Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
dinky89 schreef:Hoorde vandaag weer eens iets nieuws in een dierenwinkel. Zag dat ze premium brokken en natvoer hadden voor de kat dus ik dacht ik vraag of ze ook kvv voor de kat hadden.
'Nee mevrouw, dat hebben we niet voor de kat want voor katten voegt het absoluut niets toe. Voor honden is het wel veel beter dan brok/blik maar voor katten voegt het absoluut niets toe. Dus dat verkopen we niet ::) '
Hij was zo compleet overtuigd van zichzelf dat ik de winkel maar weer uit ben gelopen....
Inderdaad heel vreemd. Voor katten is het nog belangrijker dan voor honden. Had hij ook een verklaring waarom het voor katten niets toevoegt?
Door dinky89
Nee, wilde hem nog vragen waarom voor honden wel toegevoegde waarde maar toen kwam er vaste klant binnen die hij nodig moest begroeten waardoor ik niet verder in discussie kon. Was ook compleet verbaasd dat het voor honden wel maar voor katten geen toegevoegde waarde zou hebben. In mijn beleving is het voor katten minstens van evenveel toegevoegde waarde :???:
Door Els&Flow
Flow is weer helemaal schoon, ruikt naar lavendel, losse haren vrij en is weer droog. Lang leve de waterblazer. :biggrin2: Ik gok dat ik ongeveer nog een uur van die lekkere schone geur mag genieten, ik zou haar bijna aan de lijn houden met uitlaten zo lekker ruikt ze. Bijna dan he? Er kwam een partij losse haren vanaf, daar kan je een nieuwe pup mee breien. ::) Hopelijk word het snel weer warmer zodat ze gewoon weer in zee kan zwemmen, scheelt een hoop emmertjes warm water halen.
Door kira
Das het mindere werk Hanna, ik moet er nog drie kwijt geraken denk de ene gaat zondag de vriezer in, is een kruising, maar heb dus werkelijk drie heel mooie Serama hanen en kan niet kiezen. Feitelijk moet ik ook wat hennen kwijt.
kira schreef:Das het mindere werk Hanna, ik moet er nog drie kwijt geraken denk de ene gaat zondag de vriezer in, is een kruising, maar heb dus werkelijk drie heel mooie Serama hanen en kan niet kiezen. Feitelijk moet ik ook wat hennen kwijt.
Bij mij was de keuze niet moeilijk. Ik heb een hele lieve oude meneer en de jonge hanen doen vervelend tegen hem. Dan gaan de jonge hanen dus de vriezer in. Ze hebben heel veel hennen en veel ruimte dus geen rede om zich niet netjes te gedragen. Morgen ook broedeitjes ophalen voor wat vers bloed in de groep. Dat is dan weer een stukje leuker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
Nou de heren hangen. Dadelijk plukken en dan eten we soep dit weekend denk ik.
Edit: mijn oude lieve kerel stapt weer trots rond bij zijn dames nou de herrieschoppers er niet meer zijn. Dat maakt het dan wel weer een beetje goed.

kira schreef:Das het mindere werk Hanna, ik moet er nog drie kwijt geraken denk de ene gaat zondag de vriezer in, is een kruising, maar heb dus werkelijk drie heel mooie Serama hanen en kan niet kiezen. Feitelijk moet ik ook wat hennen kwijt.

Als je nog een tijd geduld hebt willen wij die lieve bruine hen wel hoor! :biggrin2: :biggrin2:
Door hannabelgje
Vanavond broedeitjes opgehaald. Wat zijn kippenmensen toch altijd leuk. Altijd vol enthousiasme over hun kipjes. Geweldig. Zit nog garantie op ook. Als het niet lukt gewoon nieuwe komen halen. Lol.

eelke schreef:Verrassing eieren of weet je wat er uit gaat komen?
Heb je een broedmachine?
Het zijn zijdehoenders. Platenbont als het goed is. Waarschijnlijk zit er ook zwart tussen. Maar dat mag ook van mij. Ik heb nu alleen buff en een beetje rood. Ff ander kleurtje is wel lekker.

Door eelke
Oh leuk, zijdehoentjes. Is het niet vroeg voor natuurbroed? Ik weet eigenlijk niet meer hoe dat nu precies zat, in welke tijd dat kan. Wel leuk hoor, het is wel echt voorjaar als je kuikentjes hebt scharrelen.
Door hannabelgje
Natuurbroed kan heel het jaar door. (Volgens de zijdehoenders helemaal) je moet alleen zorgen dat mams met kuikens een beetje beschut kan zitten.
Vandaag geshopt in duitsland. Zoë heeft al heel veel vroege verjaardagscadeautjes. Ook een zak gedroogde koeienuier gekocht. Die vindt ze echt helemaal geweldig.

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door