In je eentje lopen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
In je eentje lopen
Zonder die grote stoere beer naast mijn zij voelt het best een beetje spannend, zo in het grote donkere bos. Hoe gaan de andere (dames) hier mee om? Zijn jullie wel eens bang? Heb je het idee dat een lieve kwispelende blonde hond ook wel af kan schrikken? Heb je iets bij om jezelf te verdedigen?
Ik vind het maar lastig. Ik ben echt wel eens gespuis tegen gekomen in het bos, maar Gijs kwam dan naast me staan en zette het op het blaffen. (Oké, dat deed hij ook bij alle vriendelijke - wat is dat voor ras - mensen, maar ik was er toch best blij mee). Het liefst loop ik ergens afgelegen, waar je zo min mogelijk mensen tegen komt, maar ja, dat zijn eigenlijk juist ook de meest enge plekken. De kans dat er wat gebeurt is natuurlijk maar heel klein. Maar toch.
Ik vind het maar lastig. Ik ben echt wel eens gespuis tegen gekomen in het bos, maar Gijs kwam dan naast me staan en zette het op het blaffen. (Oké, dat deed hij ook bij alle vriendelijke - wat is dat voor ras - mensen, maar ik was er toch best blij mee). Het liefst loop ik ergens afgelegen, waar je zo min mogelijk mensen tegen komt, maar ja, dat zijn eigenlijk juist ook de meest enge plekken. De kans dat er wat gebeurt is natuurlijk maar heel klein. Maar toch.
Re: In je eentje lopen
Gevoelsmatig doet de aanwezigheid van Oscar veel. Meer dan bij een vriendelijk ogende hond, of kleine hond. Maar waarheid is dat het voor mijn veiligheid geen drol uitmaakt, want Oscar rent harder weg dan ik als er wat gebeurd.
Ik zoek ook graag afgelegen plekken op, maar als ik alleen ben doe ik dat wel overdag. In het donker ga ik niet verder dan een klein rondje door de wijk.
Ik zoek ook graag afgelegen plekken op, maar als ik alleen ben doe ik dat wel overdag. In het donker ga ik niet verder dan een klein rondje door de wijk.
-
frodo quin
- 5-sterren

Ik liep vroeger met de hond ook op plaatsen en tijden waar ik niet alleen zou durven lopen en nog minder met een klein hondje, want die kunnen jou niet verdedigen, maar moet jij beschermen. Mijn hond had als lookalike labrador niet veel afschrikeffect, maar ze hoorde wel in het donker van waar iemand kwam en was nogal beschermend en beslist geen doetje als er gevaar leek te zijn. Als jij niet dat soort vertrouwen in Joep hebt zou ik op minder "eng"e plaatsen lopen.
-
Martine-Tom
Plaatsen waar ik me niet op mijn gemak voel loop ik niet, ongeacht het formaat hond. Ik vind niet dat de hond de taak zou moeten hebben om mij te beschermen. Als er wat gebeurd is het fijn dat hij het doet, maar als ik lees dat je er wel vaker vage figuren tegen komt zou ik daar dus sowieso al niet heen gaan.
Ik voel me overal waar ik loop veilig, ondanks dat Tom maar klein is.
Overdag maakt dat niet uit, maar als ik alleen de duinen in ga heb ik wel een goed opgeladen telefoon bij me en mijn sleutels in mijn jaszak. Ik kom regelmatig mensen tegen met dopjes in hun oren of verdiept in een telefoon maar op afgelegen stukken wil ik graag horen of er iemand achter mij loopt..(en ik heb een hekel aan dopjes in mijn oren en die telefoon heb ik niet nodig als ik buiten wandel, is alleen voor nood)
s Avonds ben ik minder dapper, dwz dan ga ik niet alleen de donkere duinen in maar blijf in bewoond gebied. Een grote zwarte hond die gaat grommen en blaffen schrikt wel af maar er lopen meer malloten los dan er vast zitten.
s Avonds ben ik minder dapper, dwz dan ga ik niet alleen de donkere duinen in maar blijf in bewoond gebied. Een grote zwarte hond die gaat grommen en blaffen schrikt wel af maar er lopen meer malloten los dan er vast zitten.
