Ik heb 2 hondjes. Cotons de Tulear. Ze zijn nu 16 en 15 jaar oud en hebben eigenlijk hun hele leven KVV gehad.
Bij de jongste is sindskort een chronische alvleesklierontsteking ontdekt en zij krijgt momenteel een brok van Royal Canin te eten gecombineerd met medicijnen .Dit lijkt ze goed te verdragen en het gaat al met al redelijk. Hopelijk kan ze met een paar weekjes weer terug naar KVV.
Maar mijn vraag gaat niet over haar maar over mijn àndere hond. Ze was al nooit een enthousiaste eter, vaak kon ik haar eten weer wegzetten, later opnieuw aanbieden, of er iets van smeerworst doorheen doen omdat ze het anders niet at. Zij heeft geproefd van de brokjes van mijn andere hond en dat eet ze als een malle!
Ik gaf haar vanmorgen eens ook wat van die brokjes s morgens (normaal eet ze s morgens nooit) en die gingen er als een speer in!
Nu zit ik dus een beetje in dubio wat te doen: zal ik voor haar ook maar brokjes aan gaan schaffen (gaat wel tegen mijn geloof in maar goed). Ze is immers al 16, geen gezondsheidsklachten verder. Ze slaapt veel, wandelen wil ze niet echt meer, af en toe even in de tuin of een heel klein ommetje. Of moet ik haar toch de KVV blijven geven want dit is het beste voor haar?
Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie, of misschien hebben jullie zelf zoiets meegemaakt? En wat deed je toen?
Alvast bedankt!