Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Radja
pluk schreef:Mijn moeder legde vroeger een halve ui naast mijn bedje. Werkte als een tierelier tegen verstopte neusjes :)
Vind het altijd zo sneu als kleintjes ziek zijn, je kunt ze natuurlijk niet uitleggen wat er is :-\

Deed ik ook toen mijn kinderen nog klein(baby)waren! Werkte echt heel goed!

Pauline wat erg adt het slecht gaat met jouw paps! Sterkte lieverd :-* :bigarmhug:

En voor iedereen die in de lappenmand zit ook een dikke :bigarmhug:
Door Martine-Tom
frodo quin schreef:Ik was/ben daar niet zo blij mee, er hing op de koop toe nog een fake tand aan vast, dus nu even een vervelende prothese voor tijdelijk en dan kijken hoe ze het gaan oplossen. Zal iig ergens rond de 5000 euro kosten en is niet vergoed.
Dit is de laatste kies dus die kan ik missen als...uhm nouja kiespijn zeg maar ;D
Door pearlsofpassion
jasmijn schreef:Ik heb mijn vriend en baby aan gestoken, vooral mijn kleine meid is vervelend want nu zit haar neusje steeds dicht en kan ze niet drinken :-\
Liggend op je zij voeden. En er je tijd voor nemen. Desnoods slok per slok.
Eerst neus spoelen kan helpen, maar zeker niet altijd. J
Het kan iets meer ruimte geven, maar verstopt blijft hij toch....
Ik ken er helaas alles van. Vincent heeft het al bijna even vaak gehad als hij maanden oud is...

Als jij het eerst had, is er wel 1 voordeel: je zal al antistoffen hebben en die geef je via de melk door. Dus zal ze sneller mee genezen.
Als ze een beetje prut in haar oog zou krijgen, niet afwachten en meteen naar de dokter of desnoods apotheek want dat wordt bij zo kleintjes op een paar uur veel erger. Gaat heel snel.

Die ui deed hier niets....
Door jasmijn
Dank jullie voor allen adviezen :-*

Ze wil alleen maar liggend voeden en heeft idd even slok voor slok gedronken, heb ook borstvoeding in haar neus gedaan en dat hielp als een tierelier.
( eerst bij me zelf gedaan om te kijken of het niet naar was, behalve dat je neus er van open gaat voel je er niks van ;) )
Ze is al een stuk beter en gelukkig half niet zo ziek geweest als ik of mijn vriend, ze heeft de koorts over geslagen en is alleen verkouden geweest.

Haar neusje is nog een heel klein beetje snotterig maar ze is niet meer zo hangerig en plakkerig :)

Om wel on topic te blijven:
Ze heeft ontdekt dat je ook kan bijten op mama's tiet >:(
Godzeidank heeft ze nog geen tanden, hoop ook dat die nog even duren want dit doet al pijn genoeg :-X
Door pearlsofpassion
Als ik je hoor ivm zaken in haar mond stoppen en erop bijten en nu op je borst, denk ik dat er al tandjes duwen hoor. En ze moeten er toch door.

Ze leren dat wel af, dat bijten op de borst. Eens goed roepen en melkstop voor even, dan weten ze wel dat dat niet de bedoeling is.
Door Too
:bigarmhug: :bigarmhug: Voor iedereen die het moeilijk heeft, verdrietig of snotterig is of er gewoon wel eentje kan gebruiken

On topic....
I've created a monster :o,
Catoo met d'r niet bestaande leercurve die Catoo wil nu ook graag schermtijd en voor haar verjaardag een eigen dinges... ze duwt me nog net niet weg bij de tablet maar das waarschijnlijk een kwestie van tijd ;D
Door jasmijn
pearlsofpassion schreef:Als ik je hoor ivm zaken in haar mond stoppen en erop bijten en nu op je borst, denk ik dat er al tandjes duwen hoor. En ze moeten er toch door.

Ze leren dat wel af, dat bijten op de borst. Eens goed roepen en melkstop voor even, dan weten ze wel dat dat niet de bedoeling is.
Behalve het bijten heeft ze nog niet echt tekens er van, geen luier uitslag, geen korts en niet echt heel veel kwijlen.
Maar het kan best dat het er al echt aan zit te komen, het is mijn eerste keer dus misschien mis ik wel dingen :biggrin2:

Heb idd al een paar keer auw geroepen en gestopt met voeden dus nu doet ze het bij de linker borst niet meer, maar waar ze eerst enkel op de linker borst beet bijt ze nu enkel op de rechter borst ::)
Hoop dat ze het daar ook snel door heeft en we weer zonder pijnlijke borsten kunnen voeden.