Ik snap het idee ja. Kaio was vroeger toen ie nog erg sterk was, erg veilig voor mij. Dat heeft ie wel vaker bewezen. Als er ineens iemand te snel op me af kwam lopen, die ook een beetje raar deed, dan stond ie gelijk groot naast me met een diepe grom. Tot zover je aaibare newf
Nouja bij andere ontspannen situaties kon ie net zo goed op zijn rug gaan liggen en aanmoedigen tot aaien van zijn buik. Nog jonger sprong ie weer overal tegenop, ook wel veilig
Maci is meestal een sul, maar van hem verwacht ik ook dat ie heel lelijk uit de hoek kan komen (net zoals wanneer hij belaagd wordt) en voor mij doet ie alles dus . Fozzy ja euh dat is een blij ei maar die zou ook direct als er veel spanning is tegen iemand aan hengelen.
Dus ik kan wel "veilig" op pad denk ik. Maar goed ik voel me hier meestal sowieso niet echt onveilig. Ik denk overigens wel dat het formaat zelf al afschrikkend is.
Oja je had het over andere honden als newf reuen zeker ?
Maci is meestal een sul, maar van hem verwacht ik ook dat ie heel lelijk uit de hoek kan komen (net zoals wanneer hij belaagd wordt) en voor mij doet ie alles dus . Fozzy ja euh dat is een blij ei maar die zou ook direct als er veel spanning is tegen iemand aan hengelen.
Dus ik kan wel "veilig" op pad denk ik. Maar goed ik voel me hier meestal sowieso niet echt onveilig. Ik denk overigens wel dat het formaat zelf al afschrikkend is.
Oja je had het over andere honden als newf reuen zeker ?
Nou in deze gaat het om mijn boswandelingen, dus die zou ik dan helemaal moeten skippen, en dat vind ik nogal wat, want we genieten er zo van.Martine-Tom schreef:Plaatsen waar ik me niet op mijn gemak voel loop ik niet, ongeacht het formaat hond. Ik vind niet dat de hond de taak zou moeten hebben om mij te beschermen. Als er wat gebeurd is het fijn dat hij het doet, maar als ik lees dat je er wel vaker vage figuren tegen komt zou ik daar dus sowieso al niet heen gaan.
Ik vind ook niet dat het de taak van de hond is om je steeds te beschermen, maar met Gijs maakte het wel dat rare types toch maar gewoon doorliepen. Ik kom soms iemand tegen die een biertje (of 10) heeft zitten drinken bv. Ik heb in die 5,5 jaar nog nooit echt meegemaakt dat ik iemand echt eng vond of dat ik dacht, dit zit mis. Maar het voelde toch wel een stuk veiliger.
Savonds loop ik eigenlijk al bijna nooit met Joep, dat doet meneer meestal. Maar ik fiets wel weer in mijn eentje van de stad naar huis snachts. Maar fietsen lijkt weer minder eng dan lopen...
Ja ik doel inderdaad op mijn blije kwispelende blonde Gup. Da's toch andere koek dan zo'n beer he. En 1 is ook weer anders dan 2...
-
Martine-Tom
Ik denk dat het een kwestie van wennen iseelke schreef:Nou in deze gaat het om mijn boswandelingen, dus die zou ik dan helemaal moeten skippen, en dat vind ik nogal wat, want we genieten er zo van.
Ik vind ook niet dat het de taak van de hond is om je steeds te beschermen, maar met Gijs maakte het wel dat rare types toch maar gewoon doorliepen. Ik kom soms iemand tegen die een biertje (of 10) heeft zitten drinken bv. Ik heb in die 5,5 jaar nog nooit echt meegemaakt dat ik iemand echt eng vond of dat ik dacht, dit zit mis. Maar het voelde toch wel een stuk veiliger.
