dit soort dingen echt vreselijk.
Waarom????
Houdt je hond vast en helemaal als je weet dat hij/zij jaagt.
En stop met al die smoesjes, tja, tis een jachthond, zit in zijn genen of één van de andere 100.000 excuses, ook bij andere rasgroepen.
Geen idee wat voor een ras dit was, maar maak me ook niet uit.
Want jagen (behalve tijdens training en werk met je hond) vind ik gewoon niet kunnen.
hannabelgje schreef:Ik vind het ook niet kunnen, maar ik begrijp nooit waarom er zo enorm zwaar aan getild wordt. Katten jagen ook en dat vindt iedereen normaal. En er wordt heel wat meer wild gedood door auto's dan door loslopende honden. En als er wolven de grens over steken die een hertje als lunch gebruiken zul je er ook niemand over horen.Ik vind het ook niet normaal dat katten jagen, dat zou wat mij betreft ook verboden mogen worden, dat die loslopen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
hannabelgje schreef:Ik vind het ook niet kunnen, maar ik begrijp nooit waarom er zo enorm zwaar aan getild wordt. Katten jagen ook en dat vindt iedereen normaal. En er wordt heel wat meer wild gedood door auto's dan door loslopende honden. En als er wolven de grens over steken die een hertje als lunch gebruiken zul je er ook niemand over horen.Jagende katten hebben ook veel invloed op vogelbestanden en daar is echt niet iedereen blij mee. Aanrijdingen met wild wordt veel geld in gestoken om te voorkomen, want heel gevaarlijk en heel duur. Wolven zullen hooguit tientallen zijn, terwijl er duizenden honden dagelijks door de nederlandse natuurgebieden lopen. Honden die hun eten gewoon in hun voerbak krijgen en die echt niet achter het wild aan hoeven gaan.
hannabelgje schreef:Ik vind het ook niet kunnen, maar ik begrijp nooit waarom er zo enorm zwaar aan getild wordt. Katten jagen ook en dat vindt iedereen normaal. En er wordt heel wat meer wild gedood door auto's dan door loslopende honden. En als er wolven de grens over steken die een hertje als lunch gebruiken zul je er ook niemand over horen.Omdat het zo simpel te voorkomen is, aanlijnen...klaar.