Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nu al zaaien? Dat is wel heel vroeg!

Ik heb hier alles op non-actief. De tuin is een puinzooi met de rotzooi uit onze verbouwde badkamer. Dat moet eerst opgeruimd. En dan begin maart de moestuinbak maar eens seizoensklaar maken.

Wat me vorig jaar uitstekend beviel was in maart al plantjes van bloemkool en broccoli ed kopen. Met zaaien kan je daar pas veel later in het seizoen aan beginnen en heb je altijd last van rupsen enzo. Zo vroeg in het jaar is een gokje, maar qua ongedierte heb je dan geen last. Tomaatjes ga ik dit jaar niet meer a la Jelle van de Makkelijke moestuin doen, maar gewoon van zaadjes uit zakjes. Misschien probeer ik het nog eens a la Jelle, maar dan als extra, dan heb ik de andere nog als het niet lukt.

Ik denk er over om een tomatenkasje te gaan kopen of knutselen. Eens kijken of ik daarmee de kans op succes wat kan vergroten. Moet ik nog even over nadenken.
Vorig jaar is alles in het 100 gelopen dus dit jaar begin ik rustigjes aan met 1 moestuinbak en mijn kasje. Voorlopig doe ik nog lekker niks. Misschien wel al beginnen 1 bak af te dekken ivm het onkruid. Dan heeft dat de tijd om af te sterven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Moestuin nog niet. Er liggen twee nieuwe bakken klaar, die gaan we op een andere plaats neerzetten. Op de huidige plek komt te veel schaduw door struiken en bomen van de buren.

Meneer is al wel met de pepers bezig.

Deze staan op hydrocultuur, met een eb en vloed systeem. Het water met voedingsstoffen wordt automatisch twee keer per dag omhoog gepompt, en loopt dan weer weg. Makkelijk!

Afbeelding

De kleinste zaailingen staan in de warme keuken, met wat extra licht. Een gewone ledlamp.

Afbeelding
Ik kan niet wachten tot ik in de moestuin kan beginnen. Nu vind ik het echt nog te vroeg. Maar ik heb in de agenda op 19 februari staan 'tuinbonen zaaien'. Het duurt dus niet lang meer voordat ik (van mezelf) mag beginnen.
Ik heb wel eenjarigen bloemen gezaaid, buiten. De zogenaamde koude kiemers.
Heb sla zaad voor in de platte bak klaar liggen.
En o ja, er staat nog een krop andijvie in de tuin, weet niet of die nog te nassen is, anders gaat ie naar de kippetjes.
Heb wel verteerde paardemest op de tuin gegooid om de zandgrond wat te verbeteren. Hoop ik.
Lida. S schreef:Ik kan niet wachten tot ik in de moestuin kan beginnen. Nu vind ik het echt nog te vroeg. Maar ik heb in de agenda op 19 februari staan 'tuinbonen zaaien'. Het duurt dus niet lang meer voordat ik (van mezelf) mag beginnen.
Ohhhh..tuinbonen.. :D :D :D
[quote="Lida. S"]Makkelijk te telen. Niet vergeten er dille bij te zaaien tegen de luis.[/quote

Ik las pas ergens dat tuinbonen goed zijn voor parkisonpatienten.
Zal eens kijken of ik het nig kan vinden.
lianneke schreef:
Bedankt. Maar doe geen moeite. Ik ken diverse artikelen hierover. Het schijnt dat je ca 200 kg per dag moet eten om genoeg levodopa binnen te krijgen. Zo lekker vind ik tuinbonen nu ook weer niet.
Jaaa het mag van mij wel weer moestuin tijd worden. Dit jaar alles maar eens anders indelen. Ik vind het moeilijk waar je nou goede, bio zaden kan kopen. Zaden & zo was echt niks. Vreekens hebben wij ook slechte ervaring mee. Eigenlijk alleen van Bolster maar die hebben een beperkte bio collectie. Jullie tips?
Wij kopen bijna alles bij de Bolster, daar zijn we gewoon tevreden over. De bolster heeft toch alleen maar Bio, wij vinden dat redelijk uitgebreid
Aardappeltjes en ander pootgoed bij van de Wal, rode uien waren verleden jaar bij ons slecht, maar dat zal niet te maken hebben met hun pootgoed. Van de Wal heeft ook andere bio zaden, een uitgebreide catalogus.

Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door