Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fenixjuh
Met alle onzin erbij gelezen te hebben, denk ik dat dit goede reclame voor de site is. Zeker na de opmerkingen van Tannetje hier, ik ga er zeker eens wat beter naar kijken ;)
Door ggg
Fenixjuh schreef:Zeker na de opmerkingen van Tannetje hier, ik ga er zeker eens wat beter naar kijken ;)
Bingo.

;)

Onduidelijk?
Dit is precies wat de verkoper wil.
Naambekendheid via een deal met een bekende Nederlandse.
Nu heb je nog de 'nuancering' van Tannetje ... maar dat heeft de meerderheid niet.
Door Hitam
kakocavi schreef:Het is belangrijk omdat er geen andere verklaring is voor het feit dat je je juist aan die website hebt verbonden, terwijl ze dingen aanbieden die tegen jouw algemene adviezen ingaan. Ja er was een klik, ja hartstikke leuk maar als je op inhoudelijk gebied niet overeenkomstig denkt heeft dat weinig waarde. Dat ze je nodig hadden geloof ik ook niet aamgezien ze hun aanbod niet op jouw kennis baseren.

En 'er zijn mensen bij wie het goed gaat' is natuurlijk een beetje een onzinargument. Van alles kan goed gaan, totdat het fout gaat. En als het fout gaat, is het jouw naam die eraan verbonden is.
Ik denk dat niet alleen onze (de Nederlandse, hoewel ook daar variaties zijn) manier van barfen goed is maar dat er meer variatie mogelijk is. Ik ben persoonlijk bijvoorbeeld niet tegen het voeren van koolhydraten, bij alle honden. Bij ons krijgen ze ook etensresten.
Dus ik vind dat ik daar mee om moet kunnen gaan. Ze weten dat ik eigen adviezen geef en dat vinden ze goed. En ik vind hun kwaliteit dusdanig dat ik er mijn adviezen aan wil verbinden. Ik vind kwaliteit erg belangrijk en die is in Nederland (en België) soms ver te zoeken.
Ze hebben wel op mijn advies heel duidelijk vermeld wat wel en niet kompleet is. Dat was in het begin zeker niet goed.
En als ze mij niet nodig hadden, hadden ze me niet gevraagd.
Ik ben me er zeer wel van bewust geweest dat zij andere inzichten hebben en ik ben het ook niet altijd met ze eens, maar ik vind dat niet absoluut noodzakelijk om samen te kunnen werken.
Door Hitam
ggg schreef:Bingo.

;)

Onduidelijk?
Dit is precies wat de verkoper wil.
Naambekendheid via een deal met een bekende Nederlandse.
Nu heb je nog de 'nuancering' van Tannetje ... maar dat heeft de meerderheid niet.
:D :D Vreselijk :P
Nu krijg ik weer extra geld ;D ;D
Laatst gewijzigd door Hitam op wo 25 jan 2017, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kakocavi
src_esther schreef:Maar ze geeft toch ook aan dat ze niet achter alles staat wat bij Bandit wordt aangeboden. Dus zou ze haar naam eigenlijk niet aan beide kunnen verbinden. Ik heb liever een da die zich aan Bandit en Vriesvoer koppelt, dan aan Lotgering om maar een voorbeeld te noemen... Om over brokken nog maar te zwijgen.

Op zich zou het natuurlijk geen slecht idee zijn als Tannetje ook haar bedenkingen bij sommige producten op de websites te vermelden. Maar dat is haar eigen keus.
Nou ja, ik vind Bandit en Vriesvoer wel behoorlijk verschillen, in nadeel van het laatste. En ja, als ik niet achter iets sta dat door een bedrijf wordt verkocht, verbind ik mijn naam er niet aan. Juist omdat ik dan als persoon kan worden aangekeken op dat product, 'ja maar hier sta jij achter, kijk maar'. Dat is wat hier gebeurt. En ja, Tannetje mag dat, maar het geeft aan dat ze niet al te kieskeurig is waar ze haar habdtekening bij zet, en dat trekt de waarde van die handtekening in twijfel.
Door Martine-Tom
kakocavi schreef:Nou ja, ik vind Bandit en Vriesvoer wel behoorlijk verschillen, in nadeel van het laatste. En ja, als ik niet achter iets sta dat door een bedrijf wordt verkocht, verbind ik mijn naam er niet aan. Juist omdat ik dan als persoon kan worden aangekeken op dat product, 'ja maar hier sta jij achter, kijk maar'. Dat is wat hier gebeurt. En ja, Tannetje mag dat, maar het geeft aan dat ze niet al te kieskeurig is waar ze haar habdtekening bij zet, en dat trekt de waarde van die handtekening in twijfel.
Tja , jij bent actief op bp en hebt ook wel eens laten doorschemeren dat je het lang niet met alles eens bent.
Nu ben je hier als fictief figuur, maar dan nog, dat doortrekkend zou je dan dus ook niet hier als actief lid rond moeten huppelen.
Door ggg
kakocavi schreef:Nou ja, ik vind Bandit en Vriesvoer wel behoorlijk verschillen, in nadeel van het laatste. En ja, als ik niet achter iets sta dat door een bedrijf wordt verkocht, verbind ik mijn naam er niet aan. Juist omdat ik dan als persoon kan worden aangekeken op dat product, 'ja maar hier sta jij achter, kijk maar'. Dat is wat hier gebeurt. En ja, Tannetje mag dat, maar het geeft aan dat ze niet al te kieskeurig is waar ze haar habdtekening bij zet, en dat trekt de waarde van die handtekening in twijfel.
Daar kan ik het wel mee eens zijn.

