BPWR: stinkende tas

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Dames... ik heb een tijdje geleden deze tas gekocht:
tas.jpg
tas.jpg (209.11 KiB) 7724 keer bekeken
Maar helaas ruft het ding een uur in de wind. Hangt al ongeveer 4 maanden in de garage te luchten, maar de lucht verdwijnt niet echt of moet ik zeggen ECHT niet.

Nu lees ik zoveel tips waarmee je de lucht weg kunt halen. Maar ik vraag het toch aan jullie: iemand enig idee??
koekje
5-sterren
5-sterren

Re: BPWR: stinkende tas

Bericht door koekje »

Hangt van de stank af denk ik. Is het een leerlucht? Of plastiek? Kattenpis?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hij is wel keileuk hé :cool:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Oh wat een leuke tas!
Waar ruikt hij naar?

Kan hij uit China komen? Spullen uit China komen vaak in gegaste containers om eventueel ongedierte geen kans te geven.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Mijn Cowboysbag stonk in het begin ook vreselijk (geitenleerlucht, zoiets). Ik ben hem toch gewoon gaan gebruiken, en nu ruikt hij nergens meer naar. Het schijnt (heb ik ergens gelezen) dat gewoon laten hangen en luchten niet helpt, je moet de tas echt gaan gebruiken, dan verdwijnt die lucht. Ik hoop dat het bij jou tas ook zo werkt!
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Anne in Duitsland schreef:Mijn Cowboysbag stonk in het begin ook vreselijk (geitenleerlucht, zoiets). Ik ben hem toch gewoon gaan gebruiken, en nu ruikt hij nergens meer naar. Het schijnt (heb ik ergens gelezen) dat gewoon laten hangen en luchten niet helpt, je moet de tas echt gaan gebruiken, dan verdwijnt die lucht. Ik hoop dat het bij jou tas ook zo werkt!
Mijn dochter heeft ook een cowboysbag en na al die jaren ruik ik die tas eerder dan dat ik hem zie :o . Als ik een winkel binnen loop ruik ik ook altijd meteen of ze er Cowboysbags verkopen, haha! Volgens mijn dochter ligt dat aan mij, maar er zit wel een luchtje aan deze leuke tassen;D

Behalve luchten zou ik ook niet weten hoe je de geur er af kunt krijgen Pauline...
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik heb 1,5 jaar geleden voor Bella een Scruffs hondenmand gekocht, maar die stonk zo chemisch dat ik hem na een paar maanden buiten luchten en meerdere keren wassen weg heb gedaan...

Wel een mooie tas!
Maar als ie na 4 maanden nog zo stinkt komt het wellicht niet meer goed..
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Elf schreef:Mijn dochter heeft ook een cowboysbag en na al die jaren ruik ik die tas eerder dan dat ik hem zie :o . Als ik een winkel binnen loop ruik ik ook altijd meteen of ze er Cowboysbags verkopen, haha! Volgens mijn dochter ligt dat aan mij, maar er zit wel een luchtje aan deze leuke tassen;D

Behalve luchten zou ik ook niet weten hoe je de geur er af kunt krijgen Pauline...
In de winkel hangen natuurlijk ongebruikte, nieuwe tassen, dus is het logisch dat de geur dan nog sterk is. En inderdaad, een nieuwe Cowboysbag ruik je wel op een afstandje! ;D Ik hoor nooit van mensen dat ze mijn tas ruiken als ik op bezoek ben of als ze op bezoek komen, dus misschien heb jij een heel gevoelige neus. :D :biggrin2:
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Hij komt van Ali..., dus ja uit China. Ik dacht eerst dat het varkensleer was.... Maar als gaan gebruiken de oplossing kan zijn, dan ga ik dat toch maar doen! Mocht ik het in huis niet volhouden met dat "kreng" dan hang ik haar 's nachts wel gewoon in de garage..... ;D

Ja keileuk vind ik ook!!!

Iemand opperde ook nog tussen de koffiebonen leggen, iemand dat ooit weleens geprobeerd?
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Wat een gezellige tas, leuk !

Koffie ( pads en bakjes gemalen) werkte prima in de meurende meterkast
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Gemalen koffie werkt prima tegen stink luchtjes, maar of bonen ook gaat?
Natriumbicarbonaat (baking soda) werkt ook goed en je tas gaat niet naar koffie ruiken :biggrin2:
Maar is wel poeder, dus daarna goed uitkloppen en eventueel even stofzuigen. Wat dan ook weer goed is voor stinklucht uit je stofzuiger :)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

pluk schreef:Gemalen koffie werkt prima tegen stink luchtjes, maar of bonen ook gaat?
Natriumbicarbonaat (baking soda) werkt ook goed en je tas gaat niet naar koffie ruiken :biggrin2:
Maar is wel poeder, dus daarna goed uitkloppen en eventueel even stofzuigen. Wat dan ook weer goed is voor stinklucht uit je stofzuiger :)
Die ga ik proberen! Ook veel goedkoper dan koffie. :biggrin2:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Wat een vrolijke tas! :)
Ik zou het ook doen zoals Pluk zegt.

Heb overigens een cowboysbag die (gelukkig) niet stinkt! ;D Nieuwe rook die gewoon naar leer, niet vies ofzo. Zou het aan de kleur liggen? Ik heb een cognac. :???:
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Pauline schreef:Hij komt van Ali..., dus ja uit China. Ik dacht eerst dat het varkensleer was.... Maar als gaan gebruiken de oplossing kan zijn, dan ga ik dat toch maar doen! Mocht ik het in huis niet volhouden met dat "kreng" dan hang ik haar 's nachts wel gewoon in de garage..... ;D

Ja keileuk vind ik ook!!!

Iemand opperde ook nog tussen de koffiebonen leggen, iemand dat ooit weleens geprobeerd?

Even offtopic, ik heb ook iets besteld bij Aliexpress. Duurt dat echt zo lang, als ik op track order klik op de site hangt het vliegtuig nu al tien dagen boven de oceaan op weg naar Nederland.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lazy Garfield schreef:Even offtopic, ik heb ook iets besteld bij Aliexpress. Duurt dat echt zo lang, als ik op track order klik op de site hangt het vliegtuig nu al tien dagen boven de oceaan op weg naar Nederland.
Jaaa mijn record is een half jaar! Waren ze intussen al zo vriendelijk geweest een nieuw pakketje op te sturen, maar het 'eerste' pakketje kwam dus alsnog na een half jaar aan.

Plaats reactie