Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Radja
Toen Radja nog leefde,liep ik 1,5 tot 2 uur per dag met haar,naast de 2 korte wandelingen van 20 minuten.
Naast dat ik haar vreselijk mis,mis ik ook de wandelingen,maar doelloos wandelen,houd ik niet zo van!
Maar mijn vriendin en ik,allebei longpatienten,zijn vandaag heerlijk stevig gaan wandelen, 1,5 uur stevig doorstappen! Maar nu heb ik een blaar! Had mijn nieuwe wandelschoenen eigenlijk te kort ingelopen en dan is idd 1,5 uur te lang op vrij nieuwe schoenen. Wij willen samen 2 maal per week gaan lopen,opbouwend naar 2 tot 3 uur per keer. En tussentijds wil ik eigenlijk zelf ook elke dag minstens een half uur gaan lopen! Mijn longen is mijn doel geworden!

Nu las ik iets over anti blaren sokken! Dus mijn vraag is,heeft iemand ervaring met die sokken, bevallen ze,welk merk?
Door Siberienne
Nooit van gehoord?

Ik heb wel sokken zonder schurende naden (van Falke en van Stapp= welkoop)
Wat bij mij goed hielp als ik van weinigje naar veel lopen ging of bij nieuwe schoenen, is de gehwohl voetencreme
Door Kaio
Welke wandelschoenen heb je dan? ik heb nl in die van mij nooit blaren gehad, ingelopen of niet. En ik kan best gauw blaren krijgen.
Daarnaast zijn sokken belangrijk, wandelsokken, is wel iets duurder maar daarbij zijn de naden er niet of heel goed weggewerkt, en ze moeten strak genoeg zitten, zodat ze niet schuiven. Antiblaar sokken ken ik niet maar die zullen dus vast aan deze criteria voldoen.
Door Lil
Ik ben extreem blaargevoelig hoewel ik het wandelen gewend ben en de schoenen behoorlijk zijn ingelopen. De juiste sokken is hier inderdaad zeer belangrijk. Dat zijn in mijn geval dus goede wandelsokken; liefste apart model voor rechts en links. Inderdaad altijd naadloos en met een aparte (liefst badstof) "zool" in de sok en meestal nog een elastiek halverwege de voet om schuiven de sok te voorkomen. Merk maakt voor mij dan eigenlijk niets uit. Xenos voldoet voor mij al. Deze zijn goedkoop maar verslijten wel iets sneller.
Door Radja
Ik heb Stacey wandelschoenen bij de ANWB gekocht. Gewoon een laag model. Trackingklasse A catergorie.

Ik heb van begrepen dat anti blaren sokken dubbellaags dunne stof is,waardoor de stof tijdens het lopen over elkaar wrijft ipv van de sok op de huid.

Voetencreme heb ik,dat ga ik sowieso proberen.
Door Kaela
Ik zou na 1 blaar nog niet zo snel iets speciaals kopen. Ja, de sokken die hier beschreven worden, die vind ik ook fijn. Geen naden en goed zittend, dat scheelt al de wereld.

Dikke kans dat je na deze blaar klaar bent, zeker omdat je weer regelmaat in je wandelen wilt gaan brengen.

Ennuh: goed bezig!! Keep it up!
Door Kaio
Ja ik heb altijd hele dure ::) , bepaald model van meindl of 2e keus lowa. En die lopen vanaf dag 1 geweldig dus ik kijk niet meer voor andere, weet vaak dat ik dan toch liever deze heb uiteindelijk, ben ik alleen duurder uit.

En laarzen heb ik ook, was ook wel een zoektocht hoor, laarzen van de anwb had ik ook maar met de duurdere laarzen merk ik echt goed verschil.

Zou kunnen werken die antiblaar sokken. Voor de rest zullen ze met naden ook wel rekening gehouden hebben etc. Zou in ieder geval wandelsokken nemen, dat scheelt echt en hoeven niet persee de duurste te zijn.
Door zurca
Een goede wandelschoen hoef je niet "in te lopen". Die trek je aan en wandel je zo mee weg.
Zelf altijd Hanwag of Meindel schoenen en nog nooit 1 blaar gehad.
Qua sokken draag ik "wandelsokken" zonder naden. Niet speciaal van een bepaald merk.

Edit; Wel lekker dat je weer aan de wandel bent! Hoop dat het bij deze ene blaar blijft en je gewoon lekker verder van het wandelen kan genieten :)
Door Radja
Ik ga opzoek naar wandelsokken, in ieder geval iets zonder naad! Nooit bij nagedacht! De schoenen zelf zitten super! Dank jullie voor de tips :-* en het wandelen ga ik zeker volhouden.
Door essie
Weet niet zeker of je wel de juiste schoenen hebt als je al zo snel blaren loopt.
Bij mij maakt sokken niks uit. En vind wandelsokken niet lekker zitten, dus draag mijn gewone dunne sokjes.

Binnenstebuiten wil idd weleens helpen.

En als je weet waar je je blaren krijgt, dus elke keer op dezelfde plek, dan kan je ze okk van te voren intapen.

Helpt bij mij goed. Dan duurt het sowieso langer voordat er op die plek een blaar komt.
Door constance.blokzijl
Ik heb al jaren de wandelstokken van de ANWB. En dan de dikkere sokken, die dunnere zakken af bij mij waardoor ik dan een blaar krijg.

Maar zoals hier ook al aangegeven schoenen zijn minstens zo belangrijk, ik had altijd Meindl, met de anwb sokken heb ik daar probleemloos de Nijmeegse 4-daagde op gelopen. Vorig jaar nieuwe schoenen gehaald en nu Lowa's die zouden beter zitten met mijn smalle voeten, en in deze schoenen heb ik dus wel af en toe een blaar...
Als deze tzt op zijn neem ik dus weer Meindels...
Door Radja
Ik ga opzoek naar goede sokken. Tanna dank voor de link, die sokken zien er heerlijk uit!

De schoenen zijn prima! Ik heb door mijn aandoening een spitsvoet en mijn huid is erg dun! Ik pastte de schoenen en hij zaten als gegoten! Zou ze de hele dag kunnen dragen. Heb raar genoeg op die voet geen blaar,maar op mijn goede voet!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door