Savonds loop ik eigenlijk al bijna nooit met Joep, dat doet meneer meestal. Maar ik fiets wel weer in mijn eentje van de stad naar huis snachts. Maar fietsen lijkt weer minder eng dan lopen...
Ja ik doel inderdaad op mijn blije kwispelende blonde Gup. Da's toch andere koek dan zo'n beer he. En 1 is ook weer anders dan 2...
Ja dat zou goed kunnen! Maar ik dacht, ik vraag het toch maar even na bij andere vrouwen voor ik verkracht en beroofd in een greppel ligMartine-Tom schreef:Ik denk dat het een kwestie van wennen is
Want ik heb dus eigenlijk geen idee. Met Joep alleen deed ik dit niet. Dan gingen we met andere mensen lopen of juist in drukke gebieden met andere blije honden. Maar goed, dat was ook het eerste jaar van mijn honden carrière natuurlijk.
- Border Bandit
- 5-sterren

Mijn eerste hond verdedigde mij echt, heeft hij zelfs een paar keer bewezen. Met hem durfde ik áltijd en overal naar buiten.
Maar Bandit is gewoon té lief. Nu let ik meer op.
Overdag wil ik nog wel naar wat afgelegen stukjes gaan. Maar graag waar veel overzicht is (zowel voor mezelf als voor vreemde (loslopende) honden), zodat ik dingen aan kan zien komen.
Als het donker is, of in de zomer na ongeveer 21.00, dan blijf ik liever in bewoond en verlicht gebied.
Maar Bandit is gewoon té lief. Nu let ik meer op.
Overdag wil ik nog wel naar wat afgelegen stukjes gaan. Maar graag waar veel overzicht is (zowel voor mezelf als voor vreemde (loslopende) honden), zodat ik dingen aan kan zien komen.
Als het donker is, of in de zomer na ongeveer 21.00, dan blijf ik liever in bewoond en verlicht gebied.
-
Martine-Tom
ik loop echt overal met Tom, wel overdag, als het donker is zijn het bekende en verlichte rondjes door de wijk. Ik ben goed in de omgeving scannen, mocht ik iets niet vertrouwen draai ik om en ga weg. Als iets niet goed voelt ben ik ook weg. Maar eigenlijk komt dat zelden voor.eelke schreef:Ja dat zou goed kunnen! Maar ik dacht, ik vraag het toch maar even na bij andere vrouwen voor ik verkracht en beroofd in een greppel ligen iedereen dan zegt, jaaa duhhh, dom!
Want ik heb dus eigenlijk geen idee. Met Joep alleen deed ik dit niet. Dan gingen we met andere mensen lopen of juist in drukke gebieden met andere blije honden. Maar goed, dat was ook het eerste jaar van mijn honden carrière natuurlijk.
Gekke is wel dat ik me hier in Rotterdam eigenlijk veiliger voel als in het statistisch veiliger Zeeland. Daar had ik echt wel plekken waar ik niet kwam, dat is hier veel minder, ja een stuk van het park wat ik oversla in het donker maar dat is het wel.
Denk je niet dat Joep hoe dan ook wel reageert indien echt noodzakelijk.
Hier twee middenmaatjes, waarvan ik van de zwarte weet uit ervaring dat ze ondanks haar (bijna) 'iedereen is leuk' karakter, toch echt wel van zich laat hoen als ze het niet vertrouwt.
....met zoveel zwaar geluid dat ik er zelf zelfs van sta te kijken.....alsof ik met een mega reu loop
Hier twee middenmaatjes, waarvan ik van de zwarte weet uit ervaring dat ze ondanks haar (bijna) 'iedereen is leuk' karakter, toch echt wel van zich laat hoen als ze het niet vertrouwt.
