Kaela schreef:Hm, ik heb best al wat keren gedacht om yoga te gaan doen. Maar ik probeer ook al 2 keer per week hard te lopen en 2 keer per week krachttraining, dus een vijfde keer vind ik wat pittig. En de financiën laten op dit moment ook niet helemaal toe om echt iets extra's nog te doen.Als je nou een goede Ashtanga les zou doen heb je je krachttraining ook te pakken. Je zou ook best 1x per maand privé les/advies kunnen doen en verder thuis oefenen oid.
Misschien maar eens op zoek naar een cursus vorm ofzo. Dan is het te overzien qua kosten en aantal keren gaan. Wat voor soort yoga zou dan handig zijn, er zijn verschillende soorten meen ik?
Edit, ik heb het idee dat ik je uitleg wel snap. Het toepassen is weer iets anders, maar ik snap wat je bedoeld.
Trouwens, ik sprak nog even met mijn vriend de sportarts en die snapte de logica van kuitspieren rekken en shin splint niet helemaal. Waar heb jij last? Als dat een binnen-voorzijde van je benen is, is daar vaak de tibialis posterior bij betrokken (sorry, kan de NL naam niet bedenken) en dan zou je juist de voorzijde moeten rekken
Een goede oefening hiervoor is de Hero pose Maarrrrr die moet je wel goed doen c.q. Voorzichtig opbouwen zodat je je knieën niet te zeer belast.
Hij zou je met liefde en plezier willen zien en helpen op de poli maar helaas nogal ver weg... (hardloop fanaat en wil graag collega lopers op weg helpen)