1 schijf DUCK per dag met hierbij onbeperkt Profine brokken. de DUCK bliefde hij totaaaaaaal niet. Terwijl hij het toch ook bij de fokker kreeg. We hebben het de eerste week gemengd met warm water, kipfilet en stukjes frikandel (I know, I know) en gekookt ei. Dat at hij wel. Maarja...dat kun je niet volhouden natuurlijk.
Na week 1 zijn we dus, eerder dan gepland, overgestapt op Barfmenu. Dit eten onze volwassen Shiba dame en kater ook. Nou...dat ging erin als koek! Sindsdien is het eten van zijn KVV dus geen enkel probleem meer. Maar nu die brokjes. Ik wil geen pup die brokjes eet. Maar...de beweegreden erachter vanuit de fokker is wel plausibel: Door onbeperkt brokken aan te bieden kan hij zelf bepalen hoeveel hij eet.
Een lang verhaal kort: Ik wil als de zak leeg is (over 2 weken gok ik) stoppen met de brokken. Ik ren als een politie-agente achter onze kat aan die constant die brokken wil jatten en Oji, de pup, begint hem nu zelfs al aan te blaffen als hij bij de brokken in de buurt komt (Goedzo jongen!).
Nu...de KVV leverancier geeft aan dat hij rond de 50gr per kg lichaamsgewicht zou mogen eten aan KVV. Dat komt momenteel dus neer op zo'n 200 gram. Hij krijgt nu ongeveer 125gr en eet er dan maximaal 30gr brokken bij per dag vermoed ik. Doe ik er goed aan om dat bij elkaar op te tellen en rond de 155gr te blijven aanbieden? Of heeft hij toch meer KVV nodig om lekker te groeien?
Verder zie ik dat Barfmenu geen VitC toevoegt, maar hoor ik dat dit wel een essentiele vitamine is voor pups. Kan ik hem dit op een natuurlijke wijze aanbieden? Dus geen poedertje of pilletje, maar bijvoorbeeld door hem gekookte aardappel te geven?