Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Vanmiddag is de fysiotherapeut geweest. Prettig mens heel rustig, lief maar ook daadkrachtig. Ruim een uur is ze bezig geweest, deels intake, deels met Teun deels om ons te laten zien welke bewegingen we Teun kunnen laten maken. We kunnen veel meer voor en met hem dan we dachten, zijn gewrichten soepel houden zijn kop bewegen, zachtjes aan zijn staart trekken om zijn ruggenwervels ruimte te geven, ze heeft gekeken hoe we hem draaien en of dit anders kon, maar dat deden we al goed.. sta oefeningen etc. 14 maart komt ze weer. Ze geeft ook hydrotherapie en het is nog redelijk dichtbij ook, in Rijnsburg.

Vanmiddag was mijn man bezig met hem, schone onderlegger op zijn plekje en draaien dus Teun even op de bank gelegd. Tilt hij in eens zijn koppie op, heel even en het leek wel of hij er zelf ook van schrok. Aan dit soort kleine dingen merken we dat hij toch iets aan het herstellen is.

Ik heb hem vandaag al 2x kunnen laten plassen.

Zoals jullie weten ben ik eigenaar van een forum voor Engelse cockers. Kreeg ik vanmiddag een enorm groot pakket thuisbezorgd. Een mand helemaal vol met gedroogde hondensnacks, een chuck it bal, 2 knuffeltjes, een fles wijn 2 biertjes voor mijn man paaseiitje, knabbel....en een heel lief briefje vor Teun er bij ik was even conpleet van de leg, de tranen biggelde over mijn wangen.... zo lief van de forumleden.
M@rina schreef:Vanmiddag is de fysiotherapeut geweest. Prettig mens heel rustig, lief maar ook daadkrachtig. Ruim een uur is ze bezig geweest, deels intake, deels met Teun deels om ons te laten zien welke bewegingen we Teun kunnen laten maken. We kunnen veel meer voor en met hem dan we dachten, zijn gewrichten soepel houden zijn kop bewegen, zachtjes aan zijn staart trekken om zijn ruggenwervels ruimte te geven, ze heeft gekeken hoe we hem draaien en of dit anders kon, maar dat deden we al goed.. sta oefeningen etc. 14 maart komt ze weer. Ze geeft ook hydrotherapie en het is nog redelijk dichtbij ook, in Rijnsburg.

Vanmiddag was mijn man bezig met hem, schone onderlegger op zijn plekje en draaien dus Teun even op de bank gelegd. Tilt hij in eens zijn koppie op, heel even en het leek wel of hij er zelf ook van schrok. Aan dit soort kleine dingen merken we dat hij toch iets aan het herstellen is.

Ik heb hem vandaag al 2x kunnen laten plassen.

Zoals jullie weten ben ik eigenaar van een forum voor Engelse cockers. Kreeg ik vanmiddag een enorm groot pakket thuisbezorgd. Een mand helemaal vol met gedroogde hondensnacks, een chuck it bal, 2 knuffeltjes, een fles wijn 2 biertjes voor mijn man paaseiitje, knabbel....en een heel lief briefje vor Teun er bij ik was even conpleet van de leg, de tranen biggelde over mijn wangen.... zo lief van de forumleden.
:bigarmhug:
Teun heeft een goede nacht achter de rug. 3x gepiept en dan wil hij anders liggen, dus draaien en een paar keer drinken. Om half 6 een grote plas. Ik geloof dat ik het blaas leeg drukken aardig onder de knie krijg.
Vanmorgen heeft hij lekker gegeten, gedronken en is zijn oogje gezalfd. Half uurtje later de reflexen testen en de oefeningen doen, die hij overigens heel lekker vindt. De reflexen aan de voorpoten zijn duidelijk een stuk beter. Hij trekt zijn pootjes echt terug en piept/protesteert. Achter piept hij en probeert terug te trekken. Het gevoel is er, de reactie achter kan nog beter. Daarna nog een beetje geborsteld en nu ligt hij op een schone onderlegger te pitten. De oefeningen zijn, ondanks dat hij het passief ondergaat erg vermoeiend voor hem.

Over een uurtje of zo gaan we weer even sta-oefeningen doen.
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 05 mar 2017, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh wat lief van die forumleden! Dat is toch wel een hele fijne hart onder de riem! En wat super fijn dat jullie vooruitgang zien, dat geeft energie en moed om door te gaan.

