Kaela schreef:Ik las het ook als zodanig, dat het voor alle honden is. Maar daar kan ik me in vergissen.Ik lees dat het over HR honden gaat.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaela schreef:Ik las het ook als zodanig, dat het voor alle honden is. Maar daar kan ik me in vergissen.Ik lees dat het over HR honden gaat.
Lizzy schreef:Ik lees dat het over HR honden gaat.Oh, das jammer. Zou voor mij voor alle honden mogen gelden. Een leven in een asiel is geen leven als er geen betere toekomst meer in het verschiet ligt.
Kaela schreef:Even heel lullig gezegd, maar als een engelse buldog echt voor de kill zou gaan, ben ik niet bang. Dan laat ik Oscar los zodat ie kan vluchten en wedden dat ie harder en langer kan lopen.Hahaha day ben ik helemaal met je eens Mex is heel fanatiek de eerste 3 mtr en daarna krijgt ze geen lucht meer EN voor mij het belangrijkst ze gaat niet voor de kill. Ze wil gewoon niet lastig gevallen worden en is heel erg duidelijk daarin. Heb in het begin mensen ook nog gewaarschuwd dat ze niet zo van andere honden houd maar je wilt echt niet weten hoe daar op gereageerd word, bv Ze houd niet zo van andere honden hoor… Oooh wat schattig kijk dat tongetje GRAUWgromHAP nou ja zeg "boos gezicht van andere hondeneigenaar" of ach het zal wel meevallen GRAUWgromHAP jeetje dat is echt niet aardig zeg "boos gezicht van andere hondeneigenaar"
En dan wat serieuzer: ik vind "uitvallen" niet de kern van het probleem. De kern van het probleem zijn honden die gedrag vertonen waarbij het toebrengen van fysieke schade aan een andere hond het doel is. En dat zijn meestal vechthonden, zelfstandige berghonden en herders. En ik moet eerlijk zeggen dat ik, op een paar details na, me behoorlijk kan vinden in dit idee.
Niemand trouwens enthousiast over de "niet meer voor eeuwig in het asiel zittenblijvers" regel?
El_Kato schreef:Hier worden mijn kuikens door de kat van de buren opgegeten en dat schijnt heel normaal te zijn. Dan moet ik maar zorgen dat hun kat niet bij mijn kuikens kan.
Hahaha day ben ik helemaal met je eens Mex is heel fanatiek de eerste 3 mtr en daarna krijgt ze geen lucht meer EN voor mij het belangrijkst ze gaat niet voor de kill. Ze wil gewoon niet lastig gevallen worden en is heel erg duidelijk daarin. Heb in het begin mensen ook nog gewaarschuwd dat ze niet zo van andere honden houd maar je wilt echt niet weten hoe daar op gereageerd word, bv Ze houd niet zo van andere honden hoor… Oooh wat schattig kijk dat tongetje GRAUWgromHAP nou ja zeg "boos gezicht van andere hondeneigenaar" of ach het zal wel meevallen GRAUWgromHAP jeetje dat is echt niet aardig zeg "boos gezicht van andere hondeneigenaar"
Asiel heb ik ook aangestipt in de vorm van een beleid voor alle honden die met een agressie verleden binnen komen. Sommige daarvan zullen met training en begeleiding prima weer terug de maatschappij in kunnen maar wanneer het echt een hele ervaren hondenbaas vraagt moet je dat van geen enkel ras willen.
Wat mij opvalt is dat niemand het schijnbaar erg vind dat er ook katten en andere diersoorten door honden worden doodgebeten. Hebben die dieren een mindere waarde? Lizzy, een tijdje geleden werd een van je kipjes door een van je honden doodgebeten. Vreselijk natuurlijk maar stel nu dat jij geen honden had gehad en het door de hond van de buren was gebeurt, one stike out beleid of is het met kippen anders? Ik haal jou aan omdat dit recent gebeurt is maar ben oprecht nieuwsschierig of dit dan anders is. Dezelfde vraag ook aan katteneigenaars, als jouw kat door de hond van de buren wordt doodgebeten, one strike out?
El_Kato schreef:Hahaha day ben ik helemaal met je eens Mex is heel fanatiek de eerste 3 mtr en daarna krijgt ze geen lucht meer EN voor mij het belangrijkst ze gaat niet voor de kill. Ze wil gewoon niet lastig gevallen worden en is heel erg duidelijk daarin. Heb in het begin mensen ook nog gewaarschuwd dat ze niet zo van andere honden houd maar je wilt echt niet weten hoe daar op gereageerd word, bv Ze houd niet zo van andere honden hoor… Oooh wat schattig kijk dat tongetje GRAUWgromHAP nou ja zeg "boos gezicht van andere hondeneigenaar" of ach het zal wel meevallen GRAUWgromHAP jeetje dat is echt niet aardig zeg "boos gezicht van andere hondeneigenaar"Ik vind je vraag eerlijk gezegd al behoorlijk bijzonder.
Asiel heb ik ook aangestipt in de vorm van een beleid voor alle honden die met een agressie verleden binnen komen. Sommige daarvan zullen met training en begeleiding prima weer terug de maatschappij in kunnen maar wanneer het echt een hele ervaren hondenbaas vraagt moet je dat van geen enkel ras willen.