....met zoveel zwaar geluid dat ik er zelf zelfs van sta te kijken.....alsof ik met een mega reu loop
eelke schreef:Ja dat zou goed kunnen! Maar ik dacht, ik vraag het toch maar even na bij andere vrouwen voor ik verkracht en beroofd in een greppel ligen iedereen dan zegt, jaaa duhhh, dom!
Ik heb dat gevoel met hardlopen ook heel erg. Ik neem Oscar dan niet mee, dus ik loop alleen. Echt heel veilig voelt het niet. Ook al blijf ik wel in de stad, er zijn plaatsen genoeg die een beetje louche aanvoelen.
Het lastige is, als vrouw alleen loop je nou eenmaal risico. Ik begin niets tegen een beetje kerel, zo simpel is het. En zo zou het niet moeten zijn, maar ja. Ik loop dan ook alleen met licht en meestal op tijden dat er wel wat volk op straat is. Laatst liep ik een keer heel vroeg in het weekend en toen dacht ik wel "lekker slim...". Maar ja, om helemaal niets meer te doen, omdat je een gestoord geval tegen kan komen is ook weer zo wat.
- Angelique
- 5-sterren

Ik snap wel wat je bedoelt. Met mijn bouvierreu was ik echt veilig, ik wist dat die voor me in de bres zou springen, maar ook zijn looks was al voldoende om het gros van de gekkoos op afstand te houden en zo niet dan maakte mijn reu wel zo'n kabaal dat de halve wijk meteen wakker was. Dit was dus in de wijk, maar in bos/park voelde ik me ook altijd veilig. Sowieso al het idee van een grote hond bij je schrikt toch wel af. Ook met de huidige pluizebollen voel ik me niet onveilig en dan loop ik nu in gebieden waar je nog geen half peerd tegenkomt, dus als ik een gekko zou treffen zou ik er echt alleen voor staan. Goed, de gemiddelde hondenkennis van gekkoos is niet zo diepgaand, dus grote blaffende hond is grote blaffende hond en daar kun je toch maar beter zo vlot mogelijk aan voorbij lopen.
Ik heb tegenwoordig wel altijd een telefoon bij me, maar dat is ooit een gewoonte geworden nadat ik met een niet-startende auto in het bos stond en een keer met een geblesseerde hond die niet verder kon en die ik alleen niet kon tillen.
Ik heb tegenwoordig wel altijd een telefoon bij me, maar dat is ooit een gewoonte geworden nadat ik met een niet-startende auto in het bos stond en een keer met een geblesseerde hond die niet verder kon en die ik alleen niet kon tillen.
Och ja dat had ik eerst ook waar we eerst woonde! Toen ik langs het kanaal rende. Dan kreeg ml altijd te horen hoe ik zou lopen en binnen hoeveel tijd ik terug zou moeten zijn.Kaela schreef:Ik heb dat gevoel met hardlopen ook heel erg. Ik neem Oscar dan niet mee, dus ik loop alleen. Echt heel veilig voelt het niet. Ook al blijf ik wel in de stad, er zijn plaatsen genoeg die een beetje louche aanvoelen.
Het lastige is, als vrouw alleen loop je nou eenmaal risico. Ik begin niets tegen een beetje kerel, zo simpel is het. En zo zou het niet moeten zijn, maar ja. Ik loop dan ook alleen met licht en meestal op tijden dat er wel wat volk op straat is. Laatst liep ik een keer heel vroeg in het weekend en toen dacht ik wel "lekker slim...". Maar ja, om helemaal niets meer te doen, omdat je een gestoord geval tegen kan komen is ook weer zo wat.
Hier ben ik vaak alleen dus dat is lastiger, maar hier tussen de weilanden is er wel voldoende bedrijvigheid van de boeren of anders van paardenliefhebbers, en anders kan ik nog door de echte dorpjes, dus hier kan ik voor mijn gevoel wel veilig op pad.