Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

src_esther schreef:Fijn dat Saartje al zo goed hersteld is en het met Teun ook de goede kant op gaat.
Heeft de neuroloog nog een verklaring voor het feit dat beide honden vrijwel gelijktijdig deze aandoening kregen?

De verklaring van de neuroloog.... Dikke vette pech... Hij heeft collega's gebeld en die hebben nog nooit eerder gehoord van twee honden in één gezind met deze aandoening.
Wat fijn dat het met Saartje ook zoveel beter gaat. Dat scheelt al een hoop zorgen die je nu aan Teun kunt geven.

Heel veel succes met het proces naar herstel van Teun. Fijn dat er dan mensen aan je denken en met je meeleven. Het gaat je niet in de koude kleren zitten die "dikke vette pech". Dikke buiging voor jullie hoor :-*
Om een uur of 6 waren we weer terug van de dierenarts. Het leeg drukken van Teun z'n blaas lukte wel maar het duurde te lang voordat hij ging plassen waardoor de urine te lang in zijn blaas bleef zitten. Nu dus toch maar een katheter die we 4 a 5 x per dag leeg kunnen trekken. Ook maar een AB kuurtje, want zoals we al vermoedde aan de sterke geur van zijn urine heeft hij een blaasontsteking. Nieuwe oogzalfjes, een middeltje om zijn piemel te ontsmetten... (mooi klusje voor jou zei Manlief). De kassa rinkelde weer lekker, maar als Teun er beter van wordt doen we het met liefde.

Toch ook weer een klein lichtpuntje te melden. vanavond met het eten geven heb ik hem uitgedaagd zijn koppie een stukje op te trekken en dat lukte. Goede tip van de fysiotherapeut :thumbup: Zij komt morgenavond weer langs, ze vond het te lang duren tot 14 maart.
M@rina schreef:Om een uur of 6 waren we weer terug van de dierenarts. Het leeg drukken van Teun z'n blaas lukte wel maar het duurde te lang voordat hij ging plassen waardoor de urine te lang in zijn blaas bleef zitten. Nu dus toch maar een katheter die we 4 a 5 x per dag leeg kunnen trekken. Ook maar een AB kuurtje, want zoals we al vermoedde aan de sterke geur van zijn urine heeft hij een blaasontsteking. Nieuwe oogzalfjes, een middeltje om zijn piemel te ontsmetten... (mooi klusje voor jou zei Manlief). De kassa rinkelde weer lekker, maar als Teun er beter van wordt doen we het met liefde.

Toch ook weer een klein lichtpuntje te melden. vanavond met het eten geven heb ik hem uitgedaagd zijn koppie een stukje op te trekken en dat lukte. Goede tip van de fysiotherapeut :thumbup: Zij komt morgenavond weer langs, ze vond het te lang duren tot 14 maart.
Pfft. Ja, dit zal allemaal wel een forse aanslag op je spaarrekening zijn :-X . En ik snap dat je het allemaal met liefde doet hoor :-* . Wel balen he, dat hij blaasontsteking heeft :-\ . Op zich kan aanzuren nu wel, nu er blaasontsteking is.

Fijn dat je weer een lichtpuntje hebt :-*
Gelukkig dat er toch vooruitgang in zit Marina! Fysiotherapie hebben wij ook als heel prettig ervaren en de aquatherapie helemaal. En over de kosten..., als ik daar nog aan denk word ik nog beroerd. Wij waren zo € 5.000,- armer......, maar zoals je al schrijft heb je het er voor over. En het is nou eenmaal zo. Ik hoop dat Teuns blaasontsteking ook gauw weer verdwijnt!
Pauline schreef:Gelukkig dat er toch vooruitgang in zit Marina! Fysiotherapie hebben wij ook als heel prettig ervaren en de aquatherapie helemaal. En over de kosten..., als ik daar nog aan denk word ik nog beroerd. Wij waren zo € 5.000,- armer......, maar zoals je al schrijft heb je het er voor over. En het is nou eenmaal zo. Ik hoop dat Teuns blaasontsteking ook gauw weer verdwijnt!
Wij zitten ook al op dit bedrag en we zijn er nog niet.... maar inderdaad we doen het met liefde en gelukkig hebben het ook. Ik moet er niet aan denken dat we het geld niet hadden. Ik realiseer me heel goed dat niet iedereen zo'n bedrag op kan hoesten, wat een dilemma...
M@rina schreef:Wij zitten ook al op dit bedrag en we zijn er nog niet.... maar inderdaad we doen het met liefde en gelukkig hebben het ook. Ik moet er niet aan denken dat we het geld niet hadden. Ik realiseer me heel goed dat niet iedereen zo'n bedrag op kan hoesten, wat een dilemma...

Nou zeg dat wel Marina! Wij hadden het er niet zo liggen, maar we hebben er dingen voor gelaten. Joep heeft, tot zijn overlijden, nog regelmatig "iets" gehad van therapie of acupunctuur, dus de uitgaven gingen gewoon door. Ik ben nu wel zover dat ik bij een eventuele volgende teckel goed naar een verzekering ga kijken.
Er is weer zoveel gebeurd, maar het belangrijkste nieuws eerst: Teun kan zijn koppie weer recht op houden, voor eventjes:
Afbeelding

Afbeelding

Vannacht eventjes paniek omdat de katheter niet werkte, bleek een paar cm te zijn verschoven en zat vast in zijn piemel, w.s door het schoonmaken van zijn voorhuid. Het middel ontsmet maar ontvet ook. Uiteindelijk heb ik er een klodder honingzalf op gesmeerd, dat doe ik ook weleens die enkele keer dat Teun een vieze piemel had, beetje gemasseerd en ja hoor ik kon het buisje weer verschuiven en er kwam weer plas uit.

Gisteravond weer fysiotherapie aan huis, ze neemt hem goed onder handen maar doet niets wat een lijf normaal ook niet kan. Teun reageert met zijn voorpoten op ongemak, trekt dan terug. Vanavond hebben we hem weer laten "staan". 1 voorpootje daar zet hij een stapje mee, de achterpoten probeert hij wel maar dat lukt echt nog niet.

Jullie zullen begrijpen; Wij izjn blij... het beloofde herstel komt echt
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door