Biertjeeeeeh???

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef:Gaat er een puppie blijven?!
Onze pup krijgt trouwens weer een soort van cookie-roepnaam
zurca schreef:Gaat er een puppie blijven?!Als er een LUA teefje zit zonder fokfoutjes: dan blijft ze bij ons ja. Hoe groot zijn onze kansen....? Nou goeie vraag! In de regel is een KI nestje 20% kleiner dan een natuurlijk nestje. Dus laten we nou eens uitgaan van veel geluk, en laten er 6 pups geboren worden. Laten we nou eens gek doen en er 50% teefjes en 50% reutjes worden geboren. Dan hebben we dus 3 teefjes. Dan is 50% daarvan in theorie LUA. Blijft er nog 1,5 over
Lizzy schreef:Als er een LUA teefje zit zonder fokfoutjes: dan blijft ze bij ons ja. Hoe groot zijn onze kansen....? Nou goeie vraag! In de regel is een KI nestje 20% kleiner dan een natuurlijk nestje. Dus laten we nou eens uitgaan van veel geluk, en laten er 6 pups geboren worden. Laten we nou eens gek doen en er 50% teefjes en 50% reutjes worden geboren. Dan hebben we dus 3 teefjes. Dan is 50% daarvan in theorie LUA. Blijft er nog 1,5 overEn als er zo'n reutje bij zit? Dan niet?. En dan mag ze dus geen kopvlek hebben, geen blauwe ogen en ze moet aan beide oren kunnen horen. Als je dan zoveel mazzel hebt dat er zo'n teefje tussen zit, dan ga ik haar natuurlijk zelf houden
. Haar naam wordt dan Soesje. Afgekort natuurlijk Soes.
pearlsofpassion schreef:En als er zo'n reutje bij zit? Dan niet?Liefst hield ik die ook. Maar aangezien ik ook de mogelijkheden open wil houden ook een pup van Fritzi te houden, gaan we er geen twee aanhouden. Zit er een goede LUA reu tussen, willen we deze of bij een andere fokker plaatsen en anders in mede-eigendom. Ik heb ook weinig zin in een ongecastreerde reu bij ongecastreerde teven: anders hielden we deze keer een reu aan, geen teef..... (zou er een goede reu tussen zitten).
Wil je die dan in co-ownerschap plaatsen?
Lizzy schreef:Liefst hield ik die ook. Maar aangezien ik ook de mogelijkheden open wil houden ook een pup van Fritzi te houden, gaan we er geen twee aanhouden. Zit er een goede LUA reu tussen, willen we deze of bij een andere fokker plaatsen en anders in mede-eigendom. Ik heb ook weinig zin in een ongecastreerde reu bij ongecastreerde teven: anders hielden we deze keer een reu aan, geen teef..... (zou er een goede reu tussen zitten).Ok, dat begrijp ik volledig.
Lizzy schreef:Als er een LUA teefje zit zonder fokfoutjes: dan blijft ze bij ons ja. Hoe groot zijn onze kansen....? Nou goeie vraag! In de regel is een KI nestje 20% kleiner dan een natuurlijk nestje. Dus laten we nou eens uitgaan van veel geluk, en laten er 6 pups geboren worden. Laten we nou eens gek doen en er 50% teefjes en 50% reutjes worden geboren. Dan hebben we dus 3 teefjes. Dan is 50% daarvan in theorie LUA. Blijft er nog 1,5 overBestaat er ook kans op een pup met 1blauw en 1 bruin oog? Dan weet ik daar een leuke naam voor. En dan mag ze dus geen kopvlek hebben, geen blauwe ogen en ze moet aan beide oren kunnen horen. Als je dan zoveel mazzel hebt dat er zo'n teefje tussen zit, dan ga ik haar natuurlijk zelf houden
. Haar naam wordt dan Soesje. Afgekort natuurlijk Soes.
Mieke L. schreef:Bestaat er ook kans op een pup met 1blauw en 1 bruin oog? Dan weet ik daar een leuke naam voor