We hebben er nu weer vanaf 8 weken eenpup bij golden retriever ,( Djowah) inmiddels al weer bijna 8 maanden oud
Hij weegt nu 30 kilo
Ik heb hem de eerste 2 maanden kvv gegeven , verschillende soorten( darf - bandit- tamro - kivo - soms carnibest) maar dit loopt erg hoog op natuurlijk en je kan niet 100% de inhoud bepalen dus ik wil 100% ook op barf met hem
mooi menu klaar liggen voor hem maar helaas
ik wilde vanaf die 2 maanden al met hem gaan barfen en hij krijgt ook al maanden 2 keer in de week barf ( de rest verdorie nog steeds kvv)
De reden is dat het In mijn ogen niet lukt hoe ik het wil
hij is een vreselijke schrokker en eet alles wat los en vast zit als het eetbaar is
wel makkelijk maar oh zo eng als ik volledig ga barfen
hij krijgt nu 5 dagen kvv 3 keer per dag 300 gram ( totaal 900 gram)
2 keer in de week 900 gram barf , wat bestaat uit
310 gr bot ( kippen of kwartel -170 gr spiervlees -70 gr orgaan -70 gr pens
70 gr groentemix - noten en 1 keer in de week ei en bosvruchten honingscheut enz
Ik kan het niet 7 keer in de week gaan geven omdat hij dan in bot te kort komt aan diersoorten want ik zit nog steeds op kippennek- vleugel- kwartel en alles kapot geslagen
in zijn geheel geven lukt niet dat is 1 hap slok weg - ook in kleine stukken hap slok weg ( dus andere diersoorten durf ik niet .
plat slaan lukt natuurlijk en doe ik ook steeds ,maar dan heb ik meer kvv dan barf haha
ik heb ook geprobeerd om eende-nek te geven maar dan houd ik het vast en knaagt hij er aan , lukt hem amper om er een stuk af te krijgen dus knip of sla het daarna weer in stukken( eigelijk wil ik dit niet vast houden want misschien frustreerd hij zich wel omdat hij het niet in zijn geheel krijg al lijkt hij het prima te vinden maar toch, dit is niet de manier .
hij krijgt ook geregeld knaagbotten rauw zacht bot en daar knaagt hij heerlijk op tot het op is
Hoe krijg ik dit toch voor elkaar ik weet het echt niet meer ( heeft ook de hele dag honger zo heb ik het idee maar meer voeren kan niet is nu in perfecte bouw en wil hem niet dik krijgen
hoe gaat hij toch leren goed te kauwen en rustig eten ( wacht wel netjes tot hij het mag pakken hoor maar pak het maar is boem aanvallen en 1-2-3 sec op ( zucht)
ik hoop dat iemand een oplossing heeft , heb voor de ene hond een diepvries vol Barf en voor de andere kvv pfff dit kan niet de bedoeling zijn , en ik wil het niet opgeven
groetjes Ingrid ( shadow 3) - Djowah 8 mnd