Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Volgens mijn DA en de internist waar we met Spot geweest zijn, zijn de bloedtesten voor allergie niet betrouwbaar.

Ik denk dat er nu toch niks anders op zit dan de route van het eliminatie dieet: dus starten met een voer met 1 eiwitbron, liefst iets dat de hond nog niet gehad heeft.

En brok of niet; honden met dit soort klachten (darmontsteking door allergie) doen het vaak slecht op rauwe voeding, De meest genoemde mogelijkheden zijn of brok of zelf gekookt,

Voor een eliminatie dieet/hypoallergene voeding: wij hebben goede ervaring nu opgedaan met Trovet, hebben zowel brok, kuipjes als gekookte 'worsten'. Die laatste zijn geen compleet voer, daar moet je zelf een koolhydraat bron aan toe voegen en een mineralen/vitamine mix.

Succes!
Door pike
Siberienne schreef:Volgens mijn DA en de internist waar we met Spot geweest zijn, zijn de bloedtesten voor allergie niet betrouwbaar.

Ik denk dat er nu toch niks anders op zit dan de route van het eliminatie dieet: dus starten met een voer met 1 eiwitbron, liefst iets dat de hond nog niet gehad heeft.

En brok of niet; honden met dit soort klachten (darmontsteking door allergie) doen het vaak slecht op rauwe voeding, De meest genoemde mogelijkheden zijn of brok of zelf gekookt,

Voor een eliminatie dieet/hypoallergene voeding: wij hebben goede ervaring nu opgedaan met Trovet, hebben zowel brok, kuipjes als gekookte 'worsten'. Die laatste zijn geen compleet voer, daar moet je zelf een koolhydraat bron aan toe voegen en een mineralen/vitamine mix.

Succes!
Waar heb je die wijsheid vandaan? Mijn ervaring is namelijk toch anders. Mijn Pike zijn darmen zijn indertijd helemaal opgeknapt toen hij op BARF ging. Die was ook allergisch voor kippeneiwit volgends de dierenarts en kreeg een hypoallergene brok. Aardig detail is dat gedurende zijn barfleven de rauwe kip altijd zijn lievelingseten is geweest.
pike schreef:Waar heb je die wijsheid vandaan? Mijn ervaring is namelijk toch anders. Mijn Pike zijn darmen zijn indertijd helemaal opgeknapt toen hij op BARF ging. Die was ook allergisch voor kippeneiwit volgends de dierenarts en kreeg een hypoallergene brok. Aardig detail is dat gedurende zijn barfleven de rauwe kip altijd zijn lievelingseten is geweest.
Honden met een ontsteking in de darmwand, niet zozeer een allergie. Chronische ontstekingen maken de darmwand lek.

En waar ik het vandaan heb? Internist, medische literatuur en Lizzy hier beaamde het ook.

Met name bij ibd achtige beelden dus, waarbij de grens ibd en voedselintoleranyie (want eigenlijk is het geen allergie maar een intolerantie) niet altijd even makkelijk te maken is.

Mijn ervaring met Spot is juist andersom; die stond op rauw en die kreeg steeds opnieuw klachten als hij rauw kreeg. En die is enorm opgeknapt op brok. Met deels dus gekookt eten.
Door pike
Pike had ook geen allergie maar een intolerantie. Het is dus duidelijk niet zwart/wit.
Ik ben blij dat Spot is opgeknapt met brok en gekookt eten. En ik ben blij dat Pike indertijd is opgeknapt met rauw. Op een hypoallergene brok reageerde hij ook goed, maar hij vond het niet zo lekker, dus at er maar net genoeg van. Er zaten te weinig kilocalorieën in voor een zeer actieve hond. Hij was veels te mager. Dus ik ben heel blij dat ik indertijd barf(plaats) ontdekt heb. Ik moet erbij zeggen dat het na de omschakeling naar barf wel maanden geduurd heeft voor hij van alle darm-ellende verlost was. Het was wel een zaak van geduld hebben en vertrouwen dat het goed zou komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door