Er zit idd veel tijd tussen, maar wat ik begrijp is dat de pup nog hoog zit. Het laatste bericht wat ik kreeg waren er verder nog geen zorgenRadja schreef:Mag ik wat vragen? Heb er totaal geen verstand van,maar de eerste pup is nu 3 uur geleden geboren! Duurt het niet te lang dat de 2e geboren gaat worden of hoe je dat ook zegt! Ik maak me een beetje zorgen
Pups zijn geboren! Filmpje eerste vleesmaaltijd
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Martine-Tom
Re: Drachttopic Yara: Niet eten + tempdaling..?
- Angelique
- 5-sterren

Dat moet je per hond bekijken. Als een hond 2 uur als een malle zit te persen en er komt niks, dan moet je je zorgen gaan maken, ligt ze na de vorige pup eerst 1,5 uur te maffen en dat dan de weeën weer op gang komen dan is er niks loos.Radja schreef:Mag ik wat vragen? Heb er totaal geen verstand van,maar de eerste pup is nu 3 uur geleden geboren! Duurt het niet te lang dat de 2e geboren gaat worden of hoe je dat ook zegt! Ik maak me een beetje zorgen
Wat een schatje

ooo nu ben ik wel een beetje heel erg nieuwsgierig aan het worden naar dat wondertje.... (en gezien inmiddels op FB)
Nog steeds maar 1??
Heel veel succes nog Chantal en Yara. Ik duim dat alles voorspoedig blijft gaan.
Mijn ogen vallen een beetje dicht dus bedtijd voor mij.
Nog steeds maar 1??
Heel veel succes nog Chantal en Yara. Ik duim dat alles voorspoedig blijft gaan.
Mijn ogen vallen een beetje dicht dus bedtijd voor mij.
Mijn iPad waar op ik kijk was uit gevallen en nu zie ik enkel een geheel legen kist
Geen pup geen yara
Maak me nu wel een beetje zorgen
Geen pup geen yara
Maak me nu wel een beetje zorgen
Nog steeds 1 en ik zie Yara niet en de pup is ook weggehaald uit de werpkist 
Al een tijdje is de pup uit de werpkist!
Blijf me toch zorgen maken!
En die plasticbak die naast de werpkist staat,die ook even met pup1 in de kist heeft gestaan, zit geen pup in!
Al een tijdje is de pup uit de werpkist!
Blijf me toch zorgen maken!
En die plasticbak die naast de werpkist staat,die ook even met pup1 in de kist heeft gestaan, zit geen pup in!
Laatst gewijzigd door Radja op vr 03 mar 2017, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Martine-Tom
ze liggen buiten beeld samen in een mandje even bij te komenRadja schreef:Nog steeds 1 en ik zie Yara niet en de pup is ook weggehaald uit de werpkist
Martine-Tom schreef:ze liggen buiten beeld samen in een mandje even bij te komen
Ja echt? Lees je dat op FB ofzo? Ik bedoel dit niet naar ofzo,maar ik maak me zorgen! Pffff heb zo met Yara te doen! Krijgen teefjes na de eerste pup die ze heeft geworpen weer ontsluitingsweeen of blijft ze persweeen houden? Sorry dat ik zoveel vraag!
Laatst gewijzigd door Radja op vr 03 mar 2017, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Radja schreef:Ja echt? Lees je dat op FB ofzo?
Staat idd op fb net als eerste foto van mams met pup ;-)
Spannend wanneer volgende komt.....
Pup 1 ligt weer in de kist 
- Inge en Bono
- 5-sterren

Oh gelukkig! Ik maakte me ook zorgen
bedankt voor de update!
He, ik ga nou toch maar slapen, hopelijk een voorspoedige verdere bevalling
He, ik ga nou toch maar slapen, hopelijk een voorspoedige verdere bevalling
De pup ligt weer in de kist, avontuurlijk ding gelijk weer een end weg gekropen.
God wat is dit spannend
God wat is dit spannend
Yara net ook weer,maar ze zijn nu weer beide weg uit de kist!
- pearlsofpassion
- Moderator
Ik vraag me af of je 1 geboortedag aanhoudt voor een nest, of is die ene nu officieel gisteren en de rest vandaag geboren?
En bij 1 dag voor het hele nest, dan is alles op gisteren vermoed ik? Op moment van de geboorte van de eerste pup? Of mag je dat kiezen?
En bij 1 dag voor het hele nest, dan is alles op gisteren vermoed ik? Op moment van de geboorte van de eerste pup? Of mag je dat kiezen?
haha, goeie vraag... ik kies altijd... mijn pups kwamen ook op 2 dagen... en ik vond 20 febr wel mooi... dus dat hebben we ervan gemaaktpearlsofpassion schreef:Ik vraag me af of je 1 geboortedag aanhoudt voor een nest, of is die ene nu officieel gisteren en de rest vandaag geboren?![]()
Een teef heeft 1x een ontsluitingsfase... Je ziet ongeveer 24 uur van tevoren een temperatuursdaling (rillen vd teef) en daarna zie je dat de buik gaat veranderen. De pups zakken van -hoog achter de ribben- naar laag richting uitgang. Je ziet dan ook dat alles slapper en soepel wordt. Dat is nodig om ruimte te maken voor de pups. Je ziet dan "buikactiviteit". Daarna krijgen ze ontsluiting, ze krijgen af en toe een wee, ze verliezen een sluimprop en ook vruchtwater.... dan is er ruimte voor de pups om geboren te worden, als het goed is. En dan per pup is er een uitdrijvings fase. Dus de teef krijgt persweeen en drijft de pup uit.... Daarna is er als het goed is rust. Maar als de volgende pup nog ver weg ligt zal er wat buikactiviteit/ rustige weeen nodig zijn om de pup richting uitgang te krijgen. Liggen de pups vlak achter elkaar dan heb je dat niet. En voor het uitdrijven zijn weer persweeen nodig.Radja schreef: Krijgen teefjes na de eerste pup die ze heeft geworpen weer ontsluitingsweeen of blijft ze persweeen houden? Sorry dat ik zoveel vraag!
Als de teef tussendoor rustig en relaxd is dan kun je wachten. Het lichaam is dan bezig om de volgende pup richting uitgang te werken...
Heeft de teef persweeen, dan is 20-30 min wachten echt de max en moet je helpen als het niet vordert...