Wat mij opvalt is dat niemand het schijnbaar erg vind dat er ook katten en andere diersoorten door honden worden doodgebeten. Hebben die dieren een mindere waarde? Lizzy, een tijdje geleden werd een van je kipjes door een van je honden doodgebeten. Vreselijk natuurlijk maar stel nu dat jij geen honden had gehad en het door de hond van de buren was gebeurt, one stike out beleid of is het met kippen anders? Ik haal jou aan omdat dit recent gebeurt is maar ben oprecht nieuwsschierig of dit dan anders is. Dezelfde vraag ook aan katteneigenaars, als jouw kat door de hond van de buren wordt doodgebeten, one strike out?
Angelique schreef:Ik vind het overigens een vreemde aanname dat "niemand" zich druk maakt om doodgebeten katten e.d. Er zijn in het verleden hier al meerdere keren discussies geweest over hoe dat net zo goed als zeer ongewenst ervaren wordt.Hele dikke +1!. Ik heb hier tot in den treure verteld welke maatregelen wij nemen om geen katten te laten sneuvelen door Oscar.
Ik snap best dat je als goedwillende HR-hond eigenaar nu op z'n minst een beetje pissig bent, maar ik krijg nu ook het idee dat het ontstaan van dit advies wordt neergelegd bij de niet HR-hondenbezitters, terwijl dit advies er nu juist moest komen omwille van de rozebrillenbrigade die nog altijd van mening is dat het alleen maar opvoeding is en die zich bij kapotgetrokken kindergezichtjes alleen maar afvragen hoe het Tyson zou vergaan en zich in alle bochten wringen om de schuld maar vooral bij het 4-jarige kind te leggen of in het geval van hond dat het slachtoffer net zo makkelijk tot kutkeffer wordt gedegradeerd die er om vroeg. Het is sowieso zeer betreurenswaardig te noemen dat dit advies in elkaar gedraaid moest worden. Dat het blijkbaar nodig is. 10 jaar geleden was het niet nodig. Ergens is er dan toch iets goed mis gegaan.
Lizzy schreef:En overigens doe je nu net alsof wij hier allemaal zitten te juichen om dit nieuwe advies. Dat is gewoon niet het geval. Ik snap bij God niet wat sommige honden op deze lijst doen. Een Engelse Bulldog, laat me niet lachen. Ik snap verder ook niet waarom het one strike out uitgewerkt moet worden. HR honden die netjes gemuilkorfd en aangelijnd zijn kunnen niks meer mollen. Goed, als zo'n HR hond wel een andere hond molt, met de nadruk dus op mollen: dan mag daar van mij inderdaad direct een spuit in. En mogen de eigenaren van de HR hond weten wat ze op hun geweten hebben. Laat ze zo'n hoge boete betalen dat ze er jaren later nog last van hebben. Want nogmaals, als het zo ver heeft kunnen komen dat jouw hond een andere hond molt: dan heb je je dus al een paar wetten daarvoor onttrokken. Vet straffen, die eigenaren.+1!
Maar ik verdom het om deze petitie te tekenen. HR eigenaren hadden eerder een petitie moeten organiseren om te voorkomen dat er zo'n plan zou worden bedacht door iemand. Echt hoor, wat mij betreft heeft deze groep z'n kans ruim gehad en niet gegrepen. HR hond eigenaren en fokkers hadden dit van mijlen ver aan kunnen zien komen.
Lizzy schreef: ..... Echt hoor, wat mij betreft heeft deze groep z'n kans ruim gehad en niet gegrepen. HR hond eigenaren en fokkers hadden dit van mijlen ver aan kunnen zien komen.De fokkers en HR eigenaren die dit dus al (ondertussen een jaar of 2) gillen en roepen worden weg gezet als slechte eigenaren die het mooie ras zwart maken.... opvoeding is alles... Echt je wil niet weten hoe groot die rozebrillenbrigade is! En die gillen nu moord en brand, want met muilkorf kan poelewoepsie zich niet verdedigen. Euhm, waarom moet dat? Poelewoepsie doet toch niets?
Lizzy schreef:Ik vind je vraag eerlijk gezegd al behoorlijk bijzonder.+1
Als jij je kat vogelvrij verklaard en hem op straat laat lopen, wetende dat hij dood gereden kan worden of achterna gezeten kan worden door honden: dan heb je daar als katteneigenaar ook een verantwoordelijkheid. En ik vind een hond veroordelen om zijn natuurlijke instinct kippen te doden echt wat anders als een hond veroordelen die door mensen is gefokt om andere honden te mollen.
Siberienne schreef:+1Omdat je een reactie op een vraag van mij quote voel ik me aangesproken. Waar lees jij dat ik ontken dat er een groot verschil zit tussen jacht en agressie? Ik heb een vraag gesteld, uit nieuwsschierigheid niet meer en niet minder dan dat. Ik heb ook nergens gezegt dat als je hond een muis vangt of een mier doodtrapt er gelijk een spuit in mag maar heb me afgevraagd waar de grens ligt en dan mn met betrekking tot andere huisdieren. Dieren waar van gehouden word en waar iemand verdriet van heeft wanneer deze er niet meer is.
Het is een leuke retorische truc om het breder te willen trekken. Honden zijn dieren met een bepaalde mate van jachtdrift en agressie en fysieke communicatie. Het zijn niet altijd lieve lammetjes. Maar er is een groot verschil in de mate van. Dat laatste ontkennen vind ik erg kortzichtig.