Mag ik vragen wat de prognose is? Ik ben helemaal onbekend met deze aandoening en het is ontzettend heftig wat jullie doormaken. Is de verwachting dat hij weer grotendeels gaat herstellen? En hebben ze ook een idee hoe lang dat kan gaan duren. Sorry als je het al verteld hebt of als het een te moeilijke vraag is, dan hoef je natuurlijk niet te antwoorden :-*
Kaela schreef:Oh wat lief van die forumleden! Dat is toch wel een hele fijne hart onder de riem! En wat super fijn dat jullie vooruitgang zien, dat geeft energie en moed om door te gaan.

Mag ik vragen wat de prognose is? Ik ben helemaal onbekend met deze aandoening en het is ontzettend heftig wat jullie doormaken. Is de verwachting dat hij weer grotendeels gaat herstellen? En hebben ze ook een idee hoe lang dat kan gaan duren. Sorry als je het al verteld hebt of als het een te moeilijke vraag is, dan hoef je natuurlijk niet te antwoorden :-*

De prognose is goed. Saartje is voor 90-95%% hersteld, het enige wat ze nog niet kan is zonder aanloopje de bank op springen en heel af en toe zakt ze door een voorpootje. we zijn met haar weer conditie en spieren aan het opbouwen, ze zit nu op een wandeling van 20 minuten en dat loopt ze grotendeels in draf. Ze kan ook weer in galop rennen maar dat gaat nog niet over hele lange stukken. Heeft geduurd van 29 december de eerste symptomen tot nu.
Omdat het bij Teun veel erger is zal herstel ook langer duren en er kunnen wat restverschijnselen zijn, maar in principe met hij weer een leuk leven kunnen gaan krijgen. De neuroloog is heel optimistisch. Volgens hem herstellen alle honden hiervan. overlijden er nooit aan, wel aan eventuele complicatie zoals een longontsteking. Een herstelperiode van 4 tot 6 maanden is geen uitzondering, maar dan zijn ze ook al aan het revalideren en grotendeels mobiel.

Zou deze prognose er niet zijn dan hadden we w.s andere keuzes gemaakt.
M@rina schreef:De prognose is goed. Saartje is voor 90-95%% hersteld, het enige wat ze nog niet kan is zonder aanloopje de bank op springen en heel af en toe zakt ze door een voorpootje. we zijn met haar weer conditie en spieren aan het opbouwen, ze zit nu op een wandeling van 20 minuten en dat loopt ze grotendeels in draf. Ze kan ook weer in galop rennen maar dat gaat nog niet over hele lange stukken. Heeft geduurd van 29 december de eerste symptomen tot nu.
Omdat het bij Teun veel erger is zal herstel ook langer duren en er kunnen wat restverschijnselen zijn, maar in principe met hij weer een leuk leven kunnen gaan krijgen. De neuroloog is heel optimistisch. Volgens hem herstellen alle honden hiervan. overlijden er nooit aan, wel aan eventuele complicatie zoals een longontsteking. Een herstelperiode van 4 tot 6 maanden is geen uitzondering, maar dan zijn ze ook al aan het revalideren en grotendeels mobiel.

Zou deze prognose er niet zijn dan hadden we w.s andere keuzes gemaakt.
Fijn dat Saartje al zo goed hersteld is en het met Teun ook de goede kant op gaat.
Heeft de neuroloog nog een verklaring voor het feit dat beide honden vrijwel gelijktijdig deze aandoening kregen?
Ahhh, wat ontzettend lief van de forumleden :-* ! En ik vind het heel fijn om te lezen dat jullie schatje een klein beetje beter gaat en helemaal gaat herstellen. Wat een opluchting moet dit voor jullie zijn :-*

Succes met de oefeningetje! Ook enorm fijn, een fysio die je helpt met dit soort dingen!

Van mij ook een

:bigarmhug:
Wat hoopgevend dat er stapjes vooruit zijn! Dat geeft de burger moed ;)
Hopelijk zullen het de komende periode steeds meer stapjes voorwaarts zijn :-*
Heel fijn zo'n fysio die bevestigd dat jullie goed bezig zijn en nog wat extra handvatten en oefeningen kan geven :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door