Maar iedereen hanteert verschillende waarden en normen (op dit forum), uiteraard en blijkbaar. ;)
Laatst gewijzigd door ggg op wo 25 jan 2017, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fenixjuh
Hitam schreef::D :D Vreselijk :P

En ik heb 'problemen' met waar ik altijd vlees haalde, dus ik mis wat smaakjes en daar baal ik van. Hondje krijgt weer meer afwisseling. Dat noemen we win-win-win ;)
Door eelke
Behalve dan dat 'barf' op zich geen product is. Dat maakt nodig een verschil denk ik.
Door Martine-Tom

Heb je je reis naar de Cariben al geboekt of toch besloten een nieuwe Ferrari te kopen? :D ;D
Door kakocavi
Hitam schreef:Ik denk dat niet alleen onze (de Nederlandse, hoewel ook daar variaties zijn) manier van barfen goed is maar dat er meer variatie mogelijk is. Ik ben persoonlijk bijvoorbeeld niet tegen het voeren van koolhydraten, bij alle honden. Bij ons krijgen ze ook etensresten.
Dus ik vind dat ik daar mee om moet kunnen gaan. Ze weten dat ik eigen adviezen geef en dat vinden ze goed. En ik vind hun kwaliteit dusdanig dat ik er mijn adviezen aan wil verbinden. Ik vind kwaliteit erg belangrijk en die is in Nederland (en België) soms ver te zoeken.
Ze hebben wel op mijn advies heel duidelijk vermeld wat wel en niet kompleet is. Dat was in het begin zeker niet goed.
En als ze mij niet nodig hadden, hadden ze me niet gevraagd.
Ik ben me er zeer wel van bewust geweest dat zij andere inzichten hebben en ik ben het ook niet altijd met ze eens, maar ik vind dat niet absoluut noodzakelijk om samen te kunnen werken.
Ja, weet je. Het is mooi dat je hier die nuance aanbrengt. Maar als ik als gewone beginnende klant die website zie adverteren met je naam, denk ik dat je het eens bent met dat bedrijf. Niet dat je het soms bent.

Als klant met wat meer ervaring zie ik onherkenbaar gemalen spul waar ik de kwaliteit niet meer in herken, ik zie pensuiermixjes, heel weinig variatie in diersoorten, 20% aardappel en amper orgaan (alleen hart?). En dan zie ik je naam. En dan denk ik hee, die was toch ook van Bandit? Als je dat geen probleem vind prima, maar ik vind het, met alle respect, niet geloofwaardig overkomen.
Door eelke
Overigens vind ik dit bij de meest gestelde vragen;

De vleesbotten die worden verkocht door Vriesvoer.nl zijn mogelijk niet direct geschikt als BARF-botten volgens de Nederlandse richtlijnen. De producten van Vriesvoer.nl komen uit Duitsland, hier zijn andere algemene BARF richtlijnen en wordt doorgaans veel harder bot gevoerd. Hiermee kunt u rekening houden bij uw keuze voor de producten.

En zo staan er wel meer nuances, over de verschillende tussen de nederlandse en duitse methode.
Door kakocavi
pluk schreef:heb je eigenlijk enig idee wie Tannetje is?
Ik krijg de stellige indruk van niet. Misschien moet je daar eens onderzoek naar doen voor je haar zo de maat neemt.
Wat is dat nou weer voor onzin. Iedereen kan de maat worden genomen.
Door Hope
Stínkend rijk wordt je ervan, van dierenarts zijn en wat advies geven per mail.

Tjongejonge wat een discussie.
Kennelijk is het zo dat als je achter versvoeren van honden staat, je daarbij wel mega duidelijk moet vermelden wáár je dan precies achter staat en waarom. Misschien moet ze een website gaan bijhouden van welke merken kvv ze de inhoud goed genoeg vindt, en welke manieren van zelf samenstellen in haar straatje passen voor mensen advies mogen vragen.
Ik begrijp nog altijd de hele ophef niet. Mensen willen hun hond vers voeren, hebben vragen en kunnen die stellen aan iemand met verstand van zaken. Als we nu ook al de goede dingen in de wereld gaan veroordelen dan blijven we wel lekker bezig.

Is er hier iemand die via deze site een advies heeft aangevraagd en als antwoord heeft gekregen dat je vooral alles wat te koop staat op de website aan je jack-russel moet voeren? Hoe kan het dat er wordt gezegd dat er belangenverstrengeling is als mensen geen idee hebben wat er wordt geadviseerd.
Misschien stellen mensen wel alleen vragen over het geven van groenten of zo.

Laat dit gewoon lekker bij de mensen die zich er met de beste bedoelingen voor inzetten, en als je vindt dat er dingen zijn die niet goed zijn om te voeren, bestel die dan gewoon niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door