Die kop als ik auw roep echt om je te bescheuren, een mix van verbazing, schrik en diepe verontwaardiging ;D
Meestal gaat ze daarna echt super lief naar me lachen, echt te schattig.
Door pearlsofpassion
De eerste twee had Laurens bij de eerste tandjes ook niet. En bij Vincent weet ik niet of het daarvan komt.
Kwijlen zie je wel, maar dat kan ook wat meer of minder zijn en hoeft niet van in het begin.
Echt doorbijten is voor mij toch een teken voor tandjes. Maar die staan er ook niet op een paar weken door...
Door Martine-Tom
Kim_S schreef:Heb je geen kaakholteontsteking Martine? Dat krijg ik vaak na een verkoudheid, en zorgt bij mij altijd voor ontzettende kiespijn...

Jasmijn, is een zoutoplossing een idee voor je meisje?
Jij mag door voor de vriezer :biggrin2:

Kies heeft ooit een wortelkanaalbehandeling gehad dus min of meer gevoelloos. 6 Maanden geleden is er een gat aan die kies gevuld en wsl is er daarmee iets aan troep in de kies terecht gekomen. Omdat ik daar dus geen pijn aan voel niks gemerkt. Dat begon pas toen het echt in mijn kaak terecht kwam. Nu zijn er fotos gemaakt en ik heb de hoofdprijs, dikke vette ontsteking :P
Nu eerst een week aan de ab en dan over een paar weken gaat de kies eruit (hij gaat bijna met vakantie dus daarom zoveel tijd ertussen).
Dus nog ff doorbikkelen, inmiddels is mijn wang helemaal dik aan het worden, erg charmant enzo :P
Door frodo quin
Martine-Tom schreef:Jij mag door voor de vriezer :biggrin2:

Kies heeft ooit een wortelkanaalbehandeling gehad dus min of meer gevoelloos. 6 Maanden geleden is er een gat aan die kies gevuld en wsl is er daarmee iets aan troep in de kies terecht gekomen. Omdat ik daar dus geen pijn aan voel niks gemerkt. Dat begon pas toen het echt in mijn kaak terecht kwam. Nu zijn er fotos gemaakt en ik heb de hoofdprijs, dikke vette ontsteking :P
Nu eerst een week aan de ab en dan over een paar weken gaat de kies eruit (hij gaat bijna met vakantie dus daarom zoveel tijd ertussen).
Dus nog ff doorbikkelen, inmiddels is mijn wang helemaal dik aan het worden, erg charmant enzo :P
Veel sterkte. Met een beetje geluk is de ontsteking en daar bijhorende pijn en zwelling wel weg met de ab.
Door Martine-Tom
frodo quin schreef:Veel sterkte. Met een beetje geluk is de ontsteking en daar bijhorende pijn en zwelling wel weg met de ab.
Dat is wel de verwachting ja :)
Indien niet gaat hij er maandag uit en anders hevelen we het even over zijn vakantie heen. Inmiddels al 2 pillen ab verder en ik heb de illusie dat het al wat minder strak staat dus duimen dat dit zo doorzet ;)
Ik schrok vanmorgen toen ik in de spiegel keek, een heel ei onder mn kaak, maar dat is gelukkig al een end weg getrokken!
Door Kaela
Beterschap Martine! Hopelijk helpt de AB snel!

Net terug van de fysio. De Loop van Leeuwarden is van de baan. Mijn blessure speelt weer op. Ik hoopte dat het wel meeviel, maar ik ben iets te eigenwijs en optimistisch geweest. En dik 3 weken niet mogen lopen laat niet genoeg tijd meer over om op tijd goed voorbereid te zijn.

En ook al ben ik geen wedstrijdloper en interesseert mijn tijd en alles me geen bal, het was wel een doel waar ik al een jaar naar toe werk. Het valt me zwaar dat niet te halen. Ik kan het wel, ik wil het wel, maar mijn pootjes kunnen het niet op deze termijn. En de enige invloed die ik daar op heb is heel voorzichtig doen en super super langzaam opbouwen. Dus dan maar een extra jaar er aan vast plakken, het is niet